Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Shure e2c vs. e3c vs. Etymotic Er-6i

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hejsan! Mitt första inlägg här. Jag behöver lite experthjälp
Jag har nu ett par Koss Porta Pro, och jag är ganska nöjd med ljudet i dem. Nackdelen är att ljud läcker in och ut så mycket. Sitter man på en bullrig spårvagn måste man trycka på ordentligt med volym, och då hör resten av vagnen också vad man lyssnar på.

Och eftersom jag har bytt ut min iRiver mot en iPod mini tänkte jag passa på att uppgradera till ett par bra in-ear lurar.

Jag lyssnar mest på "brötig" musik med mycket ljud, så jag behöver klar definition och vill gärna ha bra tryck i basen, helst utan att använda iPodens EQ. Jag är ganska kräsen, men ingen riktig audiofil. Jag är alltså inte nödvändigtvis ute efter ett så "korrekt" ljud som möjligt.

Vilken av dessa lurar tror ni passar mig bäst:
Shure e2c, Shure e3c eller Etymotic Er-6i?

Det är dom jag har hittat som verkar intressanta, men om någon har nåt annat tips är det också välkommet

  • Oregistrerad
  • 2004-12-28 21:03

Om du gillar mycket bas så har Shure E2c mest bas, men den är inte bäst på detalj.
Jag tycker personligen att du ska köpa Shure E3c. Har inte testat ER6i men jag har läst mycket om att Shure E3c är aningen bättre. Brukar hänga ut på www.head-fi.org och där tycker de flesta att E3c låter aningen bättre.

Hälsningar
Raptor

Tack för tipset
Jag surfade runt på head-fi igår och kikade, och det lutar åt ett par e3c. Dom verkar ha minde problem med kabelskrap och vara mer robusta än er6i dessutom. Skall bara hitta nåt billigt ställe där man dessutom kan returnera dem ifall de inte passar...

Jag slog till och köpte ett par e3c idag. Har inte hunnit lyssna så jättemycket ännu, men än så länge verkar de helt fantastiska. Det är fortfarande lite meckigt att få till ett bra "seal" men när man får det är ljudet underbart. Läskigt isolerande också

1
Bevaka tråden