Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Egna tillbehör

Tråden skapades och har fått 67 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • 2004-11-14 22:41

Hej, jag undrar om det är någon som har gjort en egen ficka, bärpåse eller dyl. till sin iPod. Jag har nämligen gjort min andra och kommer ständigt på förbättringar som man kunde gjort sen den tidigare. Skulle också uppskatta eventuella bilder (jag har också ifall någon undrar ^^).

p.s. Jag skulle också vilja veta vilka material och metoder ni använde för att färdigställa tillbehöret d.s.

Ursprungligen av ed00d:

Hej, jag undrar om det är någon som har gjort en egen ficka, bärpåse eller dyl. till sin iPod. Jag har nämligen gjort min andra och kommer ständigt på förbättringar som man kunde gjort sen den tidigare. Skulle också uppskatta eventuella bilder (jag har också ifall någon undrar ^^).

p.s. Jag skulle också vilja veta vilka material och metoder ni använde för att färdigställa tillbehöret d.s.

Jag har gjort en sovdocka

Vet inte vad man ska kalla den, Antingen iRest eller iSleep.

Det är en hållare som håller ipoden medans man sover.
Min säng går inte hela vägen in i väggen, så jag brukar vakna med min ipod på golvet, det är inte så kul. Därför gjorde jag denna.

Ska fixa ett hål imorgon så man kan stoppa in laddaren under. Då blir "dockan" complete

Lägger upp en bild också!

//Tajj

Ursprungligen av tajroo:

Jag har gjort en sovdocka

Vet inte vad man ska kalla den, Antingen iRest eller iSleep.

Det är en hållare som håller ipoden medans man sover.
Min säng går inte hela vägen in i väggen, så jag brukar vakna med min ipod på golvet, det är inte så kul. Därför gjorde jag denna.

Ska fixa ett hål imorgon så man kan stoppa in laddaren under. Då blir "dockan" complete

Lägger upp en bild också!

//Tajj

Hehe....klockren.. iDreams kanske?

  • Medlem
  • 2004-11-15 09:20
Ursprungligen av tajroo:

Jag har gjort en sovdocka

Vet inte vad man ska kalla den, Antingen iRest eller iSleep.

Det är en hållare som håller ipoden medans man sover.
Min säng går inte hela vägen in i väggen, så jag brukar vakna med min ipod på golvet, det är inte så kul. Därför gjorde jag denna.

Ska fixa ett hål imorgon så man kan stoppa in laddaren under. Då blir "dockan" complete

Lägger upp en bild också!

//Tajj

Jusstja, jag behöver ju någonting som håller iPoden så att den inte drämmer ner i golvet bara för att jag somnar... Tror du man kan få lite närmare bilder på din lilla iDreams (tycker själv att det är bästa namnet ^^)?

så fort jag kommer hem så ska jag ta bilder med bättre digital kamera...orkade inte går unt io huset klockan 1.30 på kvällen.

Jo iDreams passade bättre

  • Medlem
  • 2004-11-15 10:35
Ursprungligen av tajroo:

så fort jag kommer hem så ska jag ta bilder med bättre digital kamera...orkade inte går unt io huset klockan 1.30 på kvällen.

Jo iDreams passade bättre

Weee, har för resten bilder på mina grejer som jag gjort, de två fickorna.

Idreams bilder

här kommer bilder. Min polare jonas fick vara testoffer på bilden.

  • Medlem
  • 2004-11-15 14:23
Ursprungligen av tajroo:

här kommer bilder. Min polare jonas fick vara testoffer på bilden.

Whut, vad är det där?! Ser inte ut som en iPod anpassad hållare, skulle behöva någon hållare att fästa vid sängen

det är en mushållare som man sätter fast på skärmen egentligen. Men det funkar ju. Några förslag för att den ska bli bättre?

ska fixa ett hål under som man kan "docka" poden när man sover

  • Medlem
  • 2004-11-15 16:39
Ursprungligen av tajroo:

det är en mushållare som man sätter fast på skärmen egentligen. Men det funkar ju. Några förslag för att den ska bli bättre?

ska fixa ett hål under som man kan "docka" poden när man sover

Smidigt gjort . Du skulle ju kunna såga itu den och smälta ihopp igen, dock med lite "tomrum" borttaget. Fast det kanske är lite mer än du orkar med, man måste ju ha en yta att arbeta ovanför med spånet och plasten, dessutom ha en bra ventilation. Smält plast är inte bra för lungorna.

Jag tycker iaf att du ska göra en öppning i botten för laddaren, blir ju besvärligt även om du har sömntimern.. ^^

Sluresultat!

Försökte stajla till med ett Apple shablontryck men det gick lite halvt kass.

Fixat laddar hål under.

//Tajj

  • Medlem
  • 2004-11-15 18:11
Ursprungligen av tajroo:

Sluresultat!

Försökte stajla till med ett Apple shablontryck men det gick lite halvt kass.

Fixat laddar hål under.

//Tajj

Helskönt slutresultat ju! Så länge den gör sin uppgift är det ju vajjert!

väldigt genuint

ordbajseri?

uuh, ful

Vad skönt att se att det är fler än jag som hänger upp iPoden på väggen när det är läggdags. Tjejen tycker att jag är helt wack, men jag har blivit beroende av att lyssna på ljudböcker när jag ska sova. Håller med om att det kanske inte var det tjusigaste slöjdandet, men funktionen kanske ändå är viktigast. Själv har jag bara en spik på väggen, som jag sätter bältesklämman (mini) på, den ramlar ner ibland, har klurat på att köpa en tavelkrok.

  • Medlem
  • 2004-11-16 09:48
Ursprungligen av Kristjan:

... den ramlar ner ibland, har klurat på att köpa en tavelkrok.

Pröva att hänga en strumpa på spiken, precis lagom till juletiden också. Då borde den hänga kvar bättre om det inte är spiken som är kass

  • Medlem
  • 2004-11-17 00:44

Uppdatering!

De senaste 5-6 dagarna har jag sytt och gjort andra feminina saker som hjälpt mig komma i kontakt med flickan inom mig.. Här är lite bilder på resultaten:

Jag har inte gjort nått eget tillbehör, men jag söker ett tillbehör som liknar bilden nedan:

.. jag vill ha en handsfree som man kan koppla in sin iPod till. om det ringer så ska musiken pausa/mute.

Ursprungligen av andem038:

Jag har inte gjort nått eget tillbehör, men jag söker ett tillbehör som liknar bilden nedan:

.. jag vill ha en handsfree som man kan koppla in sin iPod till. om det ringer så ska musiken pausa/mute.

Ooh, vad grymt, hittar du nåt sånt så tveka inte med att skrika om det här på iPod.se

  • Medlem
  • 2005-01-09 21:14
Ursprungligen av minipod:

Ooh, vad grymt, hittar du nåt sånt så tveka inte med att skrika om det här på iPod.se

Finns ju redan såna, kolla inne hos Telia, vet åtminstone att jag sett en där.

Ursprungligen av 8fps:

Finns ju redan såna, kolla inne hos Telia, vet åtminstone att jag sett en där.

Jasså? :eek:
då ska jag till någon Felia butik och kolla imorgon. ^^

Ambitiöst!

  • Medlem
  • 2004-11-17 08:30
Ursprungligen av Kristjan:

Ambitiöst!

Mjä, jag gör bara mitt bästa för att skydda iPoden

  • Medlem
  • Täby
  • 2004-11-17 10:20

Inte för att vara elak eller så, det är bra idéer men varken hållaren för ipoden och påsarna för ipoden är speciellt snygga, ingenting jag skulle sätta upp hemma. men det är bra med idéer iaf... så kan man ju spåna vidare... fler prylar??

  • Medlem
  • 2004-11-17 10:26
Ursprungligen av kainen:

Inte för att vara elak eller så, det är bra idéer men varken hållaren för ipoden och påsarna för ipoden är speciellt snygga, ingenting jag skulle sätta upp hemma. men det är bra med idéer iaf... så kan man ju spåna vidare... fler prylar??

Mer skall komma, men jag vet inte riktigt, är nu nöjd med påsen (försöker trots allt förhindra repor, inte göra supermegadundervackert jättefunktionellt fodral). Nu brygger jag på en hållare att fästa vid sängen så att jag inte dunkar ner iPoden i golvet när jag somnar.

Vill du se fler påsar kan jag nog fixa en så att du kan få titta på bilder

P.S. JAG tycker att fjärde påsen ser bra ut :rolleyes: D.S.

Jag har också virkat - visst är virkning ganska inne för tillfället?

Jag har precis satt kamerabatterierna på laddning, lägger in en bild när det är klart.
Jag vill gärna se fler bilder på andras uppfinningar, ett snyggt smidigt hemmagjort tygfodral skulle jag vilja göra. Jag har själv en del idéer på konstruktion men jag tror det är ganska svårt att göra med en vanlig symaskin utan att det blir klumpigt i hörnen och så.

  • Medlem
  • 2005-01-09 17:04
  • Medlem
  • 2005-01-09 22:07

säg till om du hittar nån och vad den kostar (och om den e vit )

Bevaka tråden