Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

ny version av applelurarna

Tråden skapades och har fått 34 svar. Det senaste inlägget skrevs .

jag beställde nya originallurar från apple för mina hadde pajjat, och dom nya jag fick är annorlunda!
sladden är någon nyans ljusare, 3,5 pluggen är nästan vit och mindre och det sitter en grej efter där sladden delas i 2 som man kan dra uppåt så att sladdarna inte fladdrar runt så mycket!
(fan det där kan jag knapt själv läsa!)
det lär säkert dyka upp mer om det..

ps. när jag beställde nya lurar stod det v.3, i fraktsedeln jag fick stod det v.4

bild:

  • Medlem
  • Luleå
  • 2005-01-24 18:30

den stora frågan är ju om de låter bra. den äldre modellen är ju bara skräp både ljud- och kvalitetsmässigt :/

  • Medlem
  • 2005-01-24 19:05

var kan man beställa nya om de gamla är sönder?

  • Medlem
  • Luleå
  • 2005-01-24 20:54

ring tror jag. numret står överallt i forumet

  • Oregistrerad
  • 2005-01-24 23:58
Ursprungligen av C.Matsson:

jag beställde nya originallurar från apple för mina hadde pajjat, och dom nya jag fick är annorlunda!
sladden är någon nyans ljusare, 3,5 pluggen är nästan vit och mindre och det sitter en grej efter där sladden delas i 2 som man kan dra uppåt så att sladdarna inte fladdrar runt så mycket!
(fan det där kan jag knapt själv läsa!)
det lär säkert dyka upp mer om det..

ps. när jag beställde nya lurar stod det v.3, i fraktsedeln jag fick stod det v.4

Jag fick också såna där när jag rapporterade att det var dåligt ljud i de gamla, det gick ju smärtfritt tack vare garantin.

  • Medlem
  • 2005-01-25 09:25

jag skickade in en felanmälan om orginal på apples "support sida" igår, måste man skicka tillbaka hörlurarna?

  • Oregistrerad
  • 2005-01-25 15:57
Ursprungligen av alal:

jag skickade in en felanmälan om orginal på apples "support sida" igår, måste man skicka tillbaka hörlurarna?

Nej det behöver man inte.
Jag fick nya och behövde inte alls bry mig om att skicka in den gamla.
Fast jag hade ju garantin kvar.

  • Medlem
  • 2005-01-25 16:32
  • Medlem
  • 2005-01-25 19:15

jag har oxå garantin kvar.... och jag har varit inne och beställt på den hemsidan, så dom kommer väl vilken dag som helst:D

  • Oregistrerad
  • 2005-01-25 19:36

Får man med sådana där lurar eller är det dem vanliga som gäller när man köper iPod nu? Tippar på det första.

  • Medlem
  • 2005-01-25 20:26

jag tror att man får dom gamla, dom har ju trots allt gjort några stycken som ligger på lager som är färdig packade (skulle jag tro)

Däremot så borde man ju få de nya lurarna om man beställe ren graverad, då den är förpackad efter att de ny akom. Men det kan ju också vara så att de packar ner alla gamla de har på lager...

Ursprungligen av langby:

Däremot så borde man ju få de nya lurarna om man beställe ren graverad, då den är förpackad efter att de ny akom. Men det kan ju också vara så att de packar ner alla gamla de har på lager...

Jag och en polare beställde graverade iPod photo och vi får de imån. Ska se om det är ny eller gammal sladd. Återkommer!

  • Medlem
  • 2005-01-26 18:15

mmm...kanske, vag vet inte som sagt.

fick mina ny lurar idag:D, 1,5 dag tog det... säga vad man vill om apple men dom har snabb service.
lite konstigt för jag fick dubbelt, i 2 olika packet med samma papper och allt:S

vad är det för skillnad på v3 och v4? jag kan inte se någon, förutom den här lilla saken som man håller ihop sladden med.

  • Medlem
  • Luleå
  • 2005-01-26 19:05

alla bara snackar om utseendet på lurarna...
hur låter de i jämförelse med de äldre standardlurarna?

  • Oregistrerad
  • 2005-01-26 21:59
Ursprungligen av erik:

alla bara snackar om utseendet på lurarna...
hur låter de i jämförelse med de äldre standardlurarna?

Det är nog bara en uppgradeting utseende mässigt, för jag hör absolut ingen skillnad på ljudet.
Iofs så skickade jag ju in mina pga av dåligt ljud vid hög volym. Men jag tror ändå inte att det är en förbättring på den fronten

Kan man beställa nya lurar från den där sidan även fast man inte har kreditkort? Och ringa kan jag väl inte heller göra då min ipod är äldre än 90 dagar...

när jag ska ha nya lurar, på garantin, vill dom först att jag ska ange kontokortstyp och nummer, annars kan jag inte fortsätta, och så måste jag kryssa i en ruta där det står något i stil med.
"Jag godkänner att jag blir debiterad på 329 svenska kr om jag inte returerar den defekta prodekten till Apple inom 10 affärsdagar"

Hjälp?

  • Oregistrerad
  • 2005-01-26 23:10

Heh, tror jag fick de nya hörlurarna. Har iaf en sån där grej man kan dra upp och ner över sladdarna. (Fick min iPod för 20min, är väldigt överenergisk )

minipod jag tror att du har valt fel alternativ. det är om man har problem med Apple in-ear som man ska skicka tillbaka dem. Gå tillbaka och välj rätt alternativ så löser det sig.

det är riktigt lågt att säga att ens hörlurar är trasiga fast dom inte är det bara för att få nya. Bedrägeri ju!

Ursprungligen av VanDahl:

det är riktigt lågt att säga att ens hörlurar är trasiga fast dom inte är det bara för att få nya. Bedrägeri ju!

Stämmer.
Kvaliten är inte den bästa.
Men det är inget skäl till att ringa efter nya om dom är hela.

Ja det kan du

Hur är ljudet i Apples hörsnäckor som följer med iPod Shuffle? Har beställt en iPod Shuffle och undrar om jag ska undersöka marknaden efter andra hörsnäckor eller om de som följer med är ok.

Mina orginal lurar var helt pajj, ljudet lät förjävligt, jag gjorde den formulan, skrev in morsans kreditkorts nummer, och fick ett par in-ear, jag är då nycket lycklig då ljudet är mycket bättre. Helt perfekt klart vid höga volymer!!!

Ursprungligen av metalic:

Mina orginal lurar var helt pajj, ljudet lät förjävligt, jag gjorde den formulan, skrev in morsans kreditkorts nummer, och fick ett par in-ear, jag är då nycket lycklig då ljudet är mycket bättre. Helt perfekt klart vid höga volymer!!!

Var gjorde du detta? Låter nämligen som något jag vill göra, är mycket missnöjd med ljudet i lurarna, och dessutom är högersnäckan något defekt, det är lägre volym i den, och det sprakar obehagligt vid högre volymer (får för mig att jag ska få en stöt av den).

Ursprungligen av metalic:

Mina orginal lurar var helt pajj, ljudet lät förjävligt, jag gjorde den formulan, skrev in morsans kreditkorts nummer, och fick ett par in-ear, jag är då nycket lycklig då ljudet är mycket bättre. Helt perfekt klart vid höga volymer!!!

Hur exakt gjorde du? Behövde du betala någonting?

Mina hörlurar har också börjat knastra.

  • Medlem
  • Solna
  • 2005-04-01 15:48
Ursprungligen av metalic:

Mina orginal lurar var helt pajj, ljudet lät förjävligt, jag gjorde den formulan, skrev in morsans kreditkorts nummer, och fick ett par in-ear, jag är då nycket lycklig då ljudet är mycket bättre. Helt perfekt klart vid höga volymer!!!

Det kommer att bli så att din mamma får betala dina nya lurar med sitt kreditkort efter som du inte har några in-ear lurar att skicka in. Anledning till att du behöver ha kreditkort när du gör en felanälan på in-ear lurarna är att dom drar kostnaden för dom när du inte skickar in dina trasiga lurar inom 10 dagar.

Jag har antagligen fått de nya lurarna, eftersom min kom i fredags.

Ljudet är väl okej, kan ju inte jämföra med de gamla ni har. Men måste nog byta ut dem, vänstersnäckan har lägre volym, men man märker det inte förrän man har lyssnat ett tag.

Bevaka tråden