Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Johan, nybliven iPod-pappa

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har tidigare nästan bara hängt på 99mac men nu lär ni se mig mer här på iPod.se.

För bara några minuter sedan packade jag upp min första egna iPod, en iPod Photo 40GB. Och det var kärlek vid första ögonkastet.

En kollega var i USA och köpte hem den, och han blev så impad att han köpte en till sig själv med.

I år kom julafton tidigt

God jul! Och välkommen in i värmen på iPod.se

Mumsigt med Ipod Photo! Hoppas du får mycket nytta av den, och välkommen!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-11-19 19:46

Välkommen hit Johan

Kan vi få lite bilder på pärlan?

  • Oregistrerad
  • 2004-11-20 00:56

Välkommen! Trevigt med fler poddisar!

Ursprungligen av DrRotmos:

Kan vi få lite bilder på pärlan?

Det efterfrågar jag också!

Sorry, det blir nog inga bilder just nu iaf. Jag håller på och flyttpackar och digitakameran är nerpackad

Men jag kan intyga att bildskärmen är riktigt skön. Kanske inte de bästa man sett om man järmför med värsta telefonerna och handdatorerna, men den passar perfekt för jobbet.

Har just testat att överföra ett album från iPhoto. Jag är mycket imponerad över snabbheten i iPoden när man bläddrar bland bilderna. Även när man tar upp bilden i "fullskärm" och rullar på hjulet så bläddras det blixtsnabbt. Dock så sker det en optimering av bilderna för iPoden innan överföring. Väljer man att också överföra originalbilden så kommer man endast åt den via hårddiskläget (så har jag fattat det iaf)

Slutsats: Jag har en ny kompis och jag är helnöjd

Roligt! Är belkins media reader något du funderar över att köpa? Då kan man väl kolla direkt på bilderna från digitalkamerans minneskort..?

Än så länge så brukar mitt minneskort räcka, men självklart är det intressant att kunna föra över direkt till iPoden, men Belkins verkar klumpig och rätt långsam så vi får se.

Skönt att kunna få backup på sina foton utan att hålla på att bränna skivor. Sen är det ganska coolt att kunna visa bilderna på en TV, även om min kamera också kan det så har man ju alla foton i iPoden.

välkommen

ipod photo lär ju vara perfekt om man skall göra en presentation för en klass tilexempel.

man kopplar ipod photo till en projector och visar bilderna där. smidigt

1
Bevaka tråden