Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bra lurar (plug-in/in-ear)

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-03-07 23:33

Tja killar (och dom tjejer som finns)
Min ipod beställs imorgon, blir en 30bg iphoto,

Men saken i fråga är lurar:
Idag kör jag på dom gamla Sony MDR EX 71 som hetter MDR 888 eller 88 förrut.
Är nöjd med dom med saknar lilla extra.
Hur stor skillnad är det mellan dom och dom ny 71.orna?

Sen skulle jag vilja ha lite åsikter om Etymotic Research ER-6i/Er-6, hur pass mycket bättre är dom i förhållande till lurar för 500kr.

Sen har jag även hört att Sharps HP-MD33S Four Pole Headphones ska vara ruskigt heta för det priset (39 US) Spelar tydligen skiten ur Shure, har någon testat?

Sist men inte minst, Koss the plug. Dom är klart värda priset men. hur är dom för små hörselgånger?
Samt är Apples in-ear något och ha.

Smärtgräns i pris ligger runt ETY Er6...

Blev långt, hoppas får all hjälp jag kan få, samt att andra får hjälp också... Mycket lurar, jag vet men vill köpa rätt... Ingen chansing och köpa en ipod eller en tysk bil. Ett säkert kort! Liiiite off topic.

  • Medlem
  • 2005-03-09 22:09

kan säga på rak arm att sharps md-33s INTE spöar skiten ur shure e2c iallafall. Jag har båda och e2c är mer balanserat ljud.Låter bättre helt enkelt. tyckte md-33s ljud lät metalliskt fast det ändras väl med tiden ju mer dom körs in. Och sen har den förmågan att få fram skrap ljud så fort man rörde på sig som med alla dom andra t.ex ex-71. Diggade det inte! Bättre på sommarn antaglingen när jackan inte är på.. Vad jag läst och hört så har etys lurar ganska klen bas jämfört med shures line fast mer neutralt ljud. Vad lyssnar du på för musik?

skit i koss the plugg dom låter crap.. för muddigt ljud då basen är knall fet. dålig diskant och mellanregister men lät rätt ballt en gång i tiden med techno/trance. Shure e2c knäcker dom totallt.

Menar du mdr-e888? det är iofs earphones inte canalphones.

Sharps MD-33s är bättre än sonys MDR-EX71 om man jämför båda 2. Om du tycker dina 71or är bra fast du vill ha bättre är sharps klockrena. Fast du måste vänja dig med den extra långa sladden som du får med. Ett måste för att få dom att funka med andra spelare än sharps annars blir det bara ljud i ena luren.

  • Oregistrerad
  • 2005-03-12 16:58
Ursprungligen av d0e:

kan säga på rak arm att sharps md-33s INTE spöar skiten ur shure e2c iallafall. Jag har båda och e2c är mer balanserat ljud.Låter bättre helt enkelt. tyckte md-33s ljud lät metalliskt fast det ändras väl med tiden ju mer dom körs in. Och sen har den förmågan att få fram skrap ljud så fort man rörde på sig som med alla dom andra t.ex ex-71. Diggade det inte! Bättre på sommarn antaglingen när jackan inte är på.. Vad jag läst och hört så har etys lurar ganska klen bas jämfört med shures line fast mer neutralt ljud. Vad lyssnar du på för musik?

skit i koss the plugg dom låter crap.. för muddigt ljud då basen är knall fet. dålig diskant och mellanregister men lät rätt ballt en gång i tiden med techno/trance. Shure e2c knäcker dom totallt.

Menar du mdr-e888? det är iofs earphones inte canalphones.

Sharps MD-33s är bättre än sonys MDR-EX71 om man jämför båda 2. Om du tycker dina 71or är bra fast du vill ha bättre är sharps klockrena. Fast du måste vänja dig med den extra långa sladden som du får med. Ett måste för att få dom att funka med andra spelare än sharps annars blir det bara ljud i ena luren.

Aporopå MDR 888 så va det dom äldre slagskepps snäckorna.. Men dom gamla 71orna hur som heöst.

Lyssnat på Pioneers snäckor? Pioneer SE-CL20 In-the-ear Earphones eller Pioneer Pioneer SE-CL30 finns på audiocubes...

  • Medlem
  • 2005-03-10 09:51

d0e, är lite intresserad av Sharps MD-33s och du verkar ju ha erfarenhet av dessa. Skall förmodligen köpa dessa för jag har läst så mycket bra om dom. Känner också till att det är en fyrpolig kontakt som kräver "adaptern". Vad som slog mig var att det måste väl gå att löda om själv, dvs från 4 till 4 polig kontakt? Är du hemma på detta? Svårt?

  • Medlem
  • 2005-03-10 17:30
Ursprungligen av JvD:

d0e, är lite intresserad av Sharps MD-33s och du verkar ju ha erfarenhet av dessa. Skall förmodligen köpa dessa för jag har läst så mycket bra om dom. Känner också till att det är en fyrpolig kontakt som kräver "adaptern". Vad som slog mig var att det måste väl gå att löda om själv, dvs från 4 till 4 polig kontakt? Är du hemma på detta? Svårt?

kolla in denna länk http://www6.head-fi.org/forums/showthread.php?t=89108&highlight=md33

där har du en mod som beskriver hur du gör att få den 3 polig. Anntingen det eller så finns det att köpa en 10 cm sladd-adapter som fixar det.. då du slipper den långa.
finns på länken nedan.

http://www.audiocubes.com/category/Accessories_Connectors,+Plugs,+Cables/product/Sharp_AD-D1AC_Four_Pole_to_Three_Pole_Adapter_Cable.html

  • Oregistrerad
  • 2005-03-11 19:51

Jag har precist köpt den nya Sony MDR EX81 från Audiocubes
och jag måste säga att det är ett mycket bra och prisvärt alternativ.

  • Medlem
  • 2005-03-10 11:06

Köpte nyss ett par Er-6i, och kan inte säga annat än att jag är mycket nöjd med dessa, mycket bra ljud! Om du är ute efter mycket bas så kanske du ska kolla på Shure istället, då dessa inte har någon monster bas. Dock har de en mycket fin diskant och bra mellanregister som är mycket detaljerat. De isolerar även bra mot omvärlden.
Har tyvär inte haft några av de andra lurarna du tar upp, så jag vet inte hur de låter i förhållande till dessa.
Gav totalt $143 inkl frakt för mina från discountheadphones.com, aningen dyrt, men de va dom faktiskt värda.

  • Oregistrerad
  • 2005-03-12 17:01
Ursprungligen av Ekan:

Köpte nyss ett par Er-6i, och kan inte säga annat än att jag är mycket nöjd med dessa, mycket bra ljud! Om du är ute efter mycket bas så kanske du ska kolla på Shure istället, då dessa inte har någon monster bas. Dock har de en mycket fin diskant och bra mellanregister som är mycket detaljerat. De isolerar även bra mot omvärlden.
Har tyvär inte haft några av de andra lurarna du tar upp, så jag vet inte hur de låter i förhållande till dessa.
Gav totalt $143 inkl frakt för mina från discountheadphones.com, aningen dyrt, men de va dom faktiskt värda.

Upplever du som ER 6 är bra mycket vassare än ett på 71or (Sony)m ifall du lyssnat på dom./Lurar för 500kr) Enligt recensioner verkar dom vara heta som fan...
Kör du på Er6/Er6i? Hur upplever du det omtalade kabelskrapet?

  • Medlem
  • 2005-03-14 10:54
Ursprungligen av AndreasJ:

Upplever du som ER 6 är bra mycket vassare än ett på 71or (Sony)m ifall du lyssnat på dom./Lurar för 500kr) Enligt recensioner verkar dom vara heta som fan...
Kör du på Er6/Er6i? Hur upplever du det omtalade kabelskrapet?

Har inte provat sonys 71:or, man jag har ett par gammla sony in-ear (kansek inte ska jämföra dessa med 71:orna man iaf) och tycker dessa har aldeles för mycket bas iaf för min smak, fick köra med bas reducer för att det skulle bli bra. Diskant och mellanregister är dessutom inte inärheten av så klart som Etymotic.
Kör med Er-6i, och ja det är ganska mycket kabelskrap, men om du har läst recentionen på de här på forumet så kanske du har sett att det finns ett tipps på hur man blir av med detta, genom att dra upp sladen bakom öronen(som på shures modeller) och då är problemet som bortblåst!
Om du tycker du har råd med dessa lurar så kan jag starkt rekomendera dem.

jag har använt mina koss the plug ca 8 timmar varje dag på jobbet i 3 veckor. ljudet fungerar okey men jag har fått skavsår i öronen av plastkanten på lurarna. inge roligt alls. gör ont varje gång jag sätter in och tar ur dem. men när de väl sitter på plats i örat är det inget problem.

Nån som vet om de har några schyssta lurar i Ullared, G-kås dvs? ^^ kanske Sony MDR EX 71

  • Oregistrerad
  • 2005-03-17 23:34
Ursprungligen av Matrim:

Nån som vet om de har några schyssta lurar i Ullared, G-kås dvs? ^^ kanske Sony MDR EX 71

haha ljuvliga ullared... coolt och tok galet ställe...
Dom har ju rätt mycket prylar på nedre våningen dock ingen aning om vilka lurar...
va där i november i jobbet sist

Ursprungligen av AndreasJ:

haha ljuvliga ullared... coolt och tok galet ställe...
Dom har ju rätt mycket prylar på nedre våningen dock ingen aning om vilka lurar...
va där i november i jobbet sist

Morsan ska dit, kan ju skicka henne att leta

  • Oregistrerad
  • 2005-03-29 19:09

Kan man testlyssna Er6i och/eller Er6 i Stockholmområdet? Och Shure...
Såg även att Shures E3 kosta 20 kollar till (140US)?
Värt att sasta? Gillar dock inte att det är Uberfeta kablar...

  • Oregistrerad
  • 2005-04-03 20:44
Ursprungligen av AndreasJ:

Kan man testlyssna Er6i och/eller Er6 i Stockholmområdet? Och Shure...
Såg även att Shures E3 kosta 20 kollar till (140US)?
Värt att sasta? Gillar dock inte att det är Uberfeta kablar...

Såvitt jag vet är Ljudmakarn på Drottninggatan 90 B de enda som säljer ER6:orna över disk i Sthlm. Hmm, fast det är inget jag är speciellt säker på..
Däremot vet jag att du kan provlyssna både ER-6 och ER-6i där.

Var medveten om att lurarna inte låter perfekt när de är helt nya och oanvända (tex de nya provparen i butiken). Mina ER-6:or hade en riktigt obehaglig diskant i början. Först efter kanske 50 timmar är ljudet på topp.

1
Bevaka tråden