Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Varför ingen inbyggd radio ?

Tråden skapades och har fått 17 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Är det någon som har sett hur små radiokretsar i mp3 spelare/telefoner etc är ? Dom är sjukt små, finns det någon vettig anledning till att iPod inte har en inbyggd radio ?

Den enda vettiga anledingen kan komma på är att dom vill tjäna så mycket pengar på tillbehör som möjligt.

Kom inte och säg att det är för att den drar mycket ström, för det gör den inte. Min första JOS jag hade mp-100 hade en batteritid på närmare 15 timmar på 3 timmars laddning.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-03-12 00:05

Det är en mp3/musikspelare. Vad ska den med FM/AM-radio till?

Ursprungligen av Linus:

Det är en mp3/musikspelare. Vad ska den med FM/AM-radio till?

Det är en mp3/musikspelare, vad ska man då med en Ipod Photo till ? Varför ska man ha bilder ?

  • Oregistrerad
  • 2005-03-12 11:47
Ursprungligen av dr_F0xx:

Det är en mp3/musikspelare, vad ska man då med en Ipod Photo till ? Varför ska man ha bilder ?

Bra fråga där...
Man kan ha powerpoint presentationer med ipoden då. Man kan ha bildspel på tv under mingelfest/vanlig fest med redan klar musik ur en bra mycket mindre produkt än en laptop.
Man kommer att kunna koppla ihop kamera med photon så man kan skicka över bilderna och därmed tömma minneskortet.

Sist men inte minst... Det ser mycket roligare ut med färg.

  • Medlem
  • 2005-03-15 22:23
Ursprungligen av dr_F0xx:

Det är en mp3/musikspelare, vad ska man då med en Ipod Photo till ? Varför ska man ha bilder ?

Jag köpte inte min iPod photo för att ha bilder på. Jag köpte den pga att den var 500kr dyrare än en 20GB vanlig och jag tyckte det var värt 500kr för färgskärm, 15timmars b-tid i stället för 12 och dessutom så fick jag 10GB mer! Det där med att man kan se bilder är bara bonus…

I rest my case!

  • Medlem
  • 2005-03-12 00:41

mm, håller med.. har man 3000 av favorit låtarna känns det onödigt att lyssna på rix!

Ursprungligen av Libra:

mm, håller med.. har man 3000 av favorit låtarna känns det onödigt att lyssna på rix!

Det beror på att i Sundsvall finns det 2 radiostationer, Rix och Radio Guld, undantaget p1-p4. Självklart vill du inte lyssnar på radio då...

  • Medlem
  • Luleå
  • 2005-03-12 01:05

iPod är en modern musikspelare.
radio, den statliga som sänds på FM-bandet, är bara sopor.

apple har satsat på kvalitet.

  • Oregistrerad
  • 2005-03-12 09:58

Håller med ovanstående Ifall du vill ha en radio är det nog bäst att kolla efter annat..
Och Varför vill du ha radiò? ingen bra ljud eller mottagning...
Varför jag frågar är därför många har diskuterat för det.

  • Medlem
  • 2005-03-12 11:34

Jag håller med om att radio skulle vara skönt i iPoden men med den mottagningen och kvaliten som finns idag, hoppar jag över radion!

Ursprungligen av sebbe:

Jag håller med om att radio skulle vara skönt i iPoden men med den mottagningen och kvaliten som finns idag, hoppar jag över radion!

Kvalitén på radion på min förra JOS var utmärkt, snabb som attan att söka och det var bra ljud. Visst, det var inte digitalradio, men det var helt klart lika bra mottagning som på din vanliga stereo hemma. Så kvalitén kan man inte klaga på, den funkade tillochmed under jord i tunnelbanan.

Ursprungligen av AndreasJ:

Håller med ovanstående Ifall du vill ha en radio är det nog bäst att kolla efter annat..
Och Varför vill du ha radiò? ingen bra ljud eller mottagning...
Varför jag frågar är därför många har diskuterat för det.

Kolla efter annat ? Ipod är en ren mp3spelare ? Det var det löjligaste jag har hört, varför släpps det då externa radiommottagare till Ipods ? Jag menar, radiokretsen är så liten att den knappt drar någon ström eller tar plats. Bara för att en mp3spelare har en radio behöver man inte lyssna på den, men det är en bra sak för de som vill. UTAN att behöva köpa till en extern. Visst, med 3000 låtar på din Ipod finns det ingen anleding att lyssna på radio, men den dagen då du vill lyssna på nyheterna, eller på sport eller motsvarande, då står du där.

  • Medlem
  • 2005-03-12 11:38
Ursprungligen av dr_F0xx:

Kolla efter annat ? Ipod är en ren mp3spelare ? Det var det löjligaste jag har hört, varför släpps det då externa radiommottagare till Ipods ? Jag menar, radiokretsen är så liten att den knappt drar någon ström eller tar plats. Bara för att en mp3spelare har en radio behöver man inte lyssna på den, men det är en bra sak för de som vill. UTAN att behöva köpa till en extern. Visst, med 3000 låtar på din Ipod finns det ingen anleding att lyssna på radio, men den dagen då du vill lyssna på nyheterna, eller på sport eller motsvarande, då står du där.

Jag tror priset skulle bli högre!

Vad ligger en radiokrets på egentligen???

  • Oregistrerad
  • 2005-03-12 11:44

Då drar du på din mobiltelefon som du alltid har med dig...
Finns radio i 9/10 mobiltelefoner. Men i min S700 är det kass mottagning i sthlm och ifall jag vill höra nyheter använder jag mig av gprs-en.
Jag kan köpa det med nyheterna men ifall du blir haj på gprs:en så behöver du inte radion för nyheter.
Och om du inte behöver radio för nyhter, behöver du den då?

  • Oregistrerad
  • 2005-03-12 11:48

Sen det värsta med radio som jag glömt stavas REKLAM tror jag. Men det kan vara kul med radiopratare ibland men i längden?!?

altså hur månbga av er lyssnar på radio? en fråga bara? jag tycker denna diskutionen är helt värdelös... p1-p6 serverar ett bra utbud... har ni aldrig tänkt tanken att man kanske skulle vilja lyssna på tex något som heter TAL när manb sitter på busswen eller går till jobb/skola.... nej just de... det går ju inte för de på sveriges radio får bara 18 tusen för att snacka skit... ja så är det ja... det glkömde jag!!!

  • Medlem
  • Luleå
  • 2005-03-12 15:26
Ursprungligen av FlumDum:

altså hur månbga av er lyssnar på radio? en fråga bara? jag tycker denna diskutionen är helt värdelös... p1-p6 serverar ett bra utbud... har ni aldrig tänkt tanken att man kanske skulle vilja lyssna på tex något som heter TAL när manb sitter på busswen eller går till jobb/skola.... nej just de... det går ju inte för de på sveriges radio får bara 18 tusen för att snacka skit... ja så är det ja... det glkömde jag!!!

ganska svårt att greppa vad du yrar om. har du ont någonstans?

det skulle vara helt underebart att kunna ha nyheterna i en lur.... föresten... iriver har en programeringsbar fuktion så man kan spela in sitt favorit program rakt i spelaren om masn vill....

1
Bevaka tråden