Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Reklammusiktråden

Tråden skapades och har fått 563 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Oregistrerad
  • 2005-01-04 14:26

Detta är ett mycket irriterande fenomen. När du ser en reklam med en ganska bra låt.

Och då vet du inte vad låten heter. Och det inte står med.

Och just nu undrar jag vad nya Audi-reklamlåten heter. Svar på det?

//C

Ursprungligen av Archduk3:

Detta är ett mycket irriterande fenomen. När du ser en reklam med en ganska bra låt.

Och då vet du inte vad låten heter. Och det inte står med.

Och just nu undrar jag vad nya Audi-reklamlåten heter. Svar på det?

//C

Aimee Mann - Driving Sideways

  • Oregistrerad
  • 2005-01-04 18:10
Ursprungligen av skummis:

Aimee Mann - Driving Sideways

Tackar

//C

  • Medlem
  • Luleå
  • 2005-01-04 18:56

den där tuffa och finurliga HP-reklamen. picture raj raj raj osv.
av någon underlig anledning tycker jag att den är lite svängig fastän det inte är min usual cup of tea.

  • Medlem
  • 2005-01-06 15:30
Ursprungligen av erik:

den där tuffa och finurliga HP-reklamen. picture raj raj raj osv.
av någon underlig anledning tycker jag att den är lite svängig fastän det inte är min usual cup of tea.

The Kinks - Picture book

Ursprungligen av MsB:

The Kinks - Picturebook

hittar inte den låten

edit: Hitta! Titeln är: The Kinks - picture book

  • Medlem
  • 2006-04-13 15:59
Ursprungligen av MsB:

The Kinks - Picture book

Det ä ju Great

det finns en låt som gick till en citroen reklam förut där en citroen åkte över en stor bro. Låten har skönaste surf-soundet. Låten har även funnits på en hårreklam.

Snälla hjälp mig för jag har försökt att hitta namnet på denna låt. hörde den för första gången på extreme chanal i ett paus-klipp där dom surfade.

  • Medlem
  • Täby
  • 2005-01-05 08:26

Bra initiativ till tråd!
2 låtar jag undrar över, en har jag redan haft uppe i en tråd tidigare men ingen visste vad det va för låt... hoppas på bättre lycka denna gång... here goes:

GE Capital Bank reklam där nån står o flippar ett euromynt... så är den nån tjej som sjunger, det e allt jag kommer ihåg.

Sen:

FRIENDS reklamen.. ganska långt intro på låten och killen som sjunger börjar inte sjunga föränn precis i slutet på reklamsnutten.

  • Oregistrerad
  • 2005-01-05 09:44
Ursprungligen av kainen:

FRIENDS reklamen.. ganska långt intro på låten och killen som sjunger börjar inte sjunga föränn precis i slutet på reklamsnutten.

Det måste bara vara The Perishers - My Heart.
Om du menar den FRIENDS remklamen som rullar nu.

  • Medlem
  • Täby
  • 2005-01-08 13:18
Ursprungligen av Ego:

Det måste bara vara The Perishers - My Heart.
Om du menar den FRIENDS remklamen som rullar nu.

Sweet Den va det!

Jag vill också ha den låten!!! Sen letar jag efter låten som spelas för röda korsets reklam den med pansarvagnen..?????

  • Oregistrerad
  • 2005-01-08 16:03

Röda korset reklamen med den dära knutna näven, eller när de "zoomar" ut från ett eldrör på en tank.

Är det bara en jingel?

för den verkar bra

//C

  • Medlem
  • Luleå
  • 2005-01-08 16:29
Ursprungligen av Archduk3:

Röda korset reklamen med den dära knutna näven, eller när de "zoomar" ut från ett eldrör på en tank.

Är det bara en jingel?

för den verkar bra

//C

en vild gissning är att det bara är en kort snutt för den reklamen...
samma iaf som den där de zoomar ut från porer till en knytnäve... den de körde i somras/höstas eller nåt.

  • Oregistrerad
  • 2005-01-11 09:14

Har lyssnat in mig på "3" reklamlåten. Vad heter den?

"not"någonting...:o

//C

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2005-01-11 12:48

vet ni vilken låt som kommer sist i vodafone reklamen, dem där han frisyr ändras efter vilken musik han lyssnar på, den sista av musik klippen ved heter den någon som vet???

Ursprungligen av Isac:

vet ni vilken låt som kommer sist i vodafone reklamen, dem där han frisyr ändras efter vilken musik han lyssnar på, den sista av musik klippen ved heter den någon som vet???

Är det den som går "Insane in the membrain? Isåfall är det Cypruss Hill med "Insaine in the Membrain". Tror att det stavas så.

  • Oregistrerad
  • 2005-01-11 14:23
Ursprungligen av Rillerou:

Är det den som går "Insane in the membrain? Isåfall är det Cypruss Hill med "Insaine in the Membrain". Tror att det stavas så.

Nej. Det är en technolåt som jag också letar efter

//C

  • Medlem
  • På ett berg norr om Gävle men söder om Luleå.
  • 2005-01-12 16:31
Ursprungligen av Rillerou:

Är det den som går "Insane in the membrain? Isåfall är det Cypruss Hill med "Insaine in the Membrain". Tror att det stavas så.

Nu var det ju inte den, men den du tipsade om är med Cyprus Hill och heter Insane in the brain om inte jag också är ute och cyklar.

  • Medlem
  • Luleå
  • 2005-01-12 18:37
Ursprungligen av jonasn:

Nu var det ju inte den, men den du tipsade om är med Cyprus Hill och heter Insane in the brain om inte jag också är ute och cyklar.

kan du tänkas mena Cypress hill?

  • Oregistrerad
  • 2005-01-12 20:22

Reklam låt

Undrar var låten till sony cybershot reklamen heter.

Ungefär "I said you, i said you and me and them, i said us"

Ursprungligen av basse:

Undrar var låten till sony cybershot reklamen heter.

Ungefär "I said you, i said you and me and them, i said us"

The Hives, återkommer med mer sen

Ursprungligen av Adam Von Runesson:

The Hives, återkommer med mer sen

The hives? öhh va?

Ursprungligen av NilSen:

The hives? öhh va?

Ja den senaste sony cybershot reklamen e de the hives.
Vet ju inte om de e den han menade men jag chansade :rolleyes:

Ursprungligen av Adam Von Runesson:

Ja den senaste sony cybershot reklamen e de the hives.
Vet ju inte om de e den han menade men jag chansade :rolleyes:

Det är väl ändå inte The Hives utan det är Mando Diao - Motown Blood.
haha, the hives :rolleyes:

Heinekenreklamen??

Hej heineken-reklamen, lr va d tuborg, den gick för några år sedan kanske 1,2,3 år sen, där dem har en rockkonsert, o sen tar publiken o svingar en massa tända ljus till en rockklassiker/ballad, men vad heter den? nån som har en aning?

Måste! MÅSTE MÅSTE HA DEN HÄR LÅTEN! Vet inte riktigt bilken reklam det är men så här går den nästan typ.. "You and me... Me and you... We are the only one blalblalllblal"

EDIT: Och den där franska låten, som går med någon bilreklam kommer alltid i bio och ibland i tv... En mörk och en ljus tjej är med, den ljusa tjejen är kär i en kille som läste samma bok som hon osv...??

  • Medlem
  • 2005-06-11 19:27
Ursprungligen av Firefly:

EDIT: Och den där franska låten, som går med någon bilreklam kommer alltid i bio och ibland i tv... En mörk och en ljus tjej är med, den ljusa tjejen är kär i en kille som läste samma bok som hon osv...??

Jag vet tyvärr inte vad låten heter, men för er som kan, så tror jag att du syftar på Volvo v5o reklamen

Ursprungligen av Firefly:

Måste! MÅSTE MÅSTE HA DEN HÄR LÅTEN! Vet inte riktigt bilken reklam det är men så här går den nästan typ.. "You and me... Me and you... We are the only one blalblalllblal"

EDIT: Och den där franska låten, som går med någon bilreklam kommer alltid i bio och ibland i tv... En mörk och en ljus tjej är med, den ljusa tjejen är kär i en kille som läste samma bok som hon osv...??

Den franka låten heter "Lou". Artist: Coralie Clement. Riktigt mysig låt som jag haft i min mp3spelare länge nu...

Vad heter låten i unibets reklamsnutt innan och efter reklamen i filmer??

Bevaka tråden