Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ladda en iPod i Frankrike...

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Det ligger till så att jag om en vecka ska resa till Belgien samt Frankrike i tio dagar. Givetvis kommer jag inte kunna leva utan min iPod men den kommer ju knappast hålla i 10 dagar och därför lär jag behöva ladda den. Nu har jag extremt dålig koll på det här men jag antar att min iPod laddare inte funkar i en fransk eller belgisk kontakt utan någon slags konverter? Om detta är fallet, har ni några tips på någon som funkar bra eller kan man bara köpa vad skit som helst?

Det är samma jack som här i Sverige

Jepp, både Belgien och Frankrike har samma typ av kontakter och samma nätspänning (eller vad det nu heter) som Sverige.

Ska du någon annanstans sedan så har Clas Ohlsson en reseadapter (för många olika länder) för typ 99:-. Jag har dock inte provat den så jag vet inte hur bra den är.

  • Medlem
  • 2005-02-25 23:04
Ursprungligen av *djärvhamster:

Jepp, både Belgien och Frankrike har samma typ av kontakter och samma nätspänning (eller vad det nu heter) som Sverige.

Ska du någon annanstans sedan så har Clas Ohlsson en reseadapter (för många olika länder) för typ 99:-. Jag har dock inte provat den så jag vet inte hur bra den är.

Jag har, det är inget speciellt med den bara plugga i och ladda!

1
Bevaka tråden