Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

pro eartip?

Tråden skapades och har fått 19 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

jag köpte sånna idag till mina koss the plug, men det blir kassare ljud.

skadet vara så?

jag pillade på eartip på den där slangen, och den blev lite lång så jag klippte den lite, sen var det klart, då stoppade jag in i öronen och det blev dåligare ljud. Om jag trykte in dom hörde jag nästan inget ljud alls.

så ska det väl inte vara?

//Nicklas

Jag får inte på mina, hur gör ni? Röret är ju alldeles för smalt!

  • Medlem
  • 2004-09-01 13:48

Jag har tidigare skrivt en "guide" hur jag fick på mina. Leta runt lite på forumet, finns i den där långa The Plug-tråden...

Länk?

  • Medlem
  • 2004-09-01 19:59
Ursprungligen av svanerik:

Länk?

Hehe, jag letade som en tok efter inlägget men hittade det inte. Nåja, får väl skriva en ny.
Trä den svarta plastslangen över hörlurskontakten som sitter på "pluggarna". Väl där på fungerar det som en tratt och det blir lättare att trä över Pro EarTipsen. Krävs dock lite kraft för att få på dem, ta inte i för mycket bara så att slangen spricker...

Ursprungligen av 8fps:

Hehe, jag letade som en tok efter inlägget men hittade det inte. Nåja, får väl skriva en ny.
Trä den svarta plastslangen över hörlurskontakten som sitter på "pluggarna". Väl där på fungerar det som en tratt och det blir lättare att trä över Pro EarTipsen. Krävs dock lite kraft för att få på dem, ta inte i för mycket bara så att slangen spricker...

tack fan!

har fått på mina eartip nu som smid, fungerar utmärkt!

Tack!

Fy fan vilket jävla krångel för att få på dessa pro eartips!

Ska höra om det är värt det nu... Känns faktiskt skönare.

Ursprungligen av svanerik:

Fy fan vilket jävla krångel för att få på dessa pro eartips!

Ska höra om det är värt det nu... Känns faktiskt skönare.

det är skönare!

ljudet är densamma, men man slipper "klämma, dra upp örat, släppa i 5 sekunder" momentet och det är skönast tycker jag

Vart har ni köpt era pro eartip? nätet eller nån irl butik..

Ursprungligen av Parkalash:

Vart har ni köpt era pro eartip? nätet eller nån irl butik..

köpte mina på webbhallen.com

  • Medlem
  • 2004-09-02 07:21

Köpte mina från webhallens butik inne i Sthlm. Och håller med tajroo, ingen skillnad i ljud men du slipper der jobbiga momentet när man ska dra i örat osv. Dessutom sitter de tajtare.

  • Medlem
  • Täby
  • 2004-09-02 12:32

Kan nån slänga upp ett par bilder på hur man har satt fast sina... fått för mig att jag satt på mina fel även fast dom sitter skönt o öronen och jag har grymmt bra ljud

  • Medlem
  • 2004-09-02 17:30
Ursprungligen av kainen:

Kan nån slänga upp ett par bilder på hur man har satt fast sina... fått för mig att jag satt på mina fel även fast dom sitter skönt o öronen och jag har grymmt bra ljud

Släng upp bilder på dina så säger vi! Men man kan väl bara sätta på dem på ett sätt? Den svarta slangen ska i alla fall inte synas, om man inte plockar bort pluggen förstås;)

  • Medlem
  • Täby
  • 2004-09-03 08:32
Ursprungligen av 8fps:

Släng upp bilder på dina så säger vi! Men man kan väl bara sätta på dem på ett sätt? Den svarta slangen ska i alla fall inte synas, om man inte plockar bort pluggen förstås;)

hehe men då verkar det va rätt iaf

Bänd, tryck, vrid. Går det inte med våld, prova mer våld.

mina sketna pluggar vill inte sitta kvar i öronen =/ har provat alla möjliga sätt och alla medföljande storlekar. sitter en stund men så fort sladden vajjar till lite för mycket så lossnar dom från sin position. och jag är säker på att jag satt i dom rätt för ljudet blir bra likaså basen.

så frågan blir: löser pro eartip mitt problem ? alltså sitter dom bättre/hårdare fast...

så många som har dom och ingen som vet.... :eek:

skummis, har samma problem. Jag får f*n inte i pluggarna. Har för små hörselgångar helt enkelt.

  • Medlem
  • 2004-09-06 07:50

De sitter garanterat kvar bättre i hörselgången. Hade samma problem som dig skummis, men med Pro EArTip löste det sig.

okej. ska fan ta o köpa ett par och testa då... kostar juh inte mycke så de är ingen fara på taket precis

tack

1
Bevaka tråden