Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

bättre in-ear (micro) hörlurar?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-12-01 11:11

Om jag vill ha ett par bättre pluggar (in-ear, micro, snäckor) än originalet till min iPod mini, som inte kostar vansinnigt mycket och inte är alltför svåra att få tag på, vad ska jag köpa då? Har någon ett förslag grundat på erfarenhet? Är det exempelvis någon av dessa (nedan) man bör stryka genast? Är exempelvis Sonys pluggar för 549:- verkligen 10 gånger bättre än Philips för 59:-?

Det är inte aktuellt att köpa vanliga lurar, eftersom det har jag redan ett par mycket bra - det är alternativ till orinalpluggarna jag är ute efter.

/Fabian

Philips HE215 59:- (Siba)
Philips HE260 79:- (Siba)
Sony MDR-E818LP 99:- (Siba, Expert, ONOFF)
Sony MDR-E818 129:- (Teknikmagasinet)
Sony MDR-E828LP 149:- (Siba)
Sony MDR-E819V 169:- (Teknikmagasinet)
Philips HE915 179:- (Siba)
Koss The Plugg 179:-/199:- SEK (Siba, Teknikmagasniet) 240:- (Macoteket)
Philips SBCHE580 199:- (Expert, ONOFF, Teknikmagasinet)
Sony MDR-ED21 299:- (Teknikmagasinet)
Apple iPod In-Ear Headphones 411:- (Macoteket)
Apple iPod Remote & Earphones för 4G iPod & iPod mini 411:- (Macoteket)
Sony MDR-EX71 549:- (Teknikmagasinet)

Många billiga lurar funkar på samma sätt som original, att du använder en skumgummiplupp för att få dom att passa. Då sitter dom bra, men sen när skumgummit ramlar av sitter dom som skit.

Jag rekommenderar MDR-ex71. Dom finns för 350 eller nåt på pricerunner. Bra passform och helt OK ljud. Kolla in EX51 om du inte vill ha delbar sladd.

  • Oregistrerad
  • 2004-12-01 13:47

Tack för tipset. De verkar dock vara dyrare på de flesta håll, drygt 500:- Då är frågan, finns det något lämpligt för typ halva det priset?

Sony MDR-ex71 och Koss The Plugg (halva priset jämfört med Sony) diskuteras flitigt bland Pricerunners recensenter - uppenbarligen är själva pluggen besvärlig på denna typ av hörlurar. Eller?

/Fabian

  • Medlem
  • Luleå
  • 2004-12-01 15:38
Ursprungligen av Fabian:

Tack för tipset. De verkar dock vara dyrare på de flesta håll, drygt 500:- Då är frågan, finns det något lämpligt för typ halva det priset?

Sony MDR-ex71 och Koss The Plugg (halva priset jämfört med Sony) diskuteras flitigt bland Pricerunners recensenter - uppenbarligen är själva pluggen besvärlig på denna typ av hörlurar. Eller?

/Fabian

koss the plug är kanon. av allt man hört om den från andra är det bara de som inte fattar hur man får in dem i öronen som klagar

  • Medlem
  • 2004-12-01 15:54
Ursprungligen av erik:

koss the plug är kanon. av allt man hört om den från andra är det bara de som inte fattar hur man får in dem i öronen som klagar

Jag kan påstå med 100% säkerhet att jag fått in dem rätt i öronen, dvs med tillbehöret Pro EarTip. Visst satt de bra, isolerade ljud utifrån, men mellanregistret och diskanten låter helt fel. Visst är det ett lyft mot de vanliga lurarna men slutade använda mina pga att jag ville ha normalt register, inte ett som är centrerat i botten. Men om man gillar det finns det nog inget mer prisvärt.

1
Bevaka tråden