Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

karlzone - eller Fredrik Karlsson som några säger

Tråden skapades och har fått 21 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hallå hallå alla på sidan! Dags för mig att skriva en enkel presentation!

Mitt namn är Fredrik Karlsson därav fick jag mitt "nickname" karlzone. Jag har fyllt 15 år och går nu sista året i grundskolan, nian alltså! Jag bor i Göteborg och lirar mycket boll på fritiden, om jag inte sitter vid datorn eller ger mig ut med några kompisar. Har funnits på sidan sedan augusti någon gång tror jag och tycker att den fungerar mycket bra. Här finns den hjälp man behöver (om man nu behöver någon)...

Jag är idag ägare av en iPod 3G 20GB som fyller 1år i jul! Tyvärr börjar batteriet bli kasst, men det är väl bara att byta så snart som jag har tid!

Musiksmak? Om folk frågar vad jag har för musiksmak få brukar jag säga:
Allt från disney dags till nightwish. Jag lyssnar alltså på det mesta. En typ av "allätare" eller vad man vill kalla det!

Har jag missat något..? Tror inte det! Om ni tycker jag saknar något så kan ni alltid fråga på. Jag svarar (kanske) på det ni frågar!

  • Medlem
  • Torsby
  • 2004-11-10 10:22

Måste bara säga att jag tycker du skriver bra för din ålder (hoppas jag inte gör nån upprörd nu), med tanke på hur sällan punkt och storbokstav används ute på nätet nu för tiden...

Se där, så fördomsfull var jag! :rolleyes:

Ojdå, tack. Det var lite rörande. Min lärare tycker dock inte riktigt det samma :-/...

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-11-12 16:05

Ush och tvi!, för svenska lärare

  • Medlem
  • 2004-11-12 18:25
Ursprungligen av Jonas Martin:

Ush och tvi!, för svenska lärare

Se där! Ett praktexempel på vad särskrivningar ställer till med. "Svenska lärare" är alltså inte bra? Är det bättre med lärare som härstammar från något annat land? Hade det inte varit mycket bättre att skriva svensklärare? Då hade man direkt hajat att det handlar om en lärare som undervisar i svenska. Grundregeln för särskrivningar: Låter det ihop, så skriv ihop!

  • Oregistrerad
  • 2004-11-12 18:26
Ursprungligen av Q-man:

Se där! Ett praktexempel på vad särskrivningar ställer till med. "Svenska lärare" är alltså inte bra? Är det bättre med lärare som härstammar från något annat land? Hade det inte varit mycket bättre att skriva svensklärare? Då hade man direkt hajat att det handlar om en lärare som undervisar i svenska. Grundregeln för särskrivningar: Låter det ihop, så skriv ihop!

Eller snarare. Skrivihopförmycketsåslipperdurättningar.

//C

  • Oregistrerad
  • 2004-11-12 18:25
Ursprungligen av Jonas Martin:

Ush och tvi!, för svenska lärare

Antingen menar du svenska lärare generellt.

Eller så skriver du svensklärarare

//C

OOPS

  • Medlem
  • 2004-11-12 18:26
Ursprungligen av Archduk3:

Antingen menar du svenska lärare generellt.

Eller så skriver du svensklärarare

//C

OOPS

svensklärarare?

  • Oregistrerad
  • 2004-11-12 18:27
Ursprungligen av Q-man:

svensklärarare?

Jag får väl också snubbla på tagenterna

Dock tycker jag att min presentetation var ypperlig. Men den får bara kritik :(.

//C

Ursprungligen av Q-man:

svensklärarare?

Ja, det heter inte svenskalärare.

  • Oregistrerad
  • 2004-11-12 18:31

Jag tror faktiskt han skämtade. Det verkar som det när han har ":D" efter

//C

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-11-12 18:53
Ursprungligen av Archduk3:

Jag tror faktiskt han skämtade. Det verkar som det när han har ":D" efter

//C

Du var den enda som förstog att jag skämtade .

___enda___

  • Oregistrerad
  • 2004-11-12 19:48
Ursprungligen av Jonas Martin:

Du var den ända som förstog att jag skämtade .

Du vet. Undantaget som bekräftar regeln.

Fast jag ar faktiskt den "enda"

//C

Kanske är dags att starta en särskrivningstråd där man skriver sina fina exempel!
Ex. Mörk hårig sjuk sköterska!

  • Oregistrerad
  • 2004-11-12 20:02
Ursprungligen av karlzone:

Kanske är dags att starta en särskrivningstråd där man skriver sina fina exempel!
Ex. Mörk hårig sjuk sköterska!

Det får vi dessvärre itne. Had idé om OT-tråd. Men det fick vi inte. Här ska vi bara tala iPod. Driva med varandra och rätta varandras fel.

//C

Ursprungligen av karlzone:

Kanske är dags att starta en särskrivningstråd där man skriver sina fina exempel!
Ex. Mörk hårig sjuk sköterska!

Går du möjligtvis på Burås? Det fanns en sån skylt där så sent som i våras då jag gick där.

  • Medlem
  • 2004-11-12 23:40
Ursprungligen av christianf:

Går du möjligtvis på Burås? Det fanns en sån skylt där så sent som i våras då jag gick där.

Lala.. Jag har gått på Buråsskolan.

Hehe, okej. Vi får ha roligt på det tråkiga viset då!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-11-12 23:05

:rolleyes:

[EDIT] God Save Word (rättstavning) [/EDIT]

Jag bor i Göteborg / lunden så Buråsskolan går jag inte på

Jag slog faktiskt upp 'Svenskalärare' i en ordbok och det är (tro det eller ej) den korrekta stavningen. Fram till mitten av 70-talet. Då ändrades ordets stavningen till 'Svensklärare'.

Ursprungligen av Fatale:

Jag slog faktiskt upp 'Svenskalärare' i en ordbok och det är (tro det eller ej) den korrekta stavningen. Fram till mitten av 70-talet. Då ändrades ordets stavningen till 'Svensklärare'.

Aah, våran lilla tvist förra året aasabrorsh

1
Bevaka tråden