Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Fodral

Tråden skapades och har fått 22 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Vilket fodral är det som syns minst?

Jag tycker att alla fodral är så sjuukt fula. Halva grejen med en iPod är ju att den är cool och snygg. Då vill man ju inte täcka över den med ett nördigt fult fodral. Så vilket fodral syns minst? Jag har hört att det finns fodral som typ bara är som en mycket tunn plastfilm som bara skyddar från repor.

En annan fråga. Jag får min iPod i helgen så jag undrar, blir det många repor?? Jag har hört att det vita är jäkligt svårrepat. Stämmer det?

tvärtom enligt mig, den är väldigt lättrepad.

  • Medlem
  • 2004-11-19 19:34

Det beror delvis på användningen och om du har ett fodral.

Jag tycker du ska köpa ett silikon fodral...evo2 e d bästa....det vita repas ganska lätt men baksidan får jag mest repor på.....plastfilm att lägga på är icke bra..jag pröva d ..det va inte värt att lägga pengar på.

  • Medlem
  • 2004-11-19 22:17
Ursprungligen av Orginel:

Jag tycker du ska köpa ett silikon fodral...evo2 e d bästa....det vita repas ganska lätt men baksidan får jag mest repor på.....plastfilm att lägga på är icke bra..jag pröva d ..det va inte värt att lägga pengar på.

Jag köpte en evo2 för ungefär 1,5 månader sen, men den har börjat gå sönder i hörnen vid displayen, kanske för att jag tar av det varje dag och stoppar iPoden i docken, men jag tycker ändå att det borde hålla bättre. Skall till affären och klaga någon dag snart.

Annars är evo2 ett väldigt bra fodral. Jag har svart och tycker det är lite skönt att då matchar iPoden min hörlurssladd (de medföljande lurarna kan man ju inte använda, de låter kass). Jag har sett att det finns massor av andra färger och självlysande och lite allt möjligt.

*edit*

Jag har nu varit till affären och bytt fodralet, passade även på att byta till ett genomskinligt (Artic tror jag det hette) och är nog mer nöjd med det än det svart måste jag medge, iPoden ser mer ut som en iPod så att säga.

*edit*

Zip från www.lajo.biz är bra.

Ursprungligen av jonasy:

Icewear verkar faktist najs. Tack, alla, för alla schyssta tips

Pod shield från :

http://www.trendygeek.com/

är en tunn plastfilm som sitter på baksidan och displayen.
Har haft det en månad ungefär och det funkar bra tycker jag.

Finns på Macoteket

/C

  • Oregistrerad
  • 2004-11-21 00:20

Jag håller med den kära Svenen. Zip från Lajo är den som "syns minst" och funkar mycket bra. Gör verkligen jobbet bättre än alla jobbiga silikonfodral imho. Jag ser det som en "bärpåse" som dessutom fungerar att använda poden genom. Perfekt!

  • Medlem
  • 2005-01-02 14:49

Funderar på ett fodral å Icewear verkar vara bra

Finns det nån återförsäljare här i sverige som säljer Icewear?? orkar inte beställa den från usa,
bara en massa krångel.

Kollat på Icewear t min 40 gb, men jag e lite osäker på ifall clickwheeet eller skärmen blir repiga, eftersom d inte skyddas av fordralet!?

Antar även att man måste ta ur Ipoden ur fordralet för att kuna koppla i den i dockningsstationen?

Nån som har d som kan svara på d? Jonasy....?!

Ursprungligen av Hanki:

Funderar på ett fodral å Icewear verkar vara bra

Finns det nån återförsäljare här i sverige som säljer Icewear?? orkar inte beställa den från usa,
bara en massa krångel.

Svenska applestore säljer det. Men 300 pagos för en liten plastbit, det är tamigfasiken för mycket pengar

Fiction: Det var uppenbarligen svårt att handla ett Icewear fodral, så jag köpte några från lajo istället ... men min plan var annars att skaffa någon slags skydsfilm för klickhjulet och skärmen.

http://www.theistore.com/xsknexoflp/xsknexoflp.html
Jag har ett 'snow' - snyggt o bra.

Fördelen med detta skal är att det är dockanpassat.

  • Oregistrerad
  • 2005-01-03 14:44

Skulle nån av er som har en Zip från lajo kunna slänga upp en bild så man får se hur den ser ut?

  • Oregistrerad
  • 2005-01-03 17:32

Har hittat ett halvfint dock inte så praktiskt.

  • Medlem
  • Luleå
  • 2005-01-08 15:54

gubbigaste om inte annat

Ursprungligen av erik:

gubbigaste om inte annat

Blöö. Du är bara avudsjuk.

Omg va hett!
Ge mig Ge mig Ge mig!

Ursprungligen av minipod:

Omg va hett!
Ge mig Ge mig Ge mig!


Trevlig tid du lyckades få till.

Jag har just köpt ett paket iSocks, jäkligt balla vill jag lova.

1
Bevaka tråden