Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

En till tråd om fodral

Tråden skapades och har fått 16 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-01-26 17:50

Känns lite tröttsamt, men what the heck. Imorgon får jag min iPod (lite nervös för första mötet), och jag har om och om igen på olika ställen läst att iPoden lätt och snabbt får repor. Vill ju inte få massa snuskiga repor på direkten, så alltså ska jag snabbt som fan inhandla ett fodral.

Problemet är bara att jag har svårt att bestämma mig, ni kanske kan hjälpa till? För det första kan jag säga att jag inte vill ha iSkin eller något sådant silikonfodral eftersom det är halva grejen att iPoden ska vara snygg (tycker jag). Har funderat lite på sockorna, podsleevez och kanske iSee, men jag föredrar nog ett sådant fodral som sitter på när man ska ha iPoden i fickan, väskan osv. så att man kan visa dess skönhet när man plockar upp den. Så vad säger ni? Dessutom så har jag ingen större koll på var man kan köpa sånt här i Uppsala? Enda jag vet om är Macademic?

Tack för hjälpen och tipsa på!

Jag har min mini i en påse från Indiska... Lite vanheligt kanske, men det fungerar alldeles utmärkt

  • Medlem
  • Luleå
  • 2005-01-26 19:44

köp en podsleevz och var glad

  • Oregistrerad
  • 2005-01-26 20:36

Hur funkar podsleevez? Skyddar den bra? Enkel att dra av och på? Några närbilder? Har knappt sett såna, bara massor av små bilder där man knappt kan urskilja kanterna... eller nåt

  • Oregistrerad
  • 2005-01-26 21:34

Ah, fan! Att jag missade nåt sånt, har ju varit inne och kollat där förut ^^ Tack!
Btw, saknade ett test av ipod sockorna; är det någon som kan tycka till om podsleevz vs sockorna?

  • Oregistrerad
  • 2005-01-26 22:43

Föresten, fick iPoden nu
Sen hade jag en slags påse (till nån mobil) som verkade passa ipoden PERFEKT Så jag har kan ta det lugnt med fodralfronten ett tag och verkligen leta upp ett jag gillar

  • Medlem
  • 2005-02-03 09:44

Sy något själv, är du medelmåttligt bra så klarar du av att göra något du kan vara nöjd med i all evighet. Själv inväntar jag dagen då jag får mina händer på ett parti vitt läder ;).

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2005-02-03 10:49

Ang Fodral

Gör som jag...
Köp ett par Koss Porta Pro tex på webhallen för 300:-
då får du ett par ruggigt bra lurar för ett bra pris (annars 600-900) och du får med en liten stilren påse.
Påsen kan du ha till Ipoden och den rymmer även Battery Pack om du har det på...

Jag ska åka till Fjällen snart va e det för Skin man kan rekomendera då ra som skyddar mot fukt

You might want to look at this ipod case gallery. I find it pretty useful as there are too many cases out there now...

  • Medlem
  • 2005-02-15 16:35

kolla dom här fodralen, e riktigt snygga.... man vill ha!!!
http://www.macfeber.se/2005/02/snygga_aluminiu.html

Va kostar alliminium till 4 generationens.`?:P

  • Oregistrerad
  • 2005-02-15 17:37

Jag har DC incase. Utmärkt. Men skapar lite för många repor. Som man kan fixa. Tror jag.

//C

  • Medlem
  • 2005-02-15 19:07
Ursprungligen av p1ngu:

Känns lite tröttsamt, men what the heck. Imorgon får jag min iPod (lite nervös för första mötet), och jag har om och om igen på olika ställen läst att iPoden lätt och snabbt får repor. Vill ju inte få massa snuskiga repor på direkten, så alltså ska jag snabbt som fan inhandla ett fodral.

Problemet är bara att jag har svårt att bestämma mig, ni kanske kan hjälpa till? För det första kan jag säga att jag inte vill ha iSkin eller något sådant silikonfodral eftersom det är halva grejen att iPoden ska vara snygg (tycker jag). Har funderat lite på sockorna, podsleevez och kanske iSee, men jag föredrar nog ett sådant fodral som sitter på när man ska ha iPoden i fickan, väskan osv. så att man kan visa dess skönhet när man plockar upp den. Så vad säger ni? Dessutom så har jag ingen större koll på var man kan köpa sånt här i Uppsala? Enda jag vet om är Macademic?

Tack för hjälpen och tipsa på!

Om du vill behålla "ipod känslan" kan jag varmt rekomendera zip från lajo.biz. skit bra, men det ser lite skumt ut med dragkedjorna på sidan.

jag har skydden från trendy geek grymmt bra fan eller de skyddar mot repor och man får se ipoden på det snyggaste sätt som bara en ipod kan vara... www.trendygeek.com

Contour Design Showcase 4G

Tja!
Fick mitt fodral till podden här om dagen. Det blev ett Contour Design Showcase 4G.
Så här långt känns det finfint. Podden har blivit lite "greppvänligare" om man nu kan utrycka sig så om en så pass smidig pryl. Och så blir den väl inkapslad. Det vita fodralet är helt ok integrerat med spelaren, vet ej hur det svarta funkar utseendemässigt, valde hursomhelst vitt.

Sedan kan man ju fundera på om 450 spänn (frakten inkl) är vettigt....
Allt gott!
Tom H

1
Bevaka tråden