Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hip Hop / Rap

Tråden skapades och har fått 99 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • 2004-11-15 07:54

Nån mer som lyssnarpå detta? har nästan fyllt med 20giggare nu

lite artister jag kan rekomendera

Big L
B.I.G
2 pac
Dr dre
eazy E
50 cent
Eminem
R kelly
Jay z
Juvenile
Young buck
Lloyd banks
Devin the dude
Busta Rhynes
Xzibit
Method man
Snoop dogg
Pharell
D12
game
Green lantern
Spicer loc
Stat quo
Obie trice
Ti
Ludacris
Chingy
Lil jon
Akon
aDvacne patrol
Sean paul
Alchemist
prodigy
Outkast
Ja ruole
Beastie boys
Beani sigel
Clipse
Cypress hill
whoo kid
fat joe
Ghostface
Imorrtal techniqe

Jadakiss

m.m!

Själv rockar jag lite outkast, alla plattor inte bara love below/speakerboxx, Promoe och looptroop, plus lite annat smått och gott.

Jag skäms inte för att söga det men latin kings (men det är mest på skoj)

  • Medlem
  • Täby
  • 2004-11-15 14:52
Ursprungligen av Olof Wahlberg:

Själv rockar jag lite outkast, alla plattor inte bara love below/speakerboxx, Promoe och looptroop, plus lite annat smått och gott.

Jag skäms inte för att söga det men latin kings (men det är mest på skoj)

Gillar du Promoe och looptroop så borde du absolut provlyssna på Organism 12. låten "Maskrosbarn" e ju klockren... finns på albumet "Petar på döda saker med pinnar".

Ursprungligen av Olof Wahlberg:

Själv rockar jag lite outkast, alla plattor inte bara love below/speakerboxx, Promoe och looptroop, plus lite annat smått och gott.

Jag skäms inte för att söga det men latin kings (men det är mest på skoj)

Promoe o Looptropp e givna!!! "Modern Day City Symphony" e ff grym, vilket tyävrr e en klen tröst, när man e i Australien o inte kan få tag på Promoes nya....

Annars maste ju även Sedlighetsroteln nämnas...det bästa från alla schyssta hiphopartister i Sverige....Looptroop, MBMA o Timbuktu...

Ursprungligen av Fiction:

Promoe o Looptropp e givna!!! "Modern Day City Symphony" e ff grym, vilket tyävrr e en klen tröst, när man e i Australien o inte kan få tag på Promoes nya....

Annars maste ju även Sedlighetsroteln nämnas...det bästa från alla schyssta hiphopartister i Sverige....Looptroop, MBMA o Timbuktu...

Australien?

It was the last days of summer, sun shinin' thrue the window/
Life movin' real slow, you know how things go/
His friends knew him by the name of Bingo/
as he turned up the volume on the hot new single/
from Looptroop his favourite rapgroup/
He loved how they represented him yo, the graffyouth/
from the grassroots. He came from Sweden too/
felt proud when he played his new friends the latest tunes/
(Check this shit out man!) That he had to download/
Cus his local recordstore was on the other side of the globe/
They didn't carry the stuff, but he felt it was ok to do/
He spread the Troop's message all the way to Australia, dude/
and man that couldn't be wrong/
when Long Arm and Freedom Fighters were his fuckin' theme songs/
in the headphones those nights he spent when he stayed up/
Adrenaline Rush,when he entered the lay up, singin...

Haha... Promoe har ju svaret åt dig...
(iofs är ju låten på senaste, så du kanske inte har hört den...)

Hahaha...klockren

Precis som Promoe alltid är!!!

Om du tycker att Eminem, 50 Cent, D12 m.m. är bra så har du tydligen ingen koll på hiphop.

Ursprungligen av Fatale:

Om du tycker att Eminem, 50 Cent, D12 m.m. är bra så har du tydligen ingen koll på hiphop.

Asså?. Koll?.

Jag gillar varken Latin Kings, Promoe eller Fjärde Världen? Så jag har alltså ingen koll?.
Skönt att veta då.

Eminem, 50 Cent, Lloyd Banks, Tony Yayo, Obie Trice m.m fyller min iPod mini i varje fall. Och jag anser mig själv ha koll.

(Jay-Z är en självklarhet).

  • Medlem
  • 2004-12-27 01:06
Ursprungligen av DeluXen:

Eminem, 50 Cent, Lloyd Banks, Tony Yayo, Obie Trice m.m fyller min iPod mini i varje fall.

Japp, fyller mestadelen av min ipod också

Ursprungligen av Sekhu:

Japp, fyller mestadelen av min ipod också

Var detta ett off topic svar eller?. Känner mig verkligen välkommen i forumet. Tack Sekhu.

^^

  • Medlem
  • 2006-10-07 21:02
Ursprungligen av Fatale:

Om du tycker att Eminem, 50 Cent, D12 m.m. är bra så har du tydligen ingen koll på hiphop.

hehe håller med,dom är värdelösa ..

"gammal" hiphop,2pac,biggie,dr dre,snoop,n.w.a,eazy e....är det man ska lyssna på..hela min nano 4gb är full av 2pac låtar samt andra artister

håller med Fatale (kan dessutom lägga till 90% av artisterna på den listan" hatar kommersiella hiphop artister .. och maskrosbarn är min organism 12 favorit tillsammans med "Utvandrarna"

min lista:

Brother Ali
Chords
Cunninglynguists
Def Jux // RJD2
Fjärde Världen
Helt Off
Jay-Z
MBMA // 12
Meth/Redman
Mobb Deep
Nappy roots
The Roots
Skillz
Swollen Members

Ursprungligen av erreth:

håller med Fatale (kan dessutom lägga till 90% av artisterna på den listan" hatar kommersiella hiphop artister .. och maskrosbarn är min organism 12 favorit tillsammans med "Utvandrarna"

min lista:

Brother Ali
Chords
Cunninglynguists
Def Jux // RJD2
Fjärde Världen
Helt Off
Jay-Z
MBMA // 12
Meth/Redman
Mobb Deep
Nappy roots
The Roots
Skillz
Swollen Members

Så du tycker inte Jay-Z är kommersiell?

För övrigt så är jag så jävla trött på denna "Allt som är underground är bra, allt som säljer är dåligt" mentaliteten. Varför inte koncentrera sig mer på vad man själv gillar och inte bry sig så mycket om vad andra lyssnar på. Skit i om musiken du lyssnar på är mainstream, fråga dig själv istället om du gillar det, istället för att oroa dig om du blir stämplad som mainstream och att det inte är lika coolt som att vara undergorund.

För övrig så kan jag säga att Jay-Z är grym, han är vad som i dagsläget betecknas som mainstream, men han är grym.

word up!

Ska det vara ska det vara...

Aesop Rock
Dilated Peoples
Arsonists
Necro
Allt som High & Mighty är inblandat i
The Roots
Non Phixion

Well, annars rullar i princip allt i musikväg på podden!

  • Medlem
  • 2004-11-15 18:42

japp hur kunde jag glömma necra och the roots

andra man kan rekomendera är KRS ONE och Ice T

för hip hop intresserade osm inte redan sett dokumentär filmen.. har för mig and Beef 2 visas nu i veckan på SVT

Ni glömde mr lil one och fronda

  • Medlem
  • 2004-11-16 20:20

Hm, talas det tyst om afasi och filthy?

Ursprungligen av ed00d:

Hm, talas det tyst om afasi och filthy?

.....

  • Medlem
  • International user
  • 2004-11-16 21:24

Ill Bill - ska vara Necros bror, men är inte säker.
Black Star (Mos Def & Talib Quali) - tufft som fan
Blackalicious - sköna beats och Gift da Gabs snygga flow
Beatnuts - Hade en av de bästa konserterna på Hultsfred 2002
Jedi Mind Tricks - Industrins bästa beats
Deltron - kolla in skivan 3030
Quasimoto - Skummaste rösten jag hört
The Streets - Mike Skinner lägger rim på brittiska
Dizzee Rascal - Skön konsert på roskilde och knäppa beats och annorlunda röst och dialekt

ok.. afasi, blackalicious och beatnuts kan jag gå med på men alla andra tycker jag är helt monotona.. pallar inte sån skit.. necro kör typ på samma grundbeat hela tiden..

eminem är en fantastiskt underhållande rappare, och fantastiskt teknisk. lätt en av dem absolut bästa. nya skivan är ju i.o.f.s. sådär.

Biggie, Ghostface, Wu tang Clan, Nas, Beastie Boys, KRS-one, Mos Def, Murs, Atmosphere, Pete Rock, Soul Position, Aesop Rock, BDP, Fugees, Jay-Z... det är typ vad som gungar min båt just nu

  • Medlem
  • Täby
  • 2004-11-17 14:51

Eminem gillar jag inte speciellt mycket... inte för att jag tycker att hans musik är skitdålig eller så men han är ju helt psycho som person... tyvärr påverkar det rätt mycket ibland. han har några schyssta låtar... men sen blir jag irriterad på en del texter också där han hackar ner på andra artister och musikstilar... killen borde vara lite mer openminded... nej... skulle aldrig betala ett öre för hans musik iaf.

Ni glömde Kayne west.............

Det finns egentligen bara en sak att säga:

Immortal Technique - Revolutionary Vol. 2

Han knäcker alla musically, technically, lyrically....

Inte undra på att han är efterlyst av FBI....

  • Medlem
  • 2004-11-17 16:27

ANG, eminem, han är ett geni.. ärligt talat...( och hans mentor dre) han har bytt skepnader.. från att rappa om hur dålig hans barndom är.. och sedan mobbat sig in i branchsen på följande skivor.. och eminem show där han blev lite mer mainstream.. men det finns många klassiker på det albumet.. on nu nya skivan ENCORE,, där han återtar de gamla "slim shady" dagarna med pruttande och rapningar.. blandat med nutida hip hop klassiker

geni kanske är att ta i enligt vissa.. men jag vet inga andra rappare som har sålt 4,8miljoner exemplar av sin nya skiva, (på hitills 5 dagar, och skivan blev piratkopierad på nätet en vecka innan oxå!) och som har egen radio kanal

less på alla som säger att underground är bättre än mainstream.. visst.. det kanske det är... men säg mig en underground artist som inte tar tillfälle i akt och släppa musik till en större åldersgrupp om han får... för i slutändan handlar ju allt om att tjäna pengar.
Många säger att eminem blivit sämre.... men han kan inte rappa om saker han gjorde för 3 år sen.. då skulle han bara vara en dålig kopia av sig själv.. problemet ligger i att vi som konsumenter förväntar oss mer och bättre hela tiden! och det sätter stor press på artisterna

ps, just for tle record.. nuvarande världs rekordet är 2,9miljoner sålda skivor på en vecka (n sync). ds

Ursprungligen av Sekhu:

ANG, eminem, han är ett geni.. ärligt talat...( och hans mentor dre) han har bytt skepnader.. från att rappa om hur dålig hans barndom är.. och sedan mobbat sig in i branchsen på följande skivor.. och eminem show där han blev lite mer mainstream.. men det finns många klassiker på det albumet.. on nu nya skivan ENCORE,, där han återtar de gamla "slim shady" dagarna med pruttande och rapningar.. blandat med nutida hip hop klassiker

geni kanske är att ta i enligt vissa.. men jag vet inga andra rappare som har sålt 4,8miljoner exemplar av sin nya skiva, (på hitills 5 dagar, och skivan blev piratkopierad på nätet en vecka innan oxå!) och som har egen radio kanal

ds

Fast anledningen till att Eminem kan sälja så pass mycket kanske har lite att göra med att han är vit? För han gör fan inte den bästa musiken. Jag menar är det inte lite konstigt att den första vite, kända, rapparen blir störst i världen när det har funnits andra, mist lika bra, hur länge som helst. Chronic 2001 slår fan alla hans album med hästlängder.

Aja, om man går tillbaka till vad tråden ursprungligen handlade om så tycker jag att det är synd att ingen nämnde ODB. Han har några grymma låtar.

grejjen är.. alexmork, visserligen va många av dom jag räknade upp mainstream men anledningen till att jag inte gillar 50 cent och sånna är till viss del att varenda 12 åring har namnet på sina kläder men mest att så fort en rap artist börjar synas brer dom sej för att kunna sälja maximalt.. dom skriver texter dom vet folk vill höra och gör beats som dom vet uppskattas av folk som inte vet hur man uppskattar bra hiphop.. nästan alla som inte lyssnar på hiphop utan bara hör det som går på radio och tv osv tror att alla artister bara sjunger om droger, pengar, brudar och bilar... detta är jävligt synd men jag lyssnade lite på 50 innan han blev promotad av dre och då var han inte lika kaxig faktiskt

ok...

Ursprungligen av erreth:

jag lyssnade lite på 50 innan han blev promotad av dre och då var han inte lika kaxig faktiskt

Har du hört låten *how to rob an industry nigga*...???

  • Medlem
  • 2004-11-17 22:48

japp ODB rip... enda fördelen med att eminem var vit när han började var att majoritet kanske var vita lyssnare. men nu är det ganska lika.. när 50cent var "underground" så var det inte säkert lika mycket vita fans.. get it? det jämnar ut sig

eminems framgång har med att många kan identifiera sig med hans texter.. samt att han har fått enormt mycket med hjälp av dre,, marknadsföring, marknadsföring och åter igen marknadsföring... alla vet vem eminem är... han är en legend, han har visat sig värdig som kläddesigner.. producent. rappare,, skådespelare.. förälder mentor och dj..

det går att rabla upp dussintals saker till.. men så är det.. han är erkänd och placeras lätt i toppen

han gör sig wack, löjlig men det är bara för att kunna få nya och mer fans

Bevaka tråden