Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kopiera delade bibliotek

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

vet någon här hur jag kan kopiera bibliotek/låtar i Itunes som är delade över ett nätverk? Har varit inne på download.com och där finns ett program som heter Itunes DL men länken till programmet är bruten. Finns det något annat sätt - annat program.. fix etc???

Det är ju bara att dela ut musiken med iTunes, under inställnings menyn! då kan du lyssna på musiken från alla datorer i nätverket.

Fast du kanske vill ha dem lokalt också?? I så fall borde det väl bara vara att pula över dem ma. tcp/ip dvs kopiera musik en från orginalmapparna till din lokala disk?

jovisst men det hade varit så bekvämt att bara kunna dra en låt från det bibliotek man är uppkopplad mot till sitt eget...

kör mac osx??

om jag fattat det hela rätt så menar du såhär:
två personer inom nätverket kör itunes... dom delar ut sitt bibliotek så att andra i nätverket kan hitta dom I itunes och lyssna på dom. Du vill kopera någon annans låtar som ligger i deras bibliotek !?
Detta är olagligt och inte möjligt (UTAN hacks då alltås).

precis just så. Låna av varandra.. olagligt? sen när blev det olagligt? Hela internet är ju fullt av musik..

  • Oregistrerad
  • 2004-11-10 15:34
Ursprungligen av lubido:

precis just så. Låna av varandra.. olagligt? sen när blev det olagligt? Hela internet är ju fullt av musik..

Att ladda ned är inte olagligt men att dela ut.

Och sedan. Ditt resonemang är fel.

Exempel:

Land A attackerar det lilla landet B. Då ska Resten av världen attackera land B istället för att hjälpa de?

eller nån blir sparkad på. ska du också sparka på han för alla andra gör det?

och låna av varandra gör ni inte. Ni sprider musiken. Och spridandet innom famlijen (nära familj) är lagligt. Dock inte utanför

//C

snickesnack.. släpp sargen. Det enda jag vill var att lätt ta till mig låtarna istället för att vandra med en DVD skiva fram och tillbaka. Jo vi tillhör samma familj.

Ursprungligen av Archduk3:

Att ladda ned är inte olagligt men att dela ut.

Och sedan. Ditt resonemang är fel.

Exempel:

Land A attackerar det lilla landet B. Då ska Resten av världen attackera land B istället för att hjälpa de?

eller nån blir sparkad på. ska du också sparka på han för alla andra gör det?

och låna av varandra gör ni inte. Ni sprider musiken. Och spridandet innom famlijen (nära familj) är lagligt. Dock inte utanför

//C

Hörrö, det här har du allt fått om bakfoten. Olagligt att dela ut musik? Nänä. Och det är illans fånigt av Apple att omöjliggöra den funktionen i Itunes: Jag kan spela låtarna från min ena Mac på den andra, men inte kopiera låtarna till en spellista för att t ex bränna en CD. Tack för att ni gör livet onödigt svårt för oss, Apple.

  • Medlem
  • Torsby
  • 2007-08-29 19:56

halsnalle:
1. Att dela ut upphovsrättsskyddat material (vilket är underförstått i inlägget) är olagligt.
2. Tråden är närmare 3 år gammal.

1. Trams. Självklart har jag all rätt i världen att kopiera filer -- upphovsrättsskyddat material eller inte -- från min ena dator till min andra över ett nätverk. Det är det inlägget handlar om.

2. Ja, men frågan är ju fortarande aktuell (http://www.99.se/itunes/223299-kopiera-latar-ur-delat-bibliotek-itunes-7-a.html) eftersom Apple tycks ha sabbat en del av de lösningar som har funnits för att enkelt dela filer via Itunes.

  • Medlem
  • Torsby
  • 2007-08-30 08:53

Eftersom du själv har skapat en ny tråd till frågan, så stänger jag den här tråden eftersom den är så pass gammal.

1
Bevaka tråden