Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vilken iPod är hetast julen 2004?

Tråden skapades och har fått 32 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Apple har utökat iPod-sortimentet med ett par nya modeller inför julen 2004. Nu undrar vi vilken som är hetast just nu?

Motivera gärna ditt svar nedan!

jag har själv köpt en iPod 20 till min flickvän...tänkte köpa en iPod mini - men jag fick 2000 kronor rabatt på iPod klassik...så det blev en sådan

annars tror jag mer på iPod mini generellt...vilken färg det blir är för svårt att avgöra tycker jag. omröstningen borde gälla "mini" generellt och inte vilka färger.

  • Medlem
  • 2004-11-18 12:22

Vill att U2 ska bli den populäraste, vill se den:P
Fast tror att iPod mini är mest realistisk som present, billigast.

  • Medlem
  • 2004-11-18 13:02

Tror åxå mer på iPod mini, även om nästan hoppas på iPod 20GB...

Röstade iPod Photo 60GB, även om jag själv önskar mig en iPod mini gröööön. Minin passar mig helt klart bättre (spec i den toksnygga gröna färgen), men photo:n är grym. Hade den haft en funktion för att direkt föra över bilder från en kamera till dess hårddisk, hade det dock inte ens varit ett val. Då hade iPod photo varit direkt överlägsen.

Petig-mode: on: Du har skrivit fel i pollen, den heter numera iPod photo utan inledande versal på photo :p. Petig-mode: off.

  • Medlem
  • 2004-11-18 14:34
Ursprungligen av jonasy:

Petig-mode: on: Du har skrivit fel i pollen, den heter numera iPod photo utan inledande versal på photo :p. Petig-mode: off.

Ska man vara extra petig så heter det också iPod mini, utan versal på "m" där med...

Tog Ipod photo 60gb tycker den verkar grymmen

Självklart iPod mini.
Passar flest sorters personligheter.

är finast och kommer garanterat bli den mest sålda iPoden i jul!

  • Medlem
  • Skåneland
  • 2004-11-18 20:58

Jag har själv beställt en iPod photo 60Gb men det betyder ju inte att det blir årets julklapp. Jag tror nog snarare att silver mini iPoden tar hem priset. Känner 2 st som köpt en var precis

  • Oregistrerad
  • 2004-11-18 22:32

Jag hoppades på att vara en av de första med iPod Photo. Ser ut som detta inte blir sanning. Kanske man ska skippa det och satsa på G5.

//C

*edit*
Problemet.

Är att iPod var förra årets fluga. Detta år kanske det är något annat. För ni kommer väl ihåg 3g hypen.

och mini och 4g ännu mer. Så det är nog urvattnat för många.

Det enda som irriterar mig är exempel snobbarna. Inga nämnda men ni vet vilka jag menar *pekar på minipod *

De som köper exempel en iPod 40 gb när de behöver en mini. Jag minns i somras när jag skulle köpa en docka till mig 10 gig. Då skulle en sådan där snobb köpa en iPod. Han behövde max 15 gig bedömma av hans snack. Eftersom att sa att han hade 40 skivor ungefär som skulle in. Men såklart så skulle han ha "värstingmodellen" för att han har pengar till det. Men när försäljaren stått i säkert 20 minuter och förklarat för denna hjärndöde snobb hur denna makalösa maskin fungerade så blev jag lite småsur. Jag gick snabbt imellan och köpte min docka.

Sedan flydde jag macoteket för att slippa den iPodmassaker!

Det hade inget att göra med saken. Men jag vill få ut det.

*edit*

Ursprungligen av Archduk3:

Jag hoppades på att vara en av de första med iPod Photo. Ser ut som detta inte blir sanning. Kanske man ska skippa det och satsa på G5.

//C

*edit*
Problemet.

Är att iPod var förra årets fluga. Detta år kanske det är något annat. För ni kommer väl ihåg 3g hypen.

och mini och 4g ännu mer. Så det är nog urvattnat för många.

Det enda som irriterar mig är exempel snobbarna. Inga nämnda men ni vet vilka jag menar *pekar på minipod *

De som köper exempel en iPod 40 gb när de behöver en mini. Jag minns i somras när jag skulle köpa en docka till mig 10 gig. Då skulle en sådan där snobb köpa en iPod. Han behövde max 15 gig bedömma av hans snack. Eftersom att sa att han hade 40 skivor ungefär som skulle in. Men såklart så skulle han ha "värstingmodellen" för att han har pengar till det. Men när försäljaren stått i säkert 20 minuter och förklarat för denna hjärndöde snobb hur denna makalösa maskin fungerade så blev jag lite småsur. Jag gick snabbt imellan och köpte min docka.

Sedan flydde jag macoteket för att slippa den iPodmassaker!

Det hade inget att göra med saken. Men jag vill få ut det.

*edit*

Du är alltid så vänlig mot mig

  • Oregistrerad
  • 2004-11-20 02:50
Ursprungligen av minipod:

Du är alltid så vänlig mot mig

Som vänner är

//C

Ursprungligen av Archduk3:

Som vänner är

//C

jag älskar dig också

  • Oregistrerad
  • 2004-11-21 14:51
Ursprungligen av minipod:

jag älskar dig också

Auw

//C

P.S. tack för bilderna på 60 iPod Photo. Det är efterlängtade D.S.

  • Oregistrerad
  • 2004-11-19 08:22

Om argumenten är att iPod Mini är mer personlig osv. Hur kan då så pass många rösta "iPod Mini Silver"? Inte en chans att jag valt denna tråkiga mini, välj en färgklick! Bara min åsikt, ingen order

Men det är nog ingen tvekan om att Minin är den som kommer sälja mest i vinter. Bäst pris helt enkelt.

Vi får in iPod Photo på måndag till testlabbet, ska bli kul att se den i verkligheten. Jag har lågt ställda förväntningar.

Ursprungligen av Björnström:

Vi får in iPod Photo på måndag till testlabbet, ska bli kul att se den i verkligheten. Jag har lågt ställda förväntningar.

Blir spännande. Jag har inte direkt heller så höga förväntningar. Skillnaden är utrymmet på ipoden och attt du kan kolla på dina färgbilder. Men det behövs ju en media reader för att enkelt kunna överföra bilderna.............. :rolleyes:

20 GB. Den leder så varför inte. gillar själv inte mini och har en 20gb. *nöjd*

Hejsan hejsan, skulle bara testa hur det blir när jag skriver ett inlägg.

Exakt, hade dom bara stoppat in en Compact Flash och SD-slot...

Röstade på U2 iPoden, för jag vill också se hur den ser ut.

För övrigt så var det sista alternativet det roligaste på länge:). JoS, lol.

  • Oregistrerad
  • 2004-11-22 17:17
Ursprungligen av soprano:

Röstade på U2 iPoden, för jag vill också se hur den ser ut.

För övrigt så var det sista alternativet det roligaste på länge:). JoS, lol.

Det skrämmande är att folk valt den också!!!

//C

mp3spelaren som är mest lättillgänlig vinner, > iPod mini

Ursprungligen av Fatale:

mp3spelaren som är mest lättillgänlig vinner, > iPod mini

Word up!

det kan vara skönt att ha hela sin musiksamling i fickan men vem i denna värld skulle kunna sätta sig på en parkbänk och räkna upp 10 000 låtar?

inte jag iallafall, därför är jag stolt ägare av en iPod mini, silver.

  • Oregistrerad
  • 2004-11-25 11:25

[bitsk] Om nu bara apple lyckas få fram tillräckligt många att sälja... [/bitsk]

...så tror jag på mini, i silver. Silver därför att den är den mest neutrala av färgerna, mini för att den är billigast helt enkelt.

Om det blir årets julklapp vete fåglarna (och vem bryr sig efter tabbar som fotbad och bakmaskin?!) men jag tror det kommer att säljas många ipod i jul...

Jag är själv svinsugen på en mini (grön! Brorsan jobbar på Pixar också, så jag har både låg dollarkurs och personalrabatt, hehe...) men även om jag inte vill bära omkring på mer, så finns det ju en poäng att kunna säkerhetskopiera, och att den har kortare batteritid. Valångest!

  • Medlem
  • 2004-11-25 13:31

Hade gärna sett en specad ipod med tex usa flagga eller liknande så ipod utvecklarna borde gnugga geniknölarna och komma på coola mönster m.m

Ursprungligen av Coffe:

Hade gärna sett en specad ipod med tex usa flagga eller liknande så ipod utvecklarna borde gnugga geniknölarna och komma på coola mönster m.m

coffe, du vill väl inte ha en 14is-pod med utbytbart skal och liknanade? eller?

Jag röstade på minin jag, grön.
Fast färgen är jag inte så säker på.

Minin är ju billigast, men det är fortfarande än iPod.
Och det är allt fler som vill ta del av iPod-livsstilen.

  • Oregistrerad
  • 2004-11-30 15:53

hade trott på iPod photo om den hade haft SD och CF slot, och om man hade kunnat spela filmklipp på den

Bevaka tråden