Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Itrip i spellista

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-11-30 17:21

Hej
är det någon som vet jur man kan undvika att lyssna på itrips frkvenser när man spelar musik med blandade spår? det är jätte tråkig att höra dem där ljuden...

lägga alla andra låtar i en spellista och välj blanda spår under inställningar och spela sedan den speolistan

  • Medlem
  • Täby
  • 2004-11-30 18:56

Har varit uppe förut, men instämmer till fullo med föregående talare. Är ingen helt klockren lösning men tror inte att det finns någon bättre.

Ett tips är iaf att göra en smart playlist så du slipper uppdatera den varje gång du lägger till nytt. Bara att ta artist != Griffin...

  • Medlem
  • Torsby
  • 2004-11-30 19:49

En annan halv-lösning är att ta bort de frekvenser du ändå inte använder. Då minimerar du risken att en av frekvenserna kommer upp när du blandar. Själv har jag bara tre frekvenser kvar och det är väldigt sällan som jag får en "iTrip-låt" när jag blandar.

  • Oregistrerad
  • 2004-12-01 09:06

Ok tackar, jag ska prova....

  • Oregistrerad
  • 2004-12-01 10:53

Men enklast är ju att göra en smart spellista och välja att den inte ska spela spår som är kortare än 30 sekunder (eller hur långa nu iTrip-ljuden nu är). Jag har i alla fall inte så hemskt mycket musik som är så kort så på så sätt missar du ju inga riktiga låtar.

  • Oregistrerad
  • 2004-12-01 14:46
Ursprungligen av Ronta:

Men enklast är ju att göra en smart spellista och välja att den inte ska spela spår som är kortare än 30 sekunder (eller hur långa nu iTrip-ljuden nu är). Jag har i alla fall inte så hemskt mycket musik som är så kort så på så sätt missar du ju inga riktiga låtar.

Det låter intressant, men hur gör man en sådant?

  • Oregistrerad
  • 2004-12-01 15:43

Enkelt, välj "ny smart spellista" i arkivmenyn, sen matar du bara in i uppfyll följande villkor: tid/är större än/och så tiden, 10 sek tex. Sen är den klar, om du alltså vill ha med alla låtar du har i iTunes, utom iTrip-oljudet, annars fortsätter du med andra villkor, genre, år eller vad det nu kan vara. Piece of cake!

  • Medlem
  • Täby
  • 2004-12-01 21:55

Varför hålla på och konstra med längden på låtarna? Det är ju lättare att göra en smart playlist som inte spelar låtar som är taggade med iTrip-taggarna. Tagga alla låtar med artist Griffin eller iTrip eller liknande och skapa en smart playlist som spelar allt utom de låtarna. Mycket snyggare lösning

1
Bevaka tråden