Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

eVo2

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

kollar lite på olika fodral och kommit fram till att jag ska nog ha en eVo2... Men när jag satt och läste reviews om fodralet på apple store så tyckte dom att det var alldeles för svårt att ta ur iPoden ur fodralet. Givetvis undersökte jag saken genom att kolla på bilderna på theistore, men kom då fram till att det verkligen inte finns någon "öppning".
Får man krångla ur iPoden ur fönstret på fodralet då, men där sitter ju en plastbit för att skydda skärmen (som man får till när man beställer, oavsett vartifrån, eller??). Kan någon upplysa mig?!

det där har jag också.. undrat bra fråga

Så här är det:

Ja, man får ta ur den ur fönstret. Går av ta av glaset genom att töja lite på den.
Man får med en instruktion hur man ska gå tillväga.

Man kan ta ur den ur scrollhjulshålet också. Men dealen är att man inte tar ur den särskilt ofta. Du kan också docka den genom att kränga ut iPoden ur scrollhjulshålet.

http://www.ipod.se/forum/showthread.php?t=42133

men sliter inte det rätt mycket på själva fodralet?

Eftersom du som sagt inte kommer göra det så ofta så är det ingen fara.
Förslitningsskador åker du alltid på.

tack för svaren, nu undrar jag om det är någon mening med att skydda kontrollhjulet (clickwheel) som Xskn från theistore gör + att det är något billigare. Om någon har lust med att dela med sig sina erfarenheter, eftersom jag varken har en ipod eller ett Xskn/eVo2... än

Nej, det är ingen större mening att skydda klickhjulet. Effekten blir i alla fall för mig att jag tröttnar på fodralet eftersom det blir jobbigare att scrolla.

Det blir inga större förslitningsskador på fodralet av själva krängandet. iSkins produkter är i det närmaste löjligt robusta.

Ursprungligen av Erik Svansbo:

Nej, det är ingen större mening att skydda klickhjulet. Effekten blir i alla fall för mig att jag tröttnar på fodralet eftersom det blir jobbigare att scrolla.

Det blir inga större förslitningsskador på fodralet av själva krängandet. iSkins produkter är i det närmaste löjligt robusta.

kan inte annat än hålla med! scrollningen blir jobbig när man stöter i iSkinet emellanåt....

  • Medlem
  • 2005-01-07 21:38
Ursprungligen av Erik Svansbo:

Nej, det är ingen större mening att skydda klickhjulet. Effekten blir i alla fall för mig att jag tröttnar på fodralet eftersom det blir jobbigare att scrolla.

Det blir inga större förslitningsskador på fodralet av själva krängandet. iSkins produkter är i det närmaste löjligt robusta.

Jag fick små sprickor i hörnen längst upp på mitt eVo2, men de blev iaf inte större och de var bara i den tunna plasten närmast displayen. När jag gick tillbaka till butiken (bor i England ett litet tag nu) sade de att de inte hade stött på det problemet förut, jag får väl lita på dem. Jag fick hursomhelst ett nytt fodral och passade på att byta färg från svart (ebony) till genomskinligt, kom på att iPoden är mer lik sig själv då .

  • Medlem
  • 2005-01-05 16:33

hmm.. det lät ju inte så bra. jag har precis beställt ett exo2fb, som har skyddat hjul.
aja, vi får se hur det går när den och podden kommer...

Podsleevz-fodralet funkar rätt bra om man vill skydda hjulet men samtidigt kunna scrolla.

1
Bevaka tråden