Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tillfälligt driftstopp

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

På grund av att vi uppgraderat konfigurationen på webbservrarna råkade iPod.se i problem. Vi upptäckte felet för en timme sedan och nu är det löst.

Körs iPod.se och 99mac på en pc?!?!?! (jag tyckte mig se något om c:\...iis...)

ipod.se ligger på en pc. 99mac körs på en mac.

Det stämmer - vi har ett gäng olika servrar med olika operativsystem.

Idag har jag flyttat iPod.se till "BigBertha" - vår fetaste kärra som driver dom flesta forum vi har. Den är ganska optimerad och fungerar fin-fint.

Efter flytten använder vi en nyare version av MySQL som har en kvick cache-funktion vilket snabbar upp en hel del.

En sak irriterar mig, efter det här driftstoppet som var så markeras en tråd som oläst (titeln blir i fetstil) när jag har skrivit i den och gått ur den.
Vore snällt om du kunde kolla på det.

Ursprungligen av minipod:

En sak irriterar mig, efter det här driftstoppet som var så markeras en tråd som oläst (titeln blir i fetstil) när jag har skrivit i den och gått ur den.
Vore snällt om du kunde kolla på det.

jag har liknande problem... trådarna blir inte markerade som lästa när jag varit inne och läst dom... måste trycka reload för att dom ska bli lästa...
jobbigt som fan.
detta dök dock upp för några dagar sedan. jag har inte ändrat ett skit... och om inte ni heller gjort det så är de juh skummt

ingen annan som har samma problem.. eller ännu bättre en lösning ?

Jaså? Vi har inte ändrat på någonting (i koden) förutom att flytta den till en annan server.

Aha, jag uppgraderade forumet häromdagen. Det kanske hänger ihop, ska försöka hitta felet.

Jag gjorde en liten uppdatering nyss - la till länkar till iPod-annonsörer längst ner på sidorna (längst upp på diskussioner).

Hur är det ni tjänar pengar på dom? Är det per visning, per klickning eller per sale ni får på?

Enligt vårt avtal med Google får vi inte diskutera några direkta detaljer mer än att vi får betalt per klick. När det gäller AppleStore är det provision på försäljning, inte per klick.

Aha. Ni hörde, klicka som galningar

Edit: Detta uttrycker inte på något sätt ipod.se's avsikter, utan bara Magnus Nordlanders personliga åsikter. Det kan därmed inte bryta mot avtalet med Google Inc., då Magnus Nordlander inte på något sätt är affilerat med ipod.se och/eller MantaRay AB.

Ursprungligen av DrRotmos:

Aha. Ni hörde, klicka som galningar

Så får du inte skriva - det bryter mot vårt avtal med Google.

Nej, det gör det inte:

Du får inte, och får heller inte auktorisera eller uppmuntra någon tredje part att: (i) direkt eller indirekt skapa sökfrågor, visningar av eller klick på några sökresultat och eller annonser via automatiska, bedrägliga, oärliga eller falska metoder, inklusive men inte begränsat till via upprepade manuella klick, användning av robotar eller andra automatiska sökverktyg och/eller sökfrågor som genererats via dator och/eller bedräglig användning av andra optimeringstjänster för sökmotorer och/eller programvara;

Du har väl inte auktoriserat min uppmuntran, eller?

1
Bevaka tråden