Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Orginallurarna

Tråden skapades och har fått 23 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har ett problem med mina orginallurar när jag spelar vissa låtar på lite högre volym, typ 3/4 av mätaren så uppstår ett sprakande ljud. Vad beror det på, är lurarna paj eller bara dåliga?

Ursprungligen av Hemulenavpjatt:

Jag har ett problem med mina orginallurar när jag spelar vissa låtar på lite högre volym, typ 3/4 av mätaren så uppstår ett sprakande ljud. Vad beror det på, är lurarna paj eller bara dåliga?

Upplever samma fenomen på mina båda.... tror det e lurarna som är dåliga...

  • Medlem
  • Luleå
  • 2005-01-11 23:20

är övertygad om att så är fallet

  • Medlem
  • 2005-01-24 00:21

Gillar inte hörlurarna alls...Ganska sköna i öronen men sprängs efter några timmar på maxvolym.

  • Medlem
  • 2005-01-24 18:59

har samma problem, annars e det bra ljud i dom.... dom håller inte mycket sprängde mina nästan direkt, men dom e snygga:D

Om era lurar är spräckta och ni har garanti kvar kan ni höra av er till Apple och få nya. Numret finns här på sidan någonstans, eller på apple stores hemsida.

Jag har ändrat titeln på diskussionen, "orginal lurarna" är ett ord, orginallurarna.

  • Medlem
  • Torsby
  • 2005-01-24 21:30

Bra initiativ! Kan man inte lägga in filter mot sär skriv ningar?

  • Oregistrerad
  • 2005-01-24 23:53

NR till apple är:0771 199 519
....bara så ni vet...
Fast det är bättre att gå på hemsidan http://depot.info.apple.com/ipod/index.html

Ursprungligen av pite_jacke:

NR till apple är:0771 199 519
....bara så ni vet...
Fast det är bättre att gå på hemsidan http://depot.info.apple.com/ipod/index.html

Går det lättare att fixa nya via hemsidan?
Jag spräckte mina igår.

  • Oregistrerad
  • 2005-01-27 00:48
Ursprungligen av Hemulenavpjatt:

Går det lättare att fixa nya via hemsidan?
Jag spräckte mina igår.

Jo det är det bara du har garantin kvar så ska väl allt ordna sig.

Ursprungligen av pite_jacke:

Jo det är det bara du har garantin kvar så ska väl allt ordna sig.

Den säger att min garanti har gått ut, jag har bara haft den i en månad.

Ursprungligen av Hemulenavpjatt:

Den säger att min garanti har gått ut, jag har bara haft den i en månad.

Butiken du köpte den i kanske inte har informerat Apple om inköpsdatumet, du kan då ringa till Apple, och skicka in kvittokopia så bör det ordna sig ändå. Om du vill slippa skicka kvitton bör butiken där du köpt din enhet kunna hjälpa dig med reparation/utbyte av hörlurarna.

Mina lurar har också börjat låta underligt.. Men jag vet inte om det kanske beror på att jag har haft dem löst i väskan. Fast egentligen borde det ju inte ha någon betydelse, eller? I övrigt så har jag inte varit överdrivet oförsiktig med dem...

  • Medlem
  • 2005-02-06 22:52

orginallurarna suger så vem bryr sig om att man får nya på garantin mina sprack efter en dag då jag drog på högsta :\ har fått gå med de där spraket en månad nu men köpte nya i torsdags

  • Medlem
  • 2005-02-07 07:18

Mina hörlurar sprängdes första dagen och är skit fula.

Min lurar srängdes också första dagen.. :S
Är koss the plug ngt att ha?? bra ljud??
funderar på att skaffa mig ett par sånna..

  • Oregistrerad
  • 2005-02-09 19:36

henke_thomp: Mina originallurar sprängdes igår också. Hade dem i PowerBooken som hade max volym. Vid första bästa ljud så sade det BANG! Sen var det kört. Jag köpte KOSS The Plug idag och har inte lyckats på få in dem i örat alls. Läste en annan tråd om detta. Ska fixa gran till eländet så blir det finemang.

Tackar för det.. har inte testat ngra plug än men vi får la c..

Mina orginal sprängdes efter 2-3 minuters användande...

  • Medlem
  • 2005-02-10 19:18
Ursprungligen av polpotkin:

Mina orginal sprängdes efter 2-3 minuters användande...

orginal lurarna är riktigt dåliga:(, men snygga är dom

  • Oregistrerad
  • 2005-02-10 22:05

hur högt spelar folk? jag använder iofs. koss porta pro men ändå.. jag tror aldrig att jag skulle lyckas spränga lurarna.. har ni öronvax ända ner på halsen?

Jag fick just min iPod shuffle och skriver således mitt första inlägg på iPod.se. Läcker spelare, men hörlurarna är ju helt otroligt dåliga. Bara en sån sak att kabeln inte är fastsatt ordentligt i luren så att den (kabeln alltså) hänger och skallrar. Fruktansvärt dåligt!

Kabeln till ena luren på mina Porta Pro har precis gått av, så jag måste lämna in dem på reparation illa kvickt. Eller ska man slå till på ett par Shure e3c med en gång? Fungerar de om man, som jag, har ganska små hörselgångar? Vad säger lurtestaren svanerik om det?

  • Medlem
  • 2005-02-16 15:33

RE: hörlurar

Ursprungligen av Hemulenavpjatt:

Jag har ett problem med mina orginallurar när jag spelar vissa låtar på lite högre volym, typ 3/4 av mätaren så uppstår ett sprakande ljud. Vad beror det på, är lurarna paj eller bara dåliga?

Ja dem är sönder då, har haft samma problem själv. så det är bara att ta kontakt med apple.

jag har dem komstigaste hörlurna! det e nått kraftigt fel på dem typ. för dem ger STÖTAR som svider till i hela örat.. och dme kommer ganska ofta, kanske en gång i varje låt... hel konstigt.. nån mer än jag som har råkat ut för det här?

1
Bevaka tråden