Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Casette Adapter - Ipod Mini i bilen

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har en kassetbandspelare i bilen och nu har jag läst lite mer hur man kan få ljud i bilen med hjälp av Ipoden.

http://www.theistore.com/belkincassetteadapter.html
Hur fungerar sådana här egentligen? Någon som har någon erfarenhet av dem? Skulle ju vara jäkligt smidigt att bara plugga in i bilen och lyssna.

Vad jag har förstått hittils är att det är krångligt att få Ipoden att fungera i bilen, om man inte har guldbyxor och har en splitterny BMW där det finns stöd för Ipoden...

Ursprungligen av massus:

Jag har en kassetbandspelare i bilen och nu har jag läst lite mer hur man kan få ljud i bilen med hjälp av Ipoden.

http://www.theistore.com/belkincassetteadapter.html
Hur fungerar sådana här egentligen? Någon som har någon erfarenhet av dem? Skulle ju vara jäkligt smidigt att bara plugga in i bilen och lyssna.

Vad jag har förstått hittils är att det är krångligt att få Ipoden att fungera i bilen, om man inte har guldbyxor och har en splitterny BMW där det finns stöd för Ipoden...

Vad har du för bil och stereo?

Ursprungligen av overlake:

Vad har du för bil och stereo?

Mitsubishi Lancer
Stereo har jag ingen aning, en sån där rutten som man har haft hela livet typ?

JA det funkar men ljudet blir lite ruttet, köp ngt liknande på Clas Ohlsson istället där är det antagligen mycket billigare!

Annars är ju iTrip ett hett tips, om du har radio motagning i bilen dvs.

Itrip drar massor av batteri, kassettadaptern, som fungerar utan problem i alla kassettbandspelare bara sladden kan komma ut någonstans, gör det inte och de har båda snarlik ljudkvalitet. Kassettadaptern är billigare, slipper krångel med frekvenser osv. Köp som sagt kassettadaptern från clas ohlson, teknikmagasinet eller nåt sånt.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2004-10-29 11:54

Sant, kolla Classe, fins för typ 50kr.

Du kan hitta en kassetadapter på Teknikmagasinet » Ljud & Bild » Bilstereo » CD-adapter till bil

Står följande: "Nu kan du lyssna på CD via din vanliga bilstereo. Stick in kassetten i uttaget och anslut sedan till line-/luruttaget på din portabla CD! Ljudet blir i stort sett lika bra som om du köpte en bilstereomed inbyggd CD. Passiv teknik gör att adaptern ej kräver batterier.
Pris: 199 kr
"

Eller så kan du hitta ett liknande sätt på Classe. Gå in på följande:
Clasohlson » El & Elektronik » Ljud & Bild » Stereo & Radio » Bilstereo

Står följande: "Kassettadapter med spänningsomvandlare från 12 V. DC till 1,5V/3V/4,5V/6V/7,5V/9V/12V, 200-800 mA, för att enkelt ansluta bärbar CD-spelare, minidisc etc. till t.ex. bilstereons kassettingång. Försedd med 3,5 mm stereopropp för anslutning till extern ljudkälla.
Pris: 149:00kr Artikel nr. 32-3612
"

  • Medlem
  • 2004-10-31 22:49

HUR de fungerar?

Det sitter en liten kondensator där bandet i vanliga fall har kontakt med spelaren. kondensatorn drivs av strömmen fårn spelaren och alstrar ett magnetfält (på ett vanligt band är ju musiken lagrad magnetiskt.) på så vis känner spelaren av musiken som kommer från källan. i det här fallet ipoden.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-10-09 14:06

Jag köpte en FM transmitter av märket AUDIOX II. Funkar hur bra som helst!

Det bästa är att den inte tar batteri ur ipoden utan har eget batteri och medföljande 12V kabel

1
Bevaka tråden