Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Koss Porta Pro eller Sporta Pro??

Tråden skapades och har fått 16 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har tänkt att köpa någon av dom här. Dom har alltså samma ljud?? Har Porta Pro bättre kvalitet än Sporta Pro? Sporta Pro ser ju billigare och plastigare ut än den andra. Man tjänar en hundralapp på Sporta Pro. Vilken tycker ni?
Jag har Koss The Plugg nu men måste köpa pro ear tip till dom, ska jag köpa nya lurar eller ha kvar pluggarna?

  • Oregistrerad
  • 2004-10-24 00:11
Ursprungligen av iPod_sebbe:

Jag har tänkt att köpa någon av dom här. Dom har alltså samma ljud?? Har Porta Pro bättre kvalitet än Sporta Pro? Sporta Pro ser ju billigare och plastigare ut än den andra. Man tjänar en hundralapp på Sporta Pro. Vilken tycker ni?
Jag har Koss The Plugg nu men måste köpa pro ear tip till dom, ska jag köpa nya lurar eller ha kvar pluggarna?

Kolla testet av Svanerik på hvudsidan

//C

  • Oregistrerad
  • 2004-10-24 11:19
Ursprungligen av iPod_sebbe:

Jag har tänkt att köpa någon av dom här. Dom har alltså samma ljud?? Har Porta Pro bättre kvalitet än Sporta Pro? Sporta Pro ser ju billigare och plastigare ut än den andra. Man tjänar en hundralapp på Sporta Pro. Vilken tycker ni?
Jag har Koss The Plugg nu men måste köpa pro ear tip till dom, ska jag köpa nya lurar eller ha kvar pluggarna?

Båda låter precis lika! Det har svanerik sagt till mig.

Raptor

Men ska jag behålla mina pluggar eller ska jag köpa ett par nya Sporta Pro?

Du får bättre ljud med porta/sporta pro. Det är om du kan tänka dig att ha lurar och att dom är öppna. Som jag har sagt tycker jag att porta har en högre kvalitetskänlsa, men sporta kan du ju vika.

Ursprungligen av svanerik:

Du får bättre ljud med porta/sporta pro. Det är om du kan tänka dig att ha lurar och att dom är öppna. Som jag har sagt tycker jag att porta har en högre kvalitetskänlsa, men sporta kan du ju vika.

Okey tack. Då blir det Porta eller Sporta men vet inte vilken än.

Nu har jag beställt ett par Koss Porta Pro! Hoppas att dom blir bra!

  • Medlem
  • 2004-10-25 20:22
Ursprungligen av svanerik:

Du får bättre ljud med porta/sporta pro. Det är om du kan tänka dig att ha lurar och att dom är öppna. Som jag har sagt tycker jag att porta har en högre kvalitetskänlsa, men sporta kan du ju vika.

man kan vika porta pro med! :rolleyes:

Ursprungligen av klutf:

man kan vika porta pro med! :rolleyes:

Men inte bakåt va?

Ursprungligen av iPod_sebbe:

Men inte bakåt va?

Precis, båda modellerna går att vika ihop så dom tar mindre plats men bara Sporta Pro går att vika så man får bågen bakom huvudet.

Jag gillar Porta Pro bäst iaf, tycker dom har mycket bättre passform.

Du kommer säkert att bli nöjd, porta pro är ett par klassiker.

Ursprungligen av svanerik:

Du kommer säkert att bli nöjd, porta pro är ett par klassiker.

Japp, Porta Pro är dom bästa hörlurar jag haft. Grymt ljud, särskilt BASEN!!!

  • Medlem
  • Malmö
  • 2004-10-29 01:53

Sitter för övrigt samma element i båda två.

  • Medlem
  • 2005-04-29 14:49

Hur funkar dessa två med cykelhjälm? Det verkar som porta pro är bättre än sporta pro men med cykelhjälm så är det kanske inget alternativ eller?

Mina högra shuffle lur har gått sönder vilket förmodligen beror på vindtrycket mot den när jag cyklar och vrider huvudet åt vänster för att kolla trafiken. Någon som har erfarenheter av dessa vid cykling?

  • Medlem
  • 2005-09-10 15:17

(S)porta pro med cykelhjälm

Ursprungligen av maza:

Hur funkar dessa två med cykelhjälm? Det verkar som porta pro är bättre än sporta pro men med cykelhjälm så är det kanske inget alternativ eller?

Varken Porta eller Sporta är så bra vid cykling med hjälm... visst är det så att man kan fälla bak bygeln på Sporta Pro, men elementen är ivägen ändå! Kanske passar de om man har en hjälm som sitter ganska högt på huvudet, men med min "standardhjälm" blir det knas...

Cyklar du utan hjälm fungerar båda lurarna bra! Ska dock varna lite för bruset som blir i lurarna om man cyklar något snabbare än långsamt...

I vilket fall så är jag jättenöjd med mina lurar! Grymt bra ljud! (Har ett par Sporta Pro, från Webhallen, 209kr!!!)

  • Medlem
  • Torsby
  • 2005-04-29 15:31

Det är ju samma högtalarelement i bägge modellerna, så jag skulle nog tro att Sporta funkar bäst då du kan fälla bak bygeln på dem.

  • Medlem
  • 2005-04-29 15:46
Ursprungligen av Spyder:

Det är ju samma högtalarelement i bägge modellerna, så jag skulle nog tro att Sporta funkar bäst då du kan fälla bak bygeln på dem.

Skulle jag också tro. Det är väl det som är lite tanken med dess design.

1
Bevaka tråden