Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Grado SR60

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-11-28 00:40

Tjenare, Funderar på att köpa ett par Grado SR60 främst för att använda till stereon hemma men kanske även till iPoden vid enstaka tillfällen.
Jag har läst mig till att SR60 passar utmärkt till rock musik, eftersom jag främst lyssnar på rock verkar det passa bra.

Så jag är lite intresserad att höra era åsikter kring SR60. Tycker ni det finns någon bättre lur kring tusenlappen?.

/Jonas

  • Medlem
  • 2004-11-28 16:37

Grado sr-60 är en grym lur (Har ett par själv) och passar riktigt bra till rockmusik.. Ska du ha dom till din ipod är det nog det bästa du ha ha utan att behöva använda hörlursförstärkare.

Fast jag tycker inte dom är värda 1000kr riktigt.. specielt inte när dom säljs för $69 i staterna.

Sen skulle jag kanske snegla lite på storebror sr-80 som har lite mer tryck i basen, Något man kan sakna ibland när man lysnar ned sin sr-60.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-11-28 16:47

Har fått det intrycket att GradoSR60 passar bättre för portabelt bruk.
Är det någon som vet en hörlur som passar bättre till att ha som hemma-lur?
Funderat lite på Philips HP890 eller Sennheiser HD515, någon som vet hur ljudkvaliteten är?

Någon som vet om man får testa lurarna i HiFi Klubbens affär som ligger i Göteborg?

  • Medlem
  • Sundbyberg
  • 2004-11-28 19:42

Jag lyssnade på både SR60 och SR80 och köpte SR80. Jag tycker de var mer detaljerade i ljudet. Basen tyckte jag inte skilde så mycket, kanske SR80 hade lite torrare bas medan SR60 var lite mer "bumlig". Grado SR80 är de bästa lurar jag har haft. Bättre än mina gamla Koss Porta Pro.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-11-30 11:25

Jag har kört med Grado SR-60 i snart två år till min iPod gen. 1, rev. 2

Är väldigt nöjd, förutom att "öronkuddarna" börjar bli lite slitna. Och nya öronkuddar kostar sisådär 70 kr, styck!!! (I alla fall på paus, där jag köpte mina lurar)

Någon som har något tips på pirat-kuddar?

1
Bevaka tråden