Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Omröstning: Vad tycker du om din iPod?

Tråden skapades och har fått 97 svar. Det senaste inlägget skrevs .

iPodanvändare får ofta en känslomässig relation till sin musikspelare, nu testar vi vad du tycker

Endast iPodanvändare bör svara på frågan av naturliga skäl

  • Oregistrerad
  • 2004-12-09 14:20
  • Medlem
  • Uppsala
  • 2004-12-09 14:40

Röstade på den första!

  • Oregistrerad
  • 2004-12-09 17:03

Love at first sight

Ursprungligen av mega:

Love at first sight

håller med fullständigt!!!

  • Medlem
  • 2004-12-09 17:29

På gränsen till det första alternativet. Får nästan ångest så fort jag går nånstans utan podden. Kan inte tänkte mig att åka nånstans själv utan den!

  • Medlem
  • Luleå
  • 2004-12-09 17:47

röstade alt 3... no offense, men alternativen över kändes smått... sjukliga

röstade på nummer ett.

Utöver min karisma är iPod en perfekt brud magnet.

  • Oregistrerad
  • 2004-12-09 20:00

alltså jag vet inte om det är sjukt, men jag älskar min ipod. fast jag fick igång den nyss bara! haha. jag visste inte att den var SÅ grym som den var <3

  • Medlem
  • 2004-12-10 09:01

Jag klickade i dåliga vibbar!

Men det gällde inte iPod i allmänhet, utan just min iPod. Den börjar bli gammal och skröpplig. Batteritiden är på snudd oacceptabel och eftersom den är en första generationens iPod så känns den nu gammal och klumpig i jämförelse med de nya. Designmässigt vinner ju mini, men den har i mitt tycke än så länge för lite kapacitet. Jag tycker ju att det är trångt på min 5GB...

Sedan är det ju iof sjukt att en såpass dyr pryl känns skröpplig efter bara ett par år... men det är ju så i det digitalstinna prylsamhälle vi lever i. Är garantin på 12 månader så är det dags att byta ut den efter 13...

  • Oregistrerad
  • 2004-12-11 02:33
Ursprungligen av minipod:

röstade på nummer ett.

Utöver min karisma är iPod en perfekt brud magnet.

Mja. Antingen börjar det isåfall bli inflation på de.

Eller så siktar du på fel brudar.

Röstade nummer 1. Så klockrent.

Det är ett måste. En sekund utan den är outhärdlig. Tänk dig transporten någonstans. På hjul, spår, eller med fötter. Om det bara är du och musiken är det underbart

//C

Ursprungligen av minipod:

röstade på nummer ett.

Utöver min karisma är iPod en perfekt brud magnet.

om du raggar brudar med en ipod... tragiskt.

förresten, snygg särskrivning.

Nytt batteri till Proggs gamal Ipod, ca 700:- !?

Jag röstade också dåliga vibbar, men det är för att den är sämre än de förväntningar jag hade. (Bl.a. dålig eq, tunnt ljud, dålig filstruktur och kan ej spela musik utan Itunes eller annan "specialprogramvara"). Det kanske blir "helrätt" till slut... Det komiska är att det verkar ju som om inga konkurrenter ens är i närheten av Ipodens "helhetslösning" för samma pengar. Apple har än så länge triumfkortet.

Iriver har ju en spelare som bl.a. kan koda mp3 direkt från analog linjesignalkälla. Det skulle jag vilja kunna med Ipod.

Ursprungligen av Alphonze:

Iriver har ju en spelare som bl.a. kan koda mp3 direkt från analog linjesignalkälla. Det skulle jag vilja kunna med Ipod.

det kan du, om du köper en griffin adapter. fast då blir det ju wav. Men du kan spela in fårn ljudkälla

Ursprungligen av Alphonze:

tunnt ljud

Byt hörlurar!

Ursprungligen av Alphonze:

dålig filstruktur

Lägg in låtar med korrekta ID3-taggar! Rippa egen musik i stället för att lyssna på nerladdat skräp!

Ursprungligen av Alphonze:

kan ej spela musik utan Itunes

Om du menar att du inte kan föra över musik med annat program än iTunes så har du fel finns många alternativ, men iTunes är bäst.

Ursprungligen av Alphonze:

Iriver har ju en spelare som bl.a. kan koda mp3 direkt från analog linjesignalkälla. Det skulle jag vilja kunna med Ipod.

Även om det innebär sämre ljud, filer som tar större plats och överföring i realtid? Nej tack.

Ursprungligen av Andersson:

...

Även om det innebär sämre ljud, filer som tar större plats och överföring i realtid? Nej tack.

jag håller med om allt du skrev annat än detta. det kan dock vara så att han ville spela in live-konserter och liknande med en mic, och jag håller med om att det faktiskt skulle varit bra.

men samtidigt skulle jag inte vilja ha ett extra uttag på den annars så rena podden sånt kan jag göra med min minidisc.

har sålt alla mina ipods jag haft (3stycken, 20gb 40gb 4gb mini). röstade på sista alternativet.

Ursprungligen av Funkyfred:

har sålt alla mina ipods jag haft (3stycken, 20gb 40gb 4gb mini). röstade på sista alternativet.

Mkt intressant. Berätta gärna lite mer. Varför igen och igen...

...och varför man surfar till ipod.se om Ipod gör en sjuk...

(F.ö. så fick man ju inte rösta om man inte har en Ipod kvar..?)

Skämt åsido, jag är allvarlig när jag frågar varför du inte gillade dina Ipodar. Materialfel? Klumpig? Batteritid? Dåliga funktioner? m.m...

Intressant att läsa nåt annat än bara "Ipod är bäst", "Jag älskar Ipod" m.m.

Hehe...

Ursprungligen av funkyfreD:

har sålt alla mina ipods jag haft (3stycken, 20gb 40gb 4gb mini). röstade på sista alternativet.

Jo och jag är en tomte från Nodpolen som bryter på skånska...

Röstade på alt. 2... har iofs inte haft den så länge.

  • Medlem
  • 2004-12-25 21:42

Röstade på alt. 1

Tycker min Mini e helt underbar=)

  • Medlem
  • 2005-01-04 10:35

Cool pryl - den känns helrätt

  • Medlem
  • 2005-01-09 16:16

Min iPod är mer ett medium för min musik och musiken älskar jag, men om jag är hemma lyssnar jag hellre på musiken från en CD eller LP.

jag röstade fel.. skulle rösta på 3:an

Länktar!!

Jag kan inte bärga mig tills min ipod (photo) 20gb kommer! gjorde visseligen ett misstaget att skriva fel mailadress så jag fick inte info:n om hur jag skulle betala så den skickas när jag har betalt... ska ringa kundservice imorron så de fixar sig... längtar något så otroligt!!!!

/Weeman
________________________________________
Ny i iPod världen!

Jag håller med,älskar att bläddra bland alla mappar med musik och ibland får man nästan beslutsångest

Ursprungligen av ibanez:

Jag håller med,älskar att bläddra bland alla mappar med musik och ibland får man nästan beslutsångest

same here

Är det inte dags att köra en ny omröstning snart?

Ipoden betyder självklart mycket för mig. Men jag ser den ändå "bara" som en cool pryl. Det finns saker här i världen som man är i större behov utav... i alla fall jag!

  • Oregistrerad
  • 2004-12-12 15:11

Sen verkar det ju onekligen som vi har fäst lite olika vikt vid hur seriöst man ska ta denna poll. Jag tänker efter nogrannare hur jag röstar i riksdagsvalet än hur jag svarar här.

Bevaka tråden