Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Någon som har erfarenhet av iPod Armor?

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tjenare!

Jag undra om man ska satsa på en ipod armor?
Ett det ett bra köp?
Nån som har en?

Berätta lite, själv har jag en G4 den passar-eller? :eek:

  • Oregistrerad
  • 2004-12-02 19:40

mja det är väl bra ifall tänker ramla med den eller liknande den är ju vadderad på insidan så den tål väl en del

  • Medlem
  • Luleå
  • 2004-12-02 20:03

tror inte att iPoden tål så mycket mer för att den är lite vadderad på insidan. lär nog bli ett nästan lika plötsligt motstånd mot mekaniken oavsett armor eller inte.
bästa sättet att skydda iPoden är nog att inte tappa den eller ramla på den

Jag har ändrat ämnet för tråden. Tänk på att sätta tydliga rubriker på nya trådar då vi får många nya inlägg och trådar här på forumet varje dag

Mvh. Olof Wahlberg

Ok.

Ska vara mer tydlig!

Kanske en senil fråga men vad e armor?:P

  • Medlem
  • Luleå
  • 2004-12-03 22:10
Ursprungligen av Orginel:

Kanske en senil fråga men vad e armor?:P

rustning.

Ursprungligen av erik:

rustning.

Asså som ett skydd som skyddar podden helt enkelt?

  • Medlem
  • 2004-12-04 12:21
Ursprungligen av Orginel:

Asså som ett skydd som skyddar podden helt enkelt?

Jupp.
http://matias.ca/ipodarmor/index.php

Ursprungligen av Nauga:

ahaaa. en sådan
inte så vidare snygga.,

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-12-04 16:24

Jag har en iPod Armor för gen 3 till min gen 4 iPod (endast kosmetisk skillnad på skalen).
Det jag kan säga om skalet är att det är värdelöst om du har tänkt att bära omkring iPoden i fickan, det blir den för stor för. Det är dock perfekt om du vill kasta ner din iPod i en ryggsäck eller väska, fylld med andra saker... då kommer skalet till sin rätt.
Personligen tycker jag iPod Armor endast är en bökigt och otymplig konstruktion. Är du rädd för repor på din iPod ska du verkligen inte köpa detta skal. Varje gång du ska pilla ut iPoden ur Armor-skalet så repas ovansidan på iPoden. Detta på grund av att man har gjort öppningen i skalet (för hörlurar) av en plastbit som inte är klädd skumgummi. Så varje gång du ska ladda din iPod får du en ny repa

Nu använder jag mig av en iPod Sleeve och undviker att slänga ner spelaren i en väska istället

Det låter faktiskt inte så vidare, om man e rädd för att få repor o sånt så får man det av ett skal.Lite sådär.

1
Bevaka tråden