Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Microfon

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-09-15 17:03

Eftersom iPoden inte har nån microfon, så skulle jag gärna vilja ha det.
Visserligen har jag redan en microfon att koppla in,
och jag känner inte att jag vill lägga ner mer pengar en det på micen i sig.
med andra ord vill jag inte köpa en extra "mupp" att sätta på ipoden, utan micken direkt i iPoden.

Finns det nån mjukvara etc, för denna operation?

  • Medlem
  • 2004-09-28 19:04

Jag har en griffin iTalk den är en grej det är en extra "mupp". Personligen tycker jag den är bra och den ger även möjligheten att koppla in hörlurar eller en mikrofon. Jag trodde att det skulle vara brusigt eftersom det bara ligger på 8kbit men det lät bra.

Ursprungligen av haido:

Jag har en griffin iTalk den är en grej det är en extra "mupp". Personligen tycker jag den är bra och den ger även möjligheten att koppla in hörlurar eller en mikrofon. Jag trodde att det skulle vara brusigt eftersom det bara ligger på 8kbit men det lät bra.

Hur bra låter det? Som att lyssna på vanlig fm-radio? *nyfiken*

jag är också väldigt nyfiken...kan man spela in live-musik med den? klart man kan...men hur blir resultatet?

Förmodligen skit, det är ingen ljudkvalité att tala om, det är inte stereo och för att spela in musik måste man ha betydligt fler mickar...

Om man lägger in Linux på iPoden går det annars att spela in ljud, 96khz är max bitrate men tror bara det går att spela in i mono. Finns dock ett line-in alternativ att välja men jag har inte pillat så mycket än.

  • Oregistrerad
  • 2004-11-30 13:11
Ursprungligen av jocke-abc:

Om man lägger in Linux på iPoden går det annars att spela in ljud, 96khz är max bitrate men tror bara det går att spela in i mono. Finns dock ett line-in alternativ att välja men jag har inte pillat så mycket än.

intressant. kan du ställa in inspelningsvolym manuellt?

Probably the easiest thing to use is this, though it is another piece.

The Griffin works the same and many prefer it, BTW.

  • Oregistrerad
  • 2004-11-30 13:33
Ursprungligen av didier:

Probably the easiest thing to use is this, though it is another piece.

"You do not have permission to view this image."

vad är det för pryl?

Ursprungligen av stellan:

"You do not have permission to view this image."

vad är det för pryl?

Hmm...don't know why you're getting an error message. I'll report it. Try this instead:

http://catalog.belkin.com/IWCatProductPage.process?Merchant_Id=&Section_Id=201526&pcount=&Product_Id=169368#

  • Oregistrerad
  • 2004-11-30 13:44

ah, tack för det! Den har jag sett på annat håll. Någon som har erfarenheter av att spela in livemusik eller i replokal med denna pryl?

Ursprungligen av stellan:

ah, tack för det! Den har jag sett på annat håll. Någon som har erfarenheter av att spela in livemusik eller i replokal med denna pryl?

No probs. There was some probs with the galleries at the link I sent you. It should work now I'm told:

try now

BTW, at that price it's worth a test. I've heard some good things about them though you can't get audiophile quality, I guess..

det är säkert samma el. liknande problem med den...

  • Oregistrerad
  • 2004-11-30 13:51

mmm, men det verkar som att man kan ställa gain i tre steg, vilket bådar gott. ska nog beställa en för att testa. den usla inspelningskvalitén kommer man dock inte ifrån....

  • Oregistrerad
  • 2004-11-30 14:03

sweet, tack för hjälpen. ska dra ner till applestore och kolla om den finns där.

Ursprungligen av stellan:

sweet, tack för hjälpen. ska dra ner till applestore och kolla om den finns där.

Cool! Wish I could, too. Haven't been to our local Apple store for while. Seem to order more and more via the net, these days.

1
Bevaka tråden