Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Belkin Back-Up Battery Pack

Tråden skapades och har fått 18 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Denna produkt är alltså ett batteripack som man fäster på iPoden med hjälp av sugploppar. Batteripacket innehåller fyra AA-batterier, som enligt Belkin ger 15-20 h speltid. Det stämmer inte riktigt, utan mer nära sanningen är en dubblering av iPodens laddningstid, d v s 8 extra timmar.

Det finns en lite säkerhetsswitch på batteripacket för att man ska kunna slå av och på strömmen så att batterierna inte laddar ur sig. Det finns också en rad med lampor som visar om batterierna är i form eller om dom behöver bytas.

iPoden laddas inte av Battery pack:et utan iPodens interna batteri "kopplas förbi" på något sätt. iPodens batterimätare slår över till fullt, men laddas alltså inte.

Priset är minst sagt i överkant, 700 kronor på Apple Store. Då ingår två extra sugploppar och fyra AA-batterier.

Belkin Back Up Battery Pack är inte vackert, inte smidigt, inte billigt, men det ger dig åtta extra timmars batteritid. Och sen kan du ta med dig extra batterier och få åtta timmar till. Och åtta timmar till.

+
* extra batteritid.
* batteriindikator

-
* extra vikt
* inte snygg
* dyr

SuperMegaHyperAtom onödigt!

  • Medlem
  • 2004-08-19 15:35
Ursprungligen av minipod:

SuperMegaHyperAtom onödigt!

beror ju på hur man ser det, gör man längre resor, eller nått liknande kan det vara en bra lösning...

Ursprungligen av Bury:

beror ju på hur man ser det, gör man längre resor, eller nått liknande kan det vara en bra lösning...

eller så reser man någonstans där det finns elektricitet!

  • Medlem
  • 2004-08-19 15:51

eller så sitter man på ett flygplan\buss\båt där du inte har möjlighet att plugga in din ipod....

Ursprungligen av Bury:

eller så sitter man på ett flygplan\buss\båt där du inte har möjlighet att plugga in din ipod....

vem lyssnar på musik konstant i 8 timmar?
på tex. ett flyg som är mer än 8 timmar så sover man antagligen en hel del också!

  • Medlem
  • Älmhult
  • 2004-08-19 17:21
Ursprungligen av minipod:

vem lyssnar på musik konstant i 8 timmar?
på tex. ett flyg som är mer än 8 timmar så sover man antagligen en hel del också!

Jag har visserligen gen 2 iPoden (än så länge: en Gen 4 och en mini är beställd) och jag har än så länge aldrig kört slut på batterierna. Har kört i ca 11 timmar som mest. Men om ett absolut max varit 8 timmar så hade jag kört slut på batterierna eftersom jag lyssnar på iPoden inte bara på jobbet, som ibland är upp till 10 timmar, utan även till och från jobbet, vilket numera tar nästan en timme till.

(Jag jobbar helt själv med ett icke-intellektuellt jobb så det är jävligt skönt med så mycket som 20 gig/6000 låtar),

  • Oregistrerad
  • 2004-08-19 17:03

Jag ska iaf lyssna runt 8 timmar på jobbet

Om man är ute och seglar några dagar och gärna vill lyssna på musik samtidigt (som jag) är det här en optimal lösning. Tråkigt att den är så dyr bara.

Jag tycker inte det verkar en höjdare direkt. Okej, jag kan hålla med pangbulle om att det kan vara bra att ha om man är ute och seglar, men om du stannar i en hamn eller så, så går det säkert att få tag på ett eluttag? Nej, jag tycker denna produkt verkar som ett bottennapp (mitt tänkande).

  • Medlem
  • International user
  • 2004-08-20 16:05

Jag är i stort behov av en extra batteri lösning eftersom jag rör mig i oelektriciterat land ofta. Men denna lösning verkar kass. Kan man inte göra en liten extra behållare som man skruvar fast på nederkanten av iPoden? De har ju vanliga MD's. Batteriet/batteritiden är det absolut största hindret för mig att köpa en iPod för länge sen. Apple är elaka mot oss som inte har ström överallt. Typ.

  • Oregistrerad
  • 2004-08-20 19:17

Jag kör oftast med uppladdningsbara batterier. Laddar via en solcell, så varför inte...
Bra att ha i terränglådan på fjällvandringen i tältet när det är regnigt och trist ute...

  • Oregistrerad
  • 2004-08-21 18:04

Jag har kört denna extra batteritillsats en tid nu.
Den är okej, men ibland får iPoden (40Gb modellen) frispel på batteriindikatorn.
Den laddar inte heller de inbyggda batterierna.
På/av knappen är lite svår att manövrera, men med en pennspets går det ju...

Jag har använt den här ett par månader och i sommar har den varit ypperlig. Visst, bara för att man är ute och campar eller något är ju strömuttag inte långt borta, men man måste ju kunna låta apparaten sitta i ett tag och jag vågar inte lämna podden var som helst. Då är det prima att ha den här batteribackupen.

Dock opraktisk när man vill vara rörlig, efter det blir en stor klump av alltihop.

I bilen är det här en mycket god vän, i alla fall om man använder iTrip, för den suger ju mycket ström ur batteriet. Och där spelar ju inte vikten någon roll.

Ursprungligen av Henrik Betnér:

I bilen är det här en mycket god vän, i alla fall om man använder iTrip, för den suger ju mycket ström ur batteriet. Och där spelar ju inte vikten någon roll.

Använder du den i bilen ska du ha belkins billaddare, den är kanon!

Test av den kommer.

Ursprungligen av svanerik:

Använder du den i bilen ska du ha belkins billaddare, den är kanon!

Test av den kommer.

Test välkomnas! Men det låter ju på dig som om jag inte behöver vänta in testet...

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2004-10-11 16:23
Ursprungligen av svanerik:

Använder du den i bilen ska du ha belkins billaddare, den är kanon!

Test av den kommer.

Jag köpte från USA Belkins Battery pack och tänkte att det kan vara skoj att ha Ipod när jag kör bil oxå. Köpte då även Belkins Transmiter. då fick man på köpet billaddare.
Allt för 900:- svenska. det är väl inte så farligt.
då driver billaddaren sändaren samt laddar Ipoden samtidigt.
Sen när man skall in o handla så är Ipoden laddad och klar.
Kan ju även busa och spela egna låtar på SL bussen om man snappar upp vilken kanal chaffören lyssnar på.....

  • Medlem
  • 2005-03-18 01:12

Powerstick?

Är det någon som har testat det här batteripacket??? Är det något att ha? Hur lång battteritid får man ut? Det är ju väldigt billigt (speciellt om man jämför med belkins alt.).

/Jeppe

Jag skulel vilja pasta att jag ar i ett gasnka sa stort behov av denna produkt just nu, da jag for tillfallet befinner mig i Laos, har varit borta i ca 1 manad och kommer att vara borta 4 till, men da i Indien. Hitills har jag bara nagon enstaka gang vart utan batteri till min mini. Det ges valdigt ofta mojligheter till att ladda sin iPod pa lite olika stallen, men fragan ar hur det kommer att bli i Indien. Ska forbi Bangkok en svang innan Indien, och hade da tankt inforskaffa mig detta monster till batteri, for visst passar den till mini...eller?

Vet nagon vart elektronik destriktet i Bangkok ligger? Och da menar jag inte Siam Square.

1
Bevaka tråden