Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vattentätt skal för iPod

Tråden skapades och har fått 34 svar. Det senaste inlägget skrevs .

LiliPod erbjuder nu vattentäta skal till iPod, avsedda för att skydda din kära ägodel mot fukt och stötar.

Skalet är gjort av hårdplast med vattentäta kontakter för hörlurarna och öppnas på mitten, där skarven tätas av en gummiring.

Perfekt för stranden, båten, regniga dagar, skidåkning, djungelexpeditionen, ja allt!

LiliPod kan köpas via PayPal för 34.99 dollar + frakt.

Bara startsidan gör en ju köpsugen...

Finns det vattensäkra hörlurar eller hörsnäckor? För att ha med sin iPod och lugn musik och snorkla vore inte så dumt.

  • Oregistrerad
  • 2004-01-20 01:15

Mums!

  • Oregistrerad
  • 2004-01-20 11:50

fukt tålig kanske inte så tryck tålig..

  • Medlem
  • Nacka
  • 2004-01-20 13:40

Synd bara att man inte kan få ut fjärrkontrollen på något sätt... Har appropå det använt min ipod i regnstorm. Fjärren slutade fungera efter ett tag(ipoden var trygg innanför regnkläder), men efter att ha legat och torkat i ett dygn fungerar den fint än idag...

/arvid

Jag sällar mig till Niklas Brunberg. Finns det några vattentäta hörlurar? Inte för att snorkla, då älskar jag ljudet kring mig, men väl i simhallen. Där är ljudet fult.

Underbart, nu kan jag bada med min iPod o lyssna på musik, gott.. ligga i poolen o dricka cola me ipoden på madrassen..

vill också veta om det finns hörlurar som är vattentäta

  • Oregistrerad
  • 2004-03-04 20:12

Haha... Helt sant det ni säger... Visst, den håller iPoden vattentät, men hur fan ska man kunna lyssna till den dä rå?

  • Oregistrerad
  • 2004-04-18 21:03
Ursprungligen av Niklas Hjelm Smith:

Haha... Helt sant det ni säger... Visst, den håller iPoden vattentät, men hur fan ska man kunna lyssna till den dä rå?

Här finns där vattentäta hörlurar: http://www.waterproofcases.net/headphones.html

Lovely! Äntligen för mini också! Här ska shoppas.

  • Medlem
  • 2005-02-10 20:24

låter riktigt tungt faktiskt.. kanske är dags att införskaffa lite leksaker till ipoden

Är lilipod helt 100% vattentät ? man vill ju inte att min nya ipod ska drunkna ...

Och hur är det jag ska åka till fjällen snart kan jag ha min ipod i ett Iskin och vara säker eller är den så känslig att den skulle paja då eller? :eek:

Ursprungligen av Pure_Evil_90:

Är lilipod helt 100% vattentät ? man vill ju inte att min nya ipod ska drunkna ...

Jaaa, det måste den väl vara. Den har ju genomgått flera tester och har klarat alla galant.
Jag ska iallafall ha en.

Jag skulle aldrig våga använda en såndär grej.

vattentäta lurar? de man får med fungerar aldeles utmärkt att bada med! säkert kört dem i tvättmaskinen minst 5 ggr utan några större defekter på den redan dåliga ljudbilden

Men hur e det nu då? kan jag använda min ipod 20GB 4G när jag åker till fjällen utan att vara orolig eller e det skit farligt för fukt skador och sånn skit ?

ska köpa ett Iskin får ipoden om 9dagar jag bor i stock holm. finns det någon annan affär som säljer andra skal än Iskin i stockholm ?

Sådär. Har beställt en nu, kommer förhoppningsvis om ett par dagar.

Mihihi! Den är här nu. Har inte vågar prova den än dock. Men den är så söt så.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-03-12 14:08

Lilipod

Ursprungligen av kentarell:

Mihihi! Den är här nu. Har inte vågar prova den än dock. Men den är så söt så.

Är nyfiken på Lilipoden. Hur funkar den? Har läst att en del är rädda för att den skadar ipoden när man öppnar och stänger Lilipoden.

Sitter hörlurskontakt stenhårt i Lilipoden eller flexar den något?

/Frodo

Ursprungligen av Frodo:

Är nyfiken på Lilipoden. Hur funkar den? Har läst att en del är rädda för att den skadar ipoden när man öppnar och stänger Lilipoden.

Sitter hörlurskontakt stenhårt i Lilipoden eller flexar den något?

/Frodo

Jag har inte fixat några vattentäta hörluar ännu, så jag har inte provat den i vattnet.
Men med de hörlurar jag har använt så har de suttit stenhårt, det känns säkert.

När man öppnar & stänger? Nej, det tycker jag inte. Har man lärt sig tekniken så gör man inte det.

Jag tycker halt klart att du ska köpa en, skyddar ju mot kylan också.

åh, snar är det ju dax för Roskilde. Nu kan man ju ta med sin darling dit utan att vara rädd

"han är en cool kille, med iPod, på Roskilde"

Hej

Är ny här och hoppas på en superintressant site.

  • Medlem
  • Nacka
  • 2005-08-10 17:57

Någon som har provat sin lilipod ännu? Någon som har fått tag på vattentäta lurar i sverige? Eller en butik som skeppar till sverige.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-08-10 18:07

Nog har jag använt den men jag har inte slängt den i sjön
Har tyvärr inte fått tag i några vattentäta lurar

Hundmatstillverkaren Frolic har en likadan pryl (ser identisk ut) fast som man lägger hundgodis i. :S

  • Medlem
  • 2005-12-30 20:55

Undrar vilket djup den tål. Eftersom man är en dykare så skulle det vara bra att veta

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-12-31 09:35

kolla in mitt test på otterbox. kommer snart för nano också

  • Oregistrerad
  • 2006-04-16 21:14

Är det nån som vet hur ljudet är på hörlurarna som var vatten täta?

Bevaka tråden