Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Itrip, ska d se ut så här?

Tråden skapades och har fått 18 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2004-12-20 23:15

Hej alla Ipodälskare

Jag Fick äntligen min Itrip Idag och är jätteglad.. Den fungerar o allt
men, d finns en grejj jag stör mig jätte mycket på. Min playlist som heter griffin Technology har en massa frekvenser. Det stod att jag måste ha d på instrutionerna. Men det som suger är att alla dessa frekvenser hamnar på mitt biblotek. Hur får ja bort det`?
Slänger jag frekvenserna från bibloteket försvinner dom från playlisten oxå`?
Snälla hjälp..

Tack

Jag sorterade ut (raderade) ett gäng frekvenser så att jag bara har typ 10 frekvenser kvar.

  • Oregistrerad
  • 2004-12-21 02:02

Eller gör en helt egen lista för de och resten av musiken i en lista

//C

  • Medlem
  • Täby
  • 2004-12-21 16:57

precis. En smart playlist där man har allt utom frekvenserna.

Rensar du dem ur biblioteket försvinner de även från playlisten, de är ju vanliga mp3or som allt annat.

  • Medlem
  • 2004-12-21 18:57

Har ni förslag till Frekvenser som är bra i sthlm?

  • Medlem
  • Täby
  • 2004-12-22 00:17
Ursprungligen av Usher:

Har ni förslag till Frekvenser som är bra i sthlm?

87.7 funkar från Linköping till Sthlm utan problem. Vet inte om den är med som standard på iTripen, annars är det bara att tanka från Griffins hemsida.

När du installerar programvaran för itripen på datorn så får du välja vart du befinner dig. Om du där kryssar i USA så får de upp väldigt många fler frekvenser!

  • Medlem
  • 2004-12-24 11:11

Här i Eskilstuna kör jag med 88.9hz och det funkar prima! Jag har dessutom tagit bort alla frekvenser från spelaren, då den redan är inställd på 88.9hz.

vadå som jag fattat så är det bara att välja en frekvens och sen ratta in de i radio eller5? hmmm störs det av andra kaneler eller är det nnåge för att skydda lagen?

  • Oregistrerad
  • 2004-12-25 14:54
Ursprungligen av FlumDum:

vadå som jag fattat så är det bara att välja en frekvens och sen ratta in de i radio eller5? hmmm störs det av andra kaneler eller är det nnåge för att skydda lagen?

De andra stationerna har starkare signal och därför slås de ut.

89,4 är ganska bra i STHLM om någon undrar. Dock finns det någon liknade starkare station om du är för nära norrort. (där ajg bor )

//C

  • Medlem
  • 2004-12-26 17:12

Kör på 91.4, ska nog leta ny snart, är lite störningqar där ibland.

Är jag ensam?

Jag kör på 108,0 i norra stockhom, det verkar fungera utmärkt. Iaf i bilen, men hemma måste den ligga mindre än en meter ifrån antennen....

m

  • Medlem
  • 2005-01-03 07:10

nån som vet någon bra frekvens att köra i malmö regionen?

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2005-01-03 12:16

Är itrip bra???

  • Medlem
  • 2005-01-03 13:37

om man hittar en bra frekvens

  • Medlem
  • 2005-03-11 21:29

Jag har lagt in alla frekvenser på ipoden och sen när jag ska söka efter låten på radion så hittar den den typ och den börjar lysa rött, de hörs ett ljud typ som att bruset försvinner, sen går jag tebax till meny och ska börja spela en låt så hörs inget i radion de bara brummar typ: låter som en helikopter typ..nån som har nåt tips eller vad de kan va för nåt?

  • Medlem
  • Solna
  • 2005-03-30 16:16
Ursprungligen av Lodis:

Jag har lagt in alla frekvenser på ipoden och sen när jag ska söka efter låten på radion så hittar den den typ och den börjar lysa rött, de hörs ett ljud typ som att bruset försvinner, sen går jag tebax till meny och ska börja spela en låt så hörs inget i radion de bara brummar typ: låter som en helikopter typ..nån som har nåt tips eller vad de kan va för nåt?

Ladda först ner den totala frekvenslistan från Griffin. Och sen följer du den här filmen så ska det funka för dig.

Ursprungligen av adl:

Ladda först ner den totala frekvenslistan från Griffin. Och sen följer du den här filmen så ska det funka för dig.

Min itrip hänger sig ibland när jag spelar musik till Radion. Någon mer än jag som haft problem med detta? Använde mig av 90 i Lund

1
Bevaka tråden