Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hjälp med val utav lurar

Tråden skapades och har fått 22 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-11-20 23:18

Jag funderar på att köpa ett par nya hörlurar för användning till stereon och datorn.
Dom skall vara utav modell stor, det vill säga inga snäckor. Öppna eller slutna spelar ingen större roll. Så länge dom är bekväma. Jag har tänkt att lägga 300-400 kronor (fullt medveten om att jag inte får några superbra lurar). Jag lyssnar mest på rockmusik så en skön bas är väll att föredra.

Så ert uppdrag är att välja ut ett par lurar som ger mig bäst ljud för pengarna.

/ Jonas

  • Oregistrerad
  • 2004-11-21 00:03

Philips gör hyfsat billiga lurar som framförallt är sköna (enl. mig). Kanske inte så hifi-kreddigt med philips men dom lät bra för sitt pris.
Har haft två par av samma modell: http://se.pricerunner.com/sound-and-vision/sound/headphones/139226/details
Nackdelen var att dom båda gick sönder på samma sätt. Knäcktes. Men jag kanske är våldsam
Det här kanske kan va nåt: http://se.pricerunner.com/sound-and-vision/sound/headphones/154382/details

kan ju tilläggas att jag lyssnar mest på rock/punk.

Koss Porta Pro är väldigt bra! 399kr på Webhallen.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-11-21 00:43

Just nu använder jag ett par Philips sbc hp250 tycker att ljudet i dom är väldigt grötigt.
Hur är ljudet i Philips SBCHP800. Jag vill ha ett detaljerat ljud men fortfarande en ganska djup bas... Frågan är bara om det är möjligt att få det i sånna här billiga lurar.?

  • Oregistrerad
  • 2004-11-21 01:21

min referensmusik låter ofta gröt från början...

Ta med en skiva till en onoff-butik och be å få lyssna. Dom har iaf 2 philipsmodeller... Bla HP800. Är du inte nöjd med dina nuvarande philips så kanske du ska prova nåt annat. hp800 är inte mycket dyrare än hp250. Likvärdiga delar, flashigare yttre?
Hittar du nåt bra så berätta gärna vad du köpt. Är också i behov av nya...

  • Medlem
  • 2004-11-21 12:06
Ursprungligen av Nipp0:

Just nu använder jag ett par Philips sbc hp250 tycker att ljudet i dom är väldigt grötigt.
Hur är ljudet i Philips SBCHP800. Jag vill ha ett detaljerat ljud men fortfarande en ganska djup bas... Frågan är bara om det är möjligt att få det i sånna här billiga lurar.?

Jag har ett par HP800, använder typ inte alls. Det är hyffsat ljud, dock är basen väldigt låg, känns som man måste vrida upp ljudet ordenligt (även med ljudspärren borta). Sen är de väldigt stora, lite knarriga kanske. Sladden är alldeles för lång för att man ska använda dem utomhus.

  • Oregistrerad
  • 2004-11-21 01:11

Om priset är viktigt så lägg kraven på hyllan. Annars så gå runt i musikaffärer och testa. Det är det bästa så får du en egen uppfattning

//C

http://www.webhallen.com/prod.php?id=28620
för någon hundralapp mer rusar du upp i kvalitet..

  • Oregistrerad
  • 2004-11-21 01:29
Ursprungligen av minipod:

http://www.webhallen.com/prod.php?id=28620
för någon hundralapp mer rusar du upp i kvalitet..

Jag trodde inte detta om dig. Trodde mer på upprepningar om dina pluggar

//C

Ursprungligen av Archduk3:

Jag trodde inte detta om dig. Trodde mer på upprepningar om dina pluggar

//C

Jag försöker, locka inte ner mig

  • Oregistrerad
  • 2004-11-21 02:55
Ursprungligen av minipod:

Jag försöker, locka inte ner mig

Must.......not......repeat.....about....MY EARPHONES!!!!!

//C

  • Oregistrerad
  • 2004-11-21 01:37
Ursprungligen av minipod:

http://www.webhallen.com/prod.php?id=28620
för någon hundralapp mer rusar du upp i kvalitet..

Otroligt obekväma + oväntat plastiga är min erfarenhet av dom. Men smaken är...

Koss sporta pro eller koss porta pro rekomenderas....

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-11-21 11:42

Verkar som att Koss Porta Pro är den lur som ger mig mest ljud för pengarna, har jag rätt?.
Var finns en återförsäljare som har butik i Göteborg. Vet att Teknikmagasinet säljer Porta Pro men för 599 kr....

Ursprungligen av Nipp0:

Verkar som att Koss Porta Pro är den lur som ger mig mest ljud för pengarna, har jag rätt?.
Var finns en återförsäljare som har butik i Göteborg. Vet att Teknikmagasinet säljer Porta Pro men för 599 kr....

Letar själv efter PortaPro... Inetdata har i sin butik på Ringön. 375 kr inkl moms. Välj "rätt" butik om du kollar på nätet. Olika priser butik/postorder.

Tänker nog köpa Sennheiser PX100 men det verkar vara svårt att hitta billiga i Göteborg. Cyberphoto.se har för 404 kr men då åker man på frakt för 95 spänn ju...

Tips mottages tacksamt

  • Medlem
  • 2004-11-22 14:36

Något roligt skulle vara om du totalt struntade i folks rekommendationer.

säljer inte apple några snygga hörlurar?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-11-22 17:11

Jo, Men vill helst köpa i butik
Gillar inte att beställa från nätet.

Letar själv efter PortaPro... Inetdata har i sin butik på Ringön. 375 kr inkl moms. Välj "rätt" butik om du kollar på nätet. Olika priser butik/postorder.

Tänker nog köpa Sennheiser PX100 men det verkar vara svårt att hitta billiga i Göteborg. Cyberphoto.se har för 404 kr men då åker man på frakt för 95 spänn ju...

Tips mottages tacksamt

vet inte om hifi-klubben finns i Göteborg men där kostar px100 398 kr nu







.

Ursprungligen av arahael_swe:

vet inte om hifi-klubben finns i Göteborg men där kostar px100 398 kr nu


.

398Kr??? När jag kollar så går de på 498kr. Men skitsamma, har redan beställt ett par Sony MDR-EX81SL fr Audiocubes. Och när jag ändå höll på så tog jag ett par Sony MDR-D66SL Eggo Headphones oxå. Kan vara bra att kunna byta om jag får eksem i hörselgången

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-12-11 12:13

Nu har jag bestämt vilka lurar jag skall köpa (få i julklapp), ett par Grado SR60.

Ursprungligen av Nipp0:

Nu har jag bestämt vilka lurar jag skall köpa (få i julklapp), ett par Grado SR60.

Nice!

"Kräver viss inspelningstid" läste jag nånstans. Så låt dem ligga på ett dygn utan att lyssna så slipper du bli besviken på julafton. Å nu gäller det ta mig f_n att du är en snäll pojke fram tills jul så att inte tomten bojkottar dig.

  • Medlem
  • 2004-12-11 20:45

Hej!

Jag är förvånad att ingen nämnt Sennheiser PMX 60 någon gång på detta forum. Dessa lurar har fått ruggigt bra kritik! Se länk:

http://www.ipodlounge.com/reviews_more.php?id=4261_0_6_0_C

Ska lyssna på dem på måndag. Har aldrig provat nack-lurar förut, men de verkar aningen smidigare än sådanan man har över skallen. Enligt testet ovan har de ju minst lika bra ljud som PX-200 som är några hundralappar dyrare.
Jag hade bestämt mig för att köpa PX-100 när jag hittade dessa.

/babuu

1
Bevaka tråden