Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Koss Porta Pro vs. Sennheiser HD597

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Är det någon som har rekomendationer gällande dessa hörlurar till en mini?
Någon som har erfarenheter och kan jämmföra för och nackdelar med dessa lurar...?
Det första som slog mig är att Sennheiser är lite mera fin-lir, medans Koss-luren har fetare bas...0 poäng till mig? eller?

Jag har enbart längre erfarenhet av Koss Porta Pro (har haft dom ~1år) och jag har aldrig lyssnat på en lika smidig, välljudande lur. Personligen tycker jag den låter bra i alla register tillsammans med min mini, så länge kvalitén på låtarna är någorlunda.

Den är också, som sagt, väldigt liten och smidig. Man kan enkelt vika ihop dem och stoppa ner i innerfickan på jackan, eller liknande om man vill vara social. Bärpåse föjer dessutom med, som du säkert vet.. Hittade inte Sennheiser HD597 varken på google eller pricerunner. Menar du möjligtvis 497?

De har jag provlyssnat och i sånt fall, satsa på KOSS om du vill ha en portabel lur. Ljudet är dock riktigt bra i båda.

"Problemet" med Porta Pro, eller en nackdel jag blivit varse är ju den att den släpper igenom väldigt mycket av det omgivande ljudet, vilket innebär att man får skruva upp rätt mycket om man går på en trafikerad gata (eller, ja, trottoar).

Ursprungligen av linusD:

Jag har enbart längre erfarenhet av Koss Porta Pro (har haft dom ~1år) och jag har aldrig lyssnat på en lika smidig, välljudande lur. Personligen tycker jag den låter bra i alla register tillsammans med min mini, så länge kvalitén på låtarna är någorlunda.

Den är också, som sagt, väldigt liten och smidig. Man kan enkelt vika ihop dem och stoppa ner i innerfickan på jackan, eller liknande om man vill vara social. Bärpåse föjer dessutom med, som du säkert vet.. Hittade inte Sennheiser HD597 varken på google eller pricerunner. Menar du möjligtvis 497?

De har jag provlyssnat och i sånt fall, satsa på KOSS om du vill ha en portabel lur. Ljudet är dock riktigt bra i båda.

Ok, det är ju klart en fördel att ha ett par smidiga, portabla lurar, och att dom spelar bra är kanske för mig mer relevant...Det blir till att sticka iväg till närmsta butik med detta sortiment och lyssna sig fram kanske Självklart var det 497 jag syftade på, slarvigt av mig :eek:

pangpang har rätt, de släpper in en del ljud från omgivningen. Dock störs iallafall inte jag av det med ljudspärren upplåst på iPoden och ganska hög volym på.

Precis, lyssna på båda, avgör ifall du vill ha en mer portabel lur, eller en som möjligtvis inte släpper in lika mycket ljud utifrån.. Har inte provat HD497, men Porta Pro sitter också enligt mig mycket bra, och man får inte ont i öronen även om man lyssnar slut en hel batteritid på podden.

Tror faktiskt inte det är jättestor skillnad på ljudet, men jag provlyssnade inte båda samtidigt.

1
Bevaka tråden