Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Insamling till BigBertha

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Under dom senaste månaderna har vi haft serverproblem som drabbat iPod.se - just nu pågår en insamling för att uppgradera BigBertha, servern som driver denna sida.

Under vintern 2005 har vi fått alltmer driftstörningar och långsammare forum pga att vår server är överbelastad med arbete. Senast torsdagen 17/2 stannade maskinen och alla sidor var oåtkomliga i cirka 12 timmar i onödan. I takt med att vi blivit mer populära har arbetsuppgifterna för BigBertha helt enkelt blivit för mycket för att hon ska orka. Utan en uppgradering kommer vi behöva stänga av funktioner på sajterna eller helt enkelt stänga ner någon av sidorna.

MantaRay som står bakom forumen har redan så stora kostnader för drift och trafik att vi inte anser oss har råd att investera ytterligare pengar i BigBertha som redan kostat över 35.000kr i inköp.

Vi har därför startat en liten frivillig insamling, Målet är att samla in 5.791 kronor som ska räcka till:

1st Intel Xeon 2.8GHz processor samt 1st 1GB RAM-kit för HP Proliant.

Alla bidra välkomna - ifrån en krona!
Det hade varit bra om du sprider ordet vidare så att vi kan lyckas med denna insamling!

Läs mer om insamlingen

Jättekul med alla bidrag! Tyvärr kan jag inte se bankgirot förrän om ett par dagar, alla Paypal betalningar har jag försökt anteckna i takt med att dom kommer in.

Kom ihåg att även små bidrag är välkomna, det är tanken som räknas! Även om mängden inbetalade pengar avgör visar även antalet bidrag hur stort intresset är att hjälpa till frivilligt.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-02-20 16:24

Martin, borde inte denna nyhet komma upp på förstasidan (som den är på 99mac.se)?

  • Oregistrerad
  • 2005-02-20 18:33

Nu har jag kastat in ett par slantar...

Ska bli.

  • Medlem
  • 2005-02-21 07:57

Rätt kul att En sida för Apple sköts av en PC! Ni som jämt brukar förespråka Mac!
Hur kommer det sig?

Ursprungligen av Dalle:

Rätt kul att En sida för Apple sköts av en PC! Ni som jämt brukar förespråka Mac!
Hur kommer det sig?

Vi har två G5-servrar också men dom används för 99mac respektive mac.se. Om/när vi får tillräckligt med pengar kanske vi köper en G5 även till iPod.se (skulle behöva ca 20.000 för det).

Insamlat just nu 4.609 kronor av målet 5.791 kronor - vi har nått 80% av målet!

Vissa personer har gjort stora bidrag, hela listan hittar du här:
http://bigbertha.mantaray.se/

Hoho, lustigt att det bara var killar som hade skänkt pengar. (Tror jag?)

Oj, jag ska nog vara tyst nu.

Ursprungligen av kentarell:

Hoho, lustigt att det bara var killar som hade skänkt pengar. (Tror jag?)

Oj, jag ska nog vara tyst nu.

Ingen feminism här, skänk lite och jäma ut det då, om det ska vara så viktigt.

Ursprungligen av minipod:

Ingen feminism här, skänk lite och jäma ut det då, om det ska vara så viktigt.

Hoho.

Vi har passerat 6.000kr nu pga ett antal frikostiga bidrag!!

http://bigbertha.mantaray.se/

Det är intressant att se vilka som ställer upp när det behövs, jag förstår att alla förväntar sig att jag/vi betalar hela notan utan att någon bidrar med ett öre - men ibland krävs det extraordinära insatser och nu har ett fåtal visat vad dom går för.

Vi har fått flera nya bidrag som hamnat på listan - närmar oss 7.000kr nu:
http://bigbertha.mantaray.se/

Jag kommer beställa den nödvändiga utrustningen idag och räknar med att vi uppgraderar på torsdag nästa vecka (då kommer sajterna vara nere i 15-60 minuter). Återkommer med mer info!

Ursprungligen av Björnström:

Vi har fått flera nya bidrag som hamnat på listan - närmar oss 7.000kr nu:
http://bigbertha.mantaray.se/

Jag kommer beställa den nödvändiga utrustningen idag och räknar med att vi uppgraderar på torsdag nästa vecka (då kommer sajterna vara nere i 15-60 minuter). Återkommer med mer info!

När?

Första gången här, men jag tycker det går segt!

Ursprungligen av Ola Hansen:

När?

Första gången här, men jag tycker det går segt!

2005-02-25, 11:30

Skrev Björnström inlägget så det var väl Torsdagen den 3 Mars han syftade på..

Vilket var ett tag sedan..

1
Bevaka tråden