Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Få låtar ur iPoden

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-11-02 20:35

Du har säkert hamnat i sitsen om att du har skaffat dig en ny dator, och då vill man självfallet få över sina låtar man har på iPoden till datorn. Men med Apples inbyggda kopieringsspärr går inte detta. Så därför har Engadget gjort en "How-To" om hur man ska gå tillväga.

Läs mer om hur du ska gå tillväga på: http://www.engadget.com/entry/7166385640773718/

länken verkar inte funka

  • Oregistrerad
  • 2004-11-02 21:46
Ursprungligen av FlumDum:

länken verkar inte funka

Så, nu är länken fixad. Bara att läsa på

Är det verkligen så?

Jag har kopierat mp3 filer till en annan datorn utan problem.
Jag använde sök funkionen i windows filer och mappar.
Hittade alla filer markerade alla och sen kopierade bara dem till någon mapp utan problem.

  • Medlem
  • Umeå
  • 2004-11-03 09:20

Jag har läst någonstans att man ser alla dolda musikmappar om man helt enkelt väljer "Visa dolda mappar och filer" i Windows. Stämmer det?

Ursprungligen av Smirf:

Jag har läst någonstans att man ser alla dolda musikmappar om man helt enkelt väljer "Visa dolda mappar och filer" i Windows. Stämmer det?

jag ser alla mappar , ser inte du det?
E:\iPod_Control\Music där ligger alla filer i massa mappar då

Ursprungligen av Matador:

jag ser alla mappar , ser inte du det?
E:\iPod_Control\Music där ligger alla filer i massa mappar då

Mappen iPod_Control är egentligen dold, så du ser den endast om du har valt att visa dolda filer. Sedan har ju Kellogs ( som han hette innan, minns ej vad han heter nu..förlåt ) lagt upp en ny grej under nyheter där det står hur du kan gå tillväga för att få låtarna från ipod - datorn...

Ursprungligen av karlzone:

Mappen iPod_Control är egentligen dold, så du ser den endast om du har valt att visa dolda filer. Sedan har ju Kellogs ( som han hette innan, minns ej vad han heter nu..förlåt ) lagt upp en ny grej under nyheter där det står hur du kan gå tillväga för att få låtarna från ipod - datorn...

jag har inga problem med det , behöver ingen grej det går bra med windows utan några speciella program.

  • Medlem
  • Umeå
  • 2004-11-03 10:18
Ursprungligen av Matador:

jag ser alla mappar , ser inte du det?
E:\iPod_Control\Music där ligger alla filer i massa mappar då

Jag får inte min ipod förrän om två veckor

  • Oregistrerad
  • 2004-11-03 12:50
Ursprungligen av Filip Nyman:

Du har säkert hamnat i sitsen om att du har skaffat dig en ny dator, och då vill man självfallet få över sina låtar man har på iPoden till datorn. Men med Apples inbyggda kopieringsspärr går inte detta. Så därför har Engadget gjort en "How-To" om hur man ska gå tillväga.

Vore det inte smidigare att föra över filerna via nätverkskabel - så får man annat än bara musiken överförd?!

Men jag håller med - bra artikel om man skall sno lite låtar från sin kompis iPod!

det finns en massa olika program både till win och mac. Fördelen med att använda ett program för att ecxtrahera låtarna är att man kan få en någotsånär logisk mappordning..hehe men bryr man sig inte om det så är det skitsamma..hehe

Om man barar kopierar över alla låtar från ipod_control sen lägger man bara in dom i bibloteket och samlar ihop det.
MEN följer playlisterna med?

  • Medlem
  • Torsby
  • 2005-11-17 22:07

Ojojoj, vilken gammal tråd!

Eftersom det bara är filerna som förs över så är svaret nej.

jag vet att det är en gammal tråd men jag behöver fortfarande hjälp, och om man öppnar en ny blir ni bara iriterade!

Men iaf, asså det här programmet gör ju bara så man får sin musik i en mapp på datorn. som man sedan bara drar in i itunes bibloteket, enkelt MEN! jag vill ju ha kvar mina playlists osv, hur gör man då? jag gjorde som det stod på länken. Men jag vill ha kvar spellistorna, lyssningar osv:P hur fixar men det då?

1
Bevaka tråden