Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bra Itrip frekvenser i göteborg?

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-08-20 09:23

Någon som har bra tips på Itrip frekvenser i göteborgs området?

jag har haft svårt att få acceptabelt ljud i bilen med Itrip använder jag nästan hellre min gamla kassett adapter. Är lite besviken än så länge men det är ju många som är helnöjda.

/Seal

Jag kör standardmässigt på 95.80 i Gbg-området (mest centrum och söder, Mölndal mm) , då fungerar det bra för mig

Ursprungligen av seal:

Någon som har bra tips på Itrip frekvenser i göteborgs området?

jag har haft svårt att få acceptabelt ljud i bilen med Itrip använder jag nästan hellre min gamla kassett adapter. Är lite besviken än så länge men det är ju många som är helnöjda.

/Seal

Ursäkta, kanske bumpar upp tråden ;-), men nu har jag också fått mig en iTrip, och det funklar riktigt dåligt i bilen. Utmärkt att koppla till radion hemma, men i bilen är den helt värdelös.

Någon som har idé på vad jag kan göra?!?

  • Oregistrerad
  • 2004-09-03 21:33
Ursprungligen av karlzone:

Ursäkta, kanske bumpar upp tråden ;-), men nu har jag också fått mig en iTrip, och det funklar riktigt dåligt i bilen. Utmärkt att koppla till radion hemma, men i bilen är den helt värdelös.

Någon som har idé på vad jag kan göra?!?

Vadåra?, har du den för lkång ifrån sändaren.inte still då förstår jag....vad har du för bil.kan göra skillnad

//C

volvo xc 70 (inte jättesuven ). Denna har sändarna på bakre fönstrena. vet inte riktigt vad som kan vara fel... måste man fästa ipoden på en av de bakre fönsterruterna eftersom att antennen på bilen är ju trådlöst inbyggd i fönstret.

Ursprungligen av karlzone:

volvo xc 70 (inte jättesuven ). Denna har sändarna på bakre fönstrena. vet inte riktigt vad som kan vara fel... måste man fästa ipoden på en av de bakre fönsterruterna eftersom att antennen på bilen är ju trådlöst inbyggd i fönstret.

Är det en "äkta" XC70 eller en V70XC? För på de tidiga (00-02) så var antennerna riktigt dåliga. Och de brukade aldrig få full effekt heller, men det hade du nog märkt vid vanligt radiolyssnande också i så fall.

Det är årets modell "cross country" även kallad. (den som har samma motor som xc90, men inte riktigt samma kaross)

Ursprungligen av karlzone:

Det är årets modell "cross country" även kallad. (den som har samma motor som xc90, men inte riktigt samma kaross)

Okej, men då ska det inte vara några problem.. Men be någon som har tillgång till vadis att kolla felkoder om det är antennen..

  • Oregistrerad
  • 2004-09-04 19:22

vilken e en bra frekvens i malmö då?

Nu har jag varit ute med bilen och testat med original-frekvensen. Det funkade underbart om jag höll ipoden tillräckligt nära antennen som är inbyggd i fönsterrutan!

  • Medlem
  • Göteborg/Maastricht
  • 2004-09-08 12:44

Brukar köra 107.9 när jag är i Sverige och det har fungerat från Stockholm ner till Malmö inklusive Göteborg. Jag har en V50 med antennen i sidorutan och det fungerar alldeles utmärkt..

Okej, den stör inte mix megapol som kör på 107,8 då?

  • Medlem
  • 2004-09-08 14:22
Ursprungligen av karlzone:

Okej, den stör inte mix megapol som kör på 107,8 då?

Mix har 104,3 i Sthlm så det är väl lite små skillnader var man är...

1
Bevaka tråden