Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Det ojämförbart största problemet med iPod

Tråden skapades och har fått 17 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-12-09 15:12

Det talas mycket på detta forum om iPoden och dess olika modellers samt olika hörlurars förtjänster och nackdelar. Men ingen nämner det viktigaste problemet, det som överskuggar allt annat bärbart strunt.

Det tveklöst största problemet med iPod med snäckor eller pluggar och hörlurar i allmänhet är inte alls iPodens finesser och egenheter eller snäckornas ljudkvalitet eller om de lossnar eller och de skaver i örat etc.

Nix.

Det absolut och utan jämförelse största problemet är att sladden ständigt och jämt trasslar ihop sig oförklarligt mycket och osannolikt ofta. Spelar ingen roll vilka hörlurar man har. Det kan inte vara slumpen, eller någon mystisk tilltrasslighetsnaturlag, utan är säkert en avsiktilig konstruktionsdetalj, skapad av en konspiration ondsinta bärbart-ljud-hatande hifi-tekniker.

Det är nog för övrigt det största skälet att inte ha iPod eller liknande utrustning över huvud taget. Själv närmar jag mig galenskap varje gång jag ska försöka ta mig igenom trasslet för att lyssna. Det räcker att man lägger ifrån sig apparaten ett par sekunder så hinner det trassla ihop sig något helt vansinnigt, närmast omöjligt att reda ut - man behöver inte ens vända bort blicken. Om jag försvinner från forumet en dag så vet ni att apparaten ligger på havets botten, med eller utan mig.

Fabian

haha, köp ett par snäckor med inrullbar sladd. alltså sån som när man släpper den så åker den in i en rulle. kolla här: http://www.macally.com/spec/ipod/podio.html

de skulle passa dig perfekt!

Hehe! Klockrent, Fabian! Jag blir gaaaaaaaalen!

  • Oregistrerad
  • 2004-12-09 15:38

Detta har faktiskt varit uppe en gång tidigare. Då nämnde någon att Bang Olufssen tydligen har ett par hörlurar med "otrasslingsbart" sladd och kunde inte förstå varför inte alla hade det :). För jag håller med dig, det är verkligen som du beskriver det.

  • Medlem
  • 2004-12-09 17:34

Brukar bara snurra sladden runt podden, trasslar aldrig sig.

PLING!
Dagens I-landsproblem!

Tror att sladdar förvandlas till maskar på natten :/

  • Oregistrerad
  • 2004-12-10 21:07

Jag anser att batteritiden är det största problemet med iPod.

  • Oregistrerad
  • 2004-12-10 21:31
Ursprungligen av hagklint:

Jag anser att batteritiden är det största problemet med iPod.

Jag tycker 15 timmar är helt ok

  • Oregistrerad
  • 2004-12-11 02:02

Har ett par Pioneer SE-20A med spiralsladd, kan omöjligtvis trasla til sig, sen är ju lurarna både bra och himskans snygga.. pröva nått liknande!

Shurelurarnas sladdar trasslar sig nästan aldrig. Kanske kan vara något?

Ursprungligen av Erik Svansbo:

Shurelurarnas sladdar trasslar sig nästan aldrig. Kanske kan vara något?

Sannt! Deras sladd är lite styvare än normalt.. Det är nog därför..

  • Oregistrerad
  • 2004-12-13 10:22

Tack för ert stöd, det kan behövas ibland. Kanske det finns hörlurar med sladdar som inte trasslar in sig. Alternativet till att snurra sladden runt podden (som någon föreslog) skulle ju i desperata fall annars kanske vara att snurra sladden runt halsen.

Fabian

  • Medlem
  • 2004-12-13 14:20
Ursprungligen av Erik Svansbo:

Shurelurarnas sladdar trasslar sig nästan aldrig. Kanske kan vara något?

Helt sant!

Den lilla slanggrejen man drar åt bakom huvudet drar jag alltid ut helt o hållet innan jag lägger dom i fickan och då trasslar dom aldrig.

de sugiaste med typ alla sladdar e att dom blir helt fula när man har vikt eller snurrat dom, då blir dom aldrig raka igen. som när man packar upp hörlurarna så e sladden helt ful för att dom legat helt vikt.

  • Oregistrerad
  • 2005-03-08 15:58

Hmm...är detta verkligen IPODENS problem att alla hörlurssladdar trasslar sig?
Det är väl närmare bestämt det att de som tillverkar hörlurarna är dåliga på att göra bra sladdar.
Men om det nu är de vita iPodsnäckornas sladdar som trasslar sig så är det väl de som är dåliga och inte iPoden...eller har jag helt fel?

Ursprungligen av pite_jacke:

Hmm...är detta verkligen IPODENS problem att alla hörlurssladdar trasslar sig?
Det är väl närmare bestämt det att de som tillverkar hörlurarna är dåliga på att göra bra sladdar.
Men om det nu är de vita iPodsnäckornas sladdar som trasslar sig så är det väl de som är dåliga och inte iPoden...eller har jag helt fel?

Väldigt vad vi märkte på ord här, det är en kul tråd inte så mycket mer med det.

  • Oregistrerad
  • 2004-12-13 10:24

Fast inte trasslar sig väl sladden oftast när man har spelaren på sig och lyssnar? Det är i fickor och bordsytor som trasslandet verkligen tar fart.

  • Oregistrerad
  • 2004-12-13 10:31

Om du är inne på att "linda" så kanske detta kan vara något för dig http://www.sumajin.com/online.htm

1
Bevaka tråden