Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Airport Express - optisk anslutning

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2004-12-17 13:09

Hej,

har stött på ett litet problem med den fiberoptiska anslutningen i Airport Express. Kontakten som används är en sk. mini-toslink som används i bla. MD spelare. Jag har behov av en längre kabel än den som följer med Apples stereo-kit. Problemet är bara att alla kablar som säljs kommer med toslink anslutning i båda ändar. Har endast lyckats hitta 1m kablar med toslink i ena änden och mini-toslink i andra. Har lyckats luska ut på nätet att det finns toslink till mini-toslink konverterare men har gått bet på att hitta någon som jag kan beställa..... Någon som har ett tips?

/Anders

inte för att de har med ipod att göra.... men ändå

flytta den närmre stereon... hehe
kunde inte mostå. sorry

  • Medlem
  • 2004-12-17 13:35

iPod -> iTunes -> Airport Express -> Stereo; hittade inget bättre forum.....

Avståndsfrågan är tyvärr avgjord i ett forum som inte låter sig ifrågasättas

skulle väl kanske vara 99mac.se men okej...
förstår ändå inte varför du/ni inte kan flytta den närmre stereon
men ja ska sluta tjata...

  • Medlem
  • Luleå
  • 2004-12-17 13:51

personligen tycker jag det är det fina med små portabla saker... de är lätta att flytta

gå in på http://www.dustin.se och sök på toslink och du skall finna det du söker.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-12-17 14:49

Jag använder inte den bifogade "fasta" stickkontakten utan har tagit bort den och ersatt den med en vanlig stereokomponentelsladd, det är ju samma stifttyp. då får man ju en längre strömkabel som flyttar placeringen av expressen.

Däremot är jag SUR på Apple. Jag har två stycken Express (och en Extreme) hemma och det går inte att streama musik till två samtidigt. Kasst Apple.

  • Medlem
  • 2004-12-17 15:20

Funnet på Dustin, man tackar och bockar för hjälpen!

1
Bevaka tråden