Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Köpa iTrip utomlands över disk?

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2004-09-21 07:29

Nu är det så att min far ska bege sig till Prag inom några dagar och jag undrar om de säljer iTrip där? Vill gärna slippa undan frakten och ev. moms. Och sen undrar jag vilka övriga länder iTrips är lagliga i samt vilka affärer som säljer dem, säljer tex Apple iTrip över disk i USA?

I USA säljs iTrip över disk, ja.

  • Medlem
  • 2004-09-21 20:16

Du/Ni vet inga andra affärer i andra länder som gör detsamma?

Ursprungligen av 8fps:

Du/Ni vet inga andra affärer i andra länder som gör detsamma?

Har en kompis som bor i Schweiz och han sa att de säljs där, över disk. Priset var 360 svenska kronor. Vet inte om det fortfarande stämmer, sist vi pratade om det var i Augusti.

Jag har faktiskt för mig att jag hört att dom även säljs i Göteborgs Applestore. eller något sådant.
Där lasse kroner var och handlade sin G5 och kollade på iPods.
Som sagt vet inte om det stämmer, någon annan kanske vet exakt.

  • Medlem
  • Alingsås
  • 2004-09-21 22:40
Ursprungligen av THORVALD:

Jag har faktiskt för mig att jag hört att dom även säljs i Göteborgs Applestore. eller något sådant.
Där lasse kroner var och handlade sin G5 och kollade på iPods.
Som sagt vet inte om det stämmer, någon annan kanske vet exakt.

Nä, dom säljs inte i Apple Store Göteborg, eller i alla fall inte till mig. Killen i affären hade en som han visade mig, men han fick inte sälja den till mig.. Nåja, skaffade mig en ändå genom en kille på det här forumet, så det går ju att få tag i dem. Kolla Blocket.se också, finns någon där ibland.

  • Medlem
  • Varberg
  • 2004-09-22 07:46
Ursprungligen av gurne:

Nä, dom säljs inte i Apple Store Göteborg, eller i alla fall inte till mig. Killen i affären hade en som han visade mig, men han fick inte sälja den till mig.. Nåja, skaffade mig en ändå genom en kille på det här forumet, så det går ju att få tag i dem. Kolla Blocket.se också, finns någon där ibland.

Inte för å vara petig men Macforum heter det faktiskt.

Ursprungligen av Legolas:

Inte för å vara petig men Macforum heter det faktiskt.

?

Förstår inte varför du rättar honom..

Beställ från theistore.com?

  • Medlem
  • 2004-09-22 07:07
Ursprungligen av DrRotmos:

Beställ från theistore.com?

Vill helst undvika moms och dylikt. Sen är det ju en aning billigare. Någon sa att de leverade rakt ner i brevlådan, vilken affär var det?

  • Medlem
  • Täby
  • 2004-09-29 18:13
Ursprungligen av 8fps:

Vill helst undvika moms och dylikt. Sen är det ju en aning billigare. Någon sa att de leverade rakt ner i brevlådan, vilken affär var det?

Jag beställde iTrip från theistore. Bad dem markera den som gift om det var möjligt. Det gjorde de inte, men de skrev värde $25 på tullklareringen - tillräckligt lite för att tullen i Sverige inte ska bry sig. Den kom i brevlådan idag, beställde för precis en vecka sedan. Kostade $35 + $10 i frakt.

Vad ska man välja när man beställer från istores hemsida?? alltså för att få den direkt hem osv..

Betalar man med kort eller?

1
Bevaka tråden