Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Sony MDR-EX71 eller Apple In-Ear ?

Tråden skapades och har fått 18 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Vilka av dessa två skall jag välja för bästa resultat?

Förslag från någon som vet??

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-10-24 10:44

Apple In-Ear har ju en passande design men många tycker att dom har dålig komfort så det vore en bra idée att testa dom innan du köper, sedan har jag läst att det skall gå att använda EX71 samt Shure e2´s "ploppar" på Appels In-Ear då får man ju Appels fina design och Sony/Shure´s fina komfort
Hoppas det hjälpte dig välja :rolleyes:

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2004-10-24 11:25

Har båda och skulle välja Apple In-Ear!

Ursprungligen av sEia:

Har båda och skulle välja Apple In-Ear!

Okie...varför det om jag får fråga?
Bättre ljudmässigt då eller?

För designmässigt spelar det ju ingen roll, Mdr:en får man ju i vitt med... :rolleyes:

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-10-24 18:16

Antagligen är han märkestrogen :), dvs. vägrar svika Apple

Eftersom iPod Minis inte är vita är väl vita lurar knappast designmässigt mer passande än andra?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-10-24 19:23

hehe så långt tänkte jag inte :rolleyes: .
Men apples lurar är billigare än ex71 då apples bara kostar 395 och ex71 550. så frågan är om sonys är värd det extra priset ?

Jag har in-ear hemma och jag upplever att det är väldigt svårt att få dem att passa bra. Jag skulle inte rekommendera dom. Jag tror säkert att sony-lurarna är värda de extra pengarna.

Ursprungligen av svanerik:

Jag har in-ear hemma och jag upplever att det är väldigt svårt att få dem att passa bra. Jag skulle inte rekommendera dom. Jag tror säkert att sony-lurarna är värda de extra pengarna.

Har dock beställt en av dem nu,

Den vita Mdr:en från USA för 360 SEK ...Gillar jag de inte blir det apples in-ear...

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-10-24 21:50
Ursprungligen av icebluejim:

Har dock beställt en av dem nu,

Den vita Mdr:en från USA för 360 SEK ...Gillar jag de inte blir det apples in-ear...

Var någonstans bestälde du dom? hur mkt får du betala allt som allt när man räknar in frakt osv?.

Jag har beställt vita mdr från audiocubes.com och det kostade 436 kr inkl frakt. Betalade via PayPal. Beställde i fredags så de ska nog komma i veckan

Ursprungligen av Nippo:

Var någonstans bestälde du dom? hur mkt får du betala allt som allt när man räknar in frakt osv?.

Han jag beställde av hade inga kvar, men här är en från Hong Kong som säljer på Ebay

han har bra "feedback" så det é bara att beställa från honom :rolleyes:

MDR-EX71SL White

De kostar 42 US$ + frakt runt 10-12 US$ = ca 370 Sek

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-10-24 20:25

Läste någon stans att man kan sätta på ex71 / shure e2´s "ploppar" på appel in ear någon som har testat det?

// Off topic
svanerik, kan inte du skriva ett test på Apple In Ear skulle vara intresant

sonys snäckor är inte att rekommendera till ipod mini, jag hade mina i ungefär 2 timmar sen så kunde ja inte använda dem mer. Basen är fruktansvärt dålig och ljudet blir inte bra överhuvudtaget.

  • Medlem
  • 2004-10-24 23:37
Ursprungligen av snäll:

sonys snäckor är inte att rekommendera till ipod mini, jag hade mina i ungefär 2 timmar sen så kunde ja inte använda dem mer. Basen är fruktansvärt dålig och ljudet blir inte bra överhuvudtaget.

Bullshit.. Du hade säkert ett dåligt exemplar.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-10-31 23:06
Ursprungligen av snäll:

sonys snäckor är inte att rekommendera till ipod mini, jag hade mina i ungefär 2 timmar sen så kunde ja inte använda dem mer. Basen är fruktansvärt dålig och ljudet blir inte bra överhuvudtaget.

Tops!

Tror nog att du ska rengöra dina öron innan du trycker in ett par snäckor. Du har säkert täpt igen det lilla hålet i membranet, då försvinner både ljud och bas.

kanske, men isåfall fick både jag och min kompis det. ljudet är oerhört klent faktiskt.

  • Medlem
  • 2004-10-25 14:50
Ursprungligen av snäll:

kanske, men isåfall fick både jag och min kompis det. ljudet är oerhört klent faktiskt.

weird.. Jag tycker att ljudet är skitbra och ja jag har lyssnat på Shure E2c och liknande lurar.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-10-26 14:56

Vad är det för skillnad på Sony EX51 och EX71 förutom att EX71 har tvådelad sladd samt finns i vitt ?
Är det någon skillnad på själva ploppen eller elller ljudkvaliten?

1
Bevaka tråden