Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bose släpper iPod-docka/högtalare!

Tråden skapades och har fått 33 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Oregistrerad
  • 2004-09-01 16:03

Det ansedda och "fina" (?) ljudföretaget Bose har valt att släppa en docka/högtalare-variant för iPoden. Det blir en i raden av högtalarsystem för poden den senaste tiden. Personligen tycker jag den verkar mycket intressant.

Priset verkar väl mindre skoj, uppskattningsvis kring €378 enligt ipodlounge. :eek: Musiken kan du kontrollera antingen direkt via iPoden eller via en IR-fjärr.Den släpps den 15e oktober och kommer fungera til 3G, 4G och minis.

[via ipodlounge & ipodfun.de]

  • Oregistrerad
  • 2004-09-01 16:07
Ursprungligen av raZmus:

Det ansedda och "fina" (?) ljudföretaget Bose har valt att släppa en docka/högtalare-variant för iPoden. Det blir en i raden av högtalarsystem för poden den senaste tiden. Personligen tycker jag den verkar mycket intressant.

Priset verkar väl mindre skoj, uppskattningsvis kring €378 enligt ipodlounge. :eek: Musiken kan du kontrollera antingen direkt via iPoden eller via en IR-fjärr.Den släpps den 15e oktober och kommer fungera til 3G, 4G och minis.

[via ipodlounge & ipodfun.de]

ja ljudet lär ju inte vara dåligt så man kanske ska spana in....en ny iPod...... eftersom man kan får en ny för det priset

//C

  • Medlem
  • 2004-09-01 16:35

Den lär väl troligtvis smiska Altec Lansings med flera i ljudkvalitet, dock var den inte så vidare snygg i den vinkeln, länkar till fler bilder?
Och om man ska kunna ha en mini i den, borde man inte kunna beställa den i flera färger? Vore läckert...
Nej, skulle bli snyggare med lite andra linjer, ser ju nästan tråkig ut nu...

  • Medlem
  • Täby
  • 2004-09-02 12:33

Bose... HAHAHAHAHAH! Datorhögtalare med design som lurar pengar av folk... vilket smeck dom gör. Skulle aldrig i hela världen få för mig att köpa någonting av dom *suck*

Enligt shift.se är det inte så mycket kräm i dem!

Inte så bra bild men de ger juh lite uppfattning om hur den ser ut från sidan.

http://www.ipodlounge.com/ipodnews_comments.php?id=4917_0_7_0_M

  • Oregistrerad
  • 2004-09-02 13:07

Funkar den med 3g-ipods?

  • Oregistrerad
  • 2004-09-02 15:10
Ursprungligen av Niklas Hjelm Smith:

Funkar den med 3g-ipods?

Borde den, enda skilnaden mellan 4g och 3g är ju batteriet....eller?

//C

  • Medlem
  • 2004-09-02 19:39
Ursprungligen av Niklas Hjelm Smith:

Funkar den med 3g-ipods?

"Den släpps den 15e oktober och kommer fungera til 3G, 4G och minis."

står det precis ovanför bilden, så ja, den fungerar med 3g-ipods.

  • Oregistrerad
  • 2004-09-03 09:55
Ursprungligen av Nauga:

"Den släpps den 15e oktober och kommer fungera til 3G, 4G och minis."

står det precis ovanför bilden, så ja, den fungerar med 3g-ipods.

Såg inte det

skiljer lite i hårdvara också... men kontakterna är juh desamma.

  • Oregistrerad
  • 2004-09-02 18:06
Ursprungligen av skummis:

skiljer lite i hårdvara också... men kontakterna är juh desamma.

Exakt

Personligen har jag inga bra erfarenheter av Bose, min farbror köpte några högtalare som det inte någon som helst kräm i, sedan köpte han ett par andra för en massa hundralappar mindre och vips, kräm över hela rummet

den va snygg

  • Medlem
  • 2004-10-17 15:52
Ursprungligen av skummis:

Kollade just en bild på den på BOSE hemsida. Den är sketaful ju....

Gillar altec lansings mycket bättre. Den får bli min nya väckarklocka bredvid sängen.

  • Medlem
  • 2004-10-17 17:45
Ursprungligen av Arkie:

Kollade just en bild på den på BOSE hemsida. Den är sketaful ju....

Gillar altec lansings mycket bättre. Den får bli min nya väckarklocka bredvid sängen.

Tycker den är fet!

Men har du någon länk till Altecs?

  • Medlem
  • 2004-10-17 23:17
Ursprungligen av dopi:

Tycker den är fet!

Men har du någon länk till Altecs?

http://www.alteclansing.com/product_details.asp?pID=IM3

Varsågoda!

Hmm..håller ej med.
Altecs såg lite för mycket Teknikmagasinet ut för min smak.

Ursprungligen av skummis:

tack, nu vet jag vad jag INTE ska köpa.. skönt med en objektiv video recention

  • Medlem
  • 2005-02-03 12:34

Efter 3 månader med Sounddocken måste jag säga att den är riktigt grym! Tokbra ljud och trevlig att titta på

Men nu till min fråga; På Applestore står det att den inte funkar med Ipod Photo, vilket blir ett problem i.o.m. att jag precis ska byta ut minin mot en färggladare spelare.

Någon som vet varför de inte funkar ihop? Synkdockan borde ju ge tillräckligt med utrymme för Photon?

  • Medlem
  • 2005-02-11 12:01
Ursprungligen av dopi:

Men nu till min fråga; På Applestore står det att den inte funkar med Ipod Photo, vilket blir ett problem i.o.m. att jag precis ska byta ut minin mot en färggladare spelare.

Någon som vet varför de inte funkar ihop? Synkdockan borde ju ge tillräckligt med utrymme för Photon?

Efter att ha kollat upp lite tar jag och svarar på min egen fråga, i fall någon annan också undrar.
Enligt Bose ska Photon funka någorlunda med den hållaren som är för tredje generationen.
Förhoppningsvis kommer de göra en liten hållare för Ipod photo snart också.

ipal från tivoli audio är nog fortfarande det bästa alternativet även om dom tar lite pengar för sin design och namn.. synd där, kan dom inte göra en något billigare och fulare

  • Medlem
  • 2005-02-03 13:08
Ursprungligen av erreth:

ipal från tivoli audio är nog fortfarande det bästa alternativet även om dom tar lite pengar för sin design och namn.. synd där, kan dom inte göra en något billigare och fulare

Sitter faktiskt på en Ipal också, den är grym men har inte en sportmössa på Bosen...
Använder Ipalen som köksradio Men visst, för radio och stranden är den grym!

att den är batteridriven är ju allt.. det är inte bose

du vill inte sälja ipalen?
1300?

jag vill kpa din Bose om du nu inte får ihop det me din Photo

intresserad?

*Köpa

Ursäkta

  • Medlem
  • 2005-02-03 22:16
Ursprungligen av Borkan:

*Köpa

Ursäkta

Ska kolla upp det där med Photon ordentligt. Men jag skickar dig ett PM om det inte löser sig

Bevaka tråden