Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Svensk strömadapter

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag ska skicka bud med en polare som ska till New York och be honom köpa en mini till mig. Men då kommer jag att behöva en svensk sån där grej med piggarna på som man sätter i sin strömadapter. Vet nån var man kan få tag i en sån orginal? Och vad en sån kostar. Eller kan man få tag i en icke orginal mycket billigare.

Samt när man köper en mini i usa så är det väl alltid världsgaranti på dem? Detta är inget speciellt som man behöver fixa?

köp en sladd från Kjell & co eller ta en från vilken radio som helst

men i fortsättningen så sök innan du frågar, denna fråga har besvarats många gånger på detta forum

mvh Olof

Ursprungligen av Olof Wahlberg:

köp en sladd från Kjell & co eller ta en från vilken radio som helst

men i fortsättningen så sök innan du frågar, denna fråga har besvarats många gånger på detta forum

mvh Olof

Jo jag är mycket väl insatt i alla oskrivna regler för hur man beter sig i ett forum, och naturligtvis så sökte jag innan jag postade denna tråd. Saken är bara lite vad jag skulle söka på. Jag sökte på både ström adapter men hittade inget relevant. Och jag sökte på ström men det gav ju löjligt många träffar. Kom tyvärr inte på något bättre sökord i min inspirationstorka.

Till svaret på frågan. jag vet att jag kan gå till vilken billig elkedja som helst och köpa en i mina ögon ful multi/reseadapter som löser mitt problem rent tekniskt. Dock så var det inte det som det handlade om. Jag undrade om det är någon som vet var jag kan köpa den där sista bite som man sätter in i kontakten. Alltså en sånhär:
http://store.apple.com/Apple/WebObjects/swedenstore.woa/91002/wo/IM38SjlmOX8Q3A77X2E2SSLV9Xg/4.0.9.1.0.6.3.15.26.1.9.0

Fast endast för svenska uttag. Så att jag helt enkelt kan byta ut den amerikanska som jag utgår från att det medföljer den amerikanska ipoden och sätta i en svensk. Dock vill jag inte köpa hela detta kittet ovan för 500 riksdaler. Så jag undrar om jag kan köpa endast en av dessa och då den svenska.

Tack för svar på förhand!

1
Bevaka tråden