Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

in-earproppar eller slutna lurar?

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-11-18 16:04

Tänkte köpa nya lurar imorrn och valet står mellan in-ear och ett par sennheiserlurar.
Har snokar runt på forumet efter synpunkter, men jag skulle vilja veta vad ni föredrar. Jag har aldrig provat in-ear men det låter ju som en fin upplevelse

Jag är medveten att det handlar om två helt olika grejjer, men om nån vill ledsaga mig med för/nackdelar för respektive så vore jag glad.

jag skulle köra på in-ear. köpte själv ett par shure e2c och de är gudomliga. grymt bra ljud och de sitter perfekt i öronen och man kan röra huvudet fritt utan att det stör upplevelsen. sennheiser gör grymt bra lurar också men själv gillar jag när tekniken är dold. så det beror väl på om du vill ha ett par lurar som inte syns eller som verkligen syns

e2c-luren har iaf höjt min ipod-upplevelse rejält!

In-ear är grymma. Kolla in testen under forum/testlabbet.

  • Medlem
  • 2004-11-18 16:33

Själv föredar jag In-ear lurar, smidigheten tilltalar mig främst då det är jobbigt att gå omkring i skolan med ett par lurar hängandes runt halsen.
Men sen är det det här med att låna ut dem. Jag slutade använde min Koss The Plug enbart för att de är fula, de kan bli äckliga när man haft demi öronen, inte så trevligt om nån annan vill lyssna och det ligger lite örongodis på dem... Samma åt andra hållet. Använde därför nu Apples originallurar men tror att ett par Sony EX71:or ligger i ett paket lagom till jul... De ska tydligen dra åt sig minst godis av alla In ear lurar, utan att offra på ljudet.

  • Oregistrerad
  • 2004-11-18 16:37

oj, tack för grymma och snabba svar.
ex71 har jag läst om, men det här "prasslet" som uppstår när sladden ligger emot jacka etc, hur störigt är det?
jag hojjar runt väldigt mycket på malmös gator och vill ju inte att det ska låta som när man öppnar julklappar i lurarna...

  • Medlem
  • 2004-11-18 17:39
Ursprungligen av stellan:

oj, tack för grymma och snabba svar.
ex71 har jag läst om, men det här "prasslet" som uppstår när sladden ligger emot jacka etc, hur störigt är det?
jag hojjar runt väldigt mycket på malmös gator och vill ju inte att det ska låta som när man öppnar julklappar i lurarna...

Lägg sladden mellan T-shirt och tjocktröja, då prasslar det inte. Eller så försöker du fixera sladden vid något.

Tejpa fast sladden mot jackan!
Eltejp fixar allt

Ursprungligen av albin156:

Tejpa fast sladden mot jackan!
Eltejp fixar allt

Gaffa ska de juh va

  • Oregistrerad
  • 2004-11-20 03:29
Ursprungligen av albin156:

Tejpa fast sladden mot jackan!
Eltejp fixar allt

Ursprungligen av skummis:

Gaffa ska de juh va

Det är samma sak!

//C

Ursprungligen av Archduk3:

Det är samma sak!

//C

nej nej... eltejp = centimetertjock svart plasttejp typ eller hur man ska förklara.
Gaffa = tjock silvertejp

  • Oregistrerad
  • 2004-12-18 23:23
Ursprungligen av skummis:

nej nej... eltejp = centimetertjock svart plasttejp typ eller hur man ska förklara.
Gaffa = tjock silvertejp

Ok du har rätt

//C

  • Medlem
  • 2004-11-20 01:38

Själv kör jag Sennheiser HD212Pro, de har något år på nacken, men de klingar fortfarande glasklart och håller ett hyffsat tryck på basen. Nöjd är det minsta jag kan kalla mig

EDIT: Jag glömde visst att tilläga att lurarna är slutna KRING öronen, alltså behöver de inte spela på en allt för hög nivå för att man ska låsa ut omvärlden. De sitter på så sätt väldigt bekvämt och underlättar den isolatoriska livsstilen med färre människor och mer musik.

in-ear suger!!!

Oj vilket konstruktivt inlägg, dessutom i en tråd där senaste inlägget gjordes för fem månader sen.
Har du lust att utveckla lite?

1
Bevaka tråden