Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bästa "In Ear" hörlurarna?

Tråden skapades och har fått 54 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • 2004-08-30 13:02

Bästa "In Ear" hörlurarna till iPod mini?

[FONT="Verdana"]Jag ska i dagarna beställa mej en iPod mini. Jag provlyssnade en kompis orginal hörlurar som följde med hans iPod G4. De kändes direkt att det inte skulle täcka mitt ljud behov. Tänkte första bara beställa den bättre modellen av Apples egna In ear lurar men blev lite osäker efter att ha läst lite recenstioner. Hur bra är dem igentligen?

Vad har ni för "In ear" hörlurar till era iPod:ar? Vad kan ni rekomendera? (Bifoga gärna bilder och priser om ni vill.)[/FONT]

  • Medlem
  • Täby
  • 2004-08-30 13:58

Jag har Koss the plugg med "extra" hmm hylsor eller vad man nu ska kalla det (delen man stoppar in i örat) "pro ear tip" har jag för mig dom heter... kostade mig 270kr för lurar och hylsorna. grymmt nöjd med ljudet för det priset.... slår allt jag lyssnat på. fast det är många som rekomenderar lite andra lurar för ca 500kr+ här på forumet. men koss är ett bra och billigt alternativ iaf

http://se.pricerunner.com/sound-and-vision/sound/headphones/139083/prices

  • Medlem
  • 2004-08-30 14:42

jag har inte en ipod men jag kan rekomdera ett par Sony Ex 71 dom finns i vitt också men då måste du beställa från www.audiocubes.com det går på 465 (tror jag( med frakt och allt

Jo.. jag har oxå ett par Sony MDR-EX71 vita beställda från audiocubes. Dom är asbra, fast dom kan vara lite jobbiga då förlängningssladd kopplingen är tung och drar ner den vänstra pluggen. Annars är dom asbra. REKOMMENDERAS

måste jag säga nåt eller?

  • Oregistrerad
  • 2004-08-30 19:05
Ursprungligen av minipod:

måste jag säga nåt eller?

DU ska hålla mun

//C

  • Oregistrerad
  • 2004-08-30 19:24

Förstår inte riktigt varför ingen har nämnt Shure e2c! Dom är fan helt klart bättre än alla lurar nämnda ovan!

finns på www.jensofsweden.com för 599:-

Hälsningar
Raptor

Ursprungligen av Archduk3:

DU ska hålla mun

//C

måste jag?

  • Oregistrerad
  • 2004-08-31 17:45
Ursprungligen av minipod:

måste jag?

Man har hört tillräckligt om dina 5000:- lurar

//C

Ursprungligen av Archduk3:

Man har hört tillräckligt om dina 5000:- lurar

//C

han frågar ju om rekomendationer, visst får jag väl säga det igen
man vill ju itne vara ohövlig och inte svara

  • Oregistrerad
  • 2004-08-31 18:21
Ursprungligen av minipod:

han frågar ju om rekomendationer, visst får jag väl säga det igen
man vill ju itne vara ohövlig och inte svara

Har du shure e5c eller?

Raptor

  • Medlem
  • 2004-08-31 19:21

Ni som är på jakt efter bra "pluggar" jag säljer mina Shure E2C. Kanon pluggar som fullständigt isolerar från omvärlden så det bara blir du och din ipod musik. Grymt ljud. Orsaken till att jag säljer dom är den svarta sladden och färgen på själva pluggen. Trodde att jag kunde fixa att det inte var vitt men det gör jag inte. Jag måste köpa Apple in ear så designen bibehålls.

Priset 450kr/högstbjudande (nypris 599:-)

Fick dom den 26augusti från jensofsweden. Kvitto (garantibevis) medföljer givetvis.

Levererar bara i Stockholm eftersom jag int eorkar med att skicka och hålla på!

Kom och köp billigt billigt!!!

  • Oregistrerad
  • 2004-08-31 21:56
Ursprungligen av minipod:

han frågar ju om rekomendationer, visst får jag väl säga det igen
man vill ju itne vara ohövlig och inte svara

ja sant, men det är nog inte många har som hade lagt 5000:- på lurar om de hade de

  • Medlem
  • 2004-09-01 17:15

Tack för alla bra svar!

Är det så att "In Ear" lurar är överlägsna eller finns det några vanliga "hörsnäckor" som ni kan rekomendera, nu när ni ändå har ångan uppe?

Ursprungligen av Archduk3:

ja sant, men det är nog inte många har som hade lagt 5000:- på lurar om de hade de

Vilka hörlurar har Minipod eller vad han heter?

  • Medlem
  • 2004-09-26 21:28
Ursprungligen av Quiksiver:

Vilka hörlurar har Minipod eller vad han heter?

SHURE E5c typ..

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2004-08-30 16:05

Jag har Apples in-ear-headphones (395 kr) dessa är kanon, och håller ipod stilen.

Hade ett par Sony MDR EX71 förut, men dessa slutade plötsligt fungera, troligen gummit som viker sig eller något annat mysko. Det kommer ljud ur dom men det hörs knappt. Ingen av de tre medföjande storlekarna fungerar längre, har också hört att fler har råkat ut för samma problem.

Jag rekommenderar starkt apples in-ear-headphones! Sitter kanon på mig iaf och ger minst lika bra ljud som Sony MDR EX71.

// Jonas

  • Oregistrerad
  • 2004-10-07 12:21
Ursprungligen av sEia:

Hade ett par Sony MDR EX71 förut, men dessa slutade plötsligt fungera, troligen gummit som viker sig eller något annat mysko. Det kommer ljud ur dom men det hörs knappt. Ingen av de tre medföjande storlekarna fungerar längre, har också hört att fler har råkat ut för samma problem.

// Jonas

Har du sett till att det lilla hålet i högtalaren är öppet? Det täpps lätt igen av vax. Det är bara att öppna hålet igen med hjälp med en nål, men var försiktig så att du inte skadar luren. Mycket vanligt problem, men betyder inte att de är trasiga!

Jag har både ett par Apple "In-Ear" och ett par "Koss the plugg".
Jag tycker att Koss-lurarna slår In-Ear-lurarna med hästlängder.
Därför att: Applelurarna är mycket fattiga på bas om man inte trycker in dom i hjärnhalvorna, men så fort man släpper dom så åker dom ut igen (och ja! jag har testat alla tre storlekar)
Medans "the plugg" sitter mycket bra på plats i örongången och levererar ett mycket kraftigt och ospräckbart hårt pulserande basljud. Diskantljuden är snarlika varandra på båda modellerna, möjligen har "the plugg" lite burkigare ljud, men de kan bero på att dem skärmar av allt ljud utifrån och täpper till ordentligt.

// Anton

  • Oregistrerad
  • 2004-09-21 11:50
Ursprungligen av antonlof:

Jag har både ett par Apple "In-Ear" och ett par "Koss the plugg".
Jag tycker att Koss-lurarna slår In-Ear-lurarna med hästlängder.
Därför att: Applelurarna är mycket fattiga på bas om man inte trycker in dom i hjärnhalvorna, men så fort man släpper dom så åker dom ut igen (och ja! jag har testat alla tre storlekar)
Medans "the plugg" sitter mycket bra på plats i örongången och levererar ett mycket kraftigt och ospräckbart hårt pulserande basljud. Diskantljuden är snarlika varandra på båda modellerna, möjligen har "the plugg" lite burkigare ljud, men de kan bero på att dem skärmar av allt ljud utifrån och täpper till ordentligt.

// Anton

Jag har också ett par In-Ear och ett par av The Plugg... och jag måste säga att jag inte alls håller med dig. Apple's In-Ear sitter skönare (skärmar av bättre än kosslurarna) och har en ruskigt fin bas med en klart bättre diskant och ett klarare och finare ljud än The plugg. Visst.. The plugg har en ruskigt fet bas i lurarna.. men uppnår inte på långa vägar det fina ljud som In-Ear erbjuder. Jag sågar inte The Plug lurararna för det.. det är fina lurar. Men det är bara att konstatera, för mig funkar och hörs In-Ear lurarna bättre (och dom sitter mycket bättre än kosslurarna och är lättare att trycka på). Men det kanske är olika från person till person...

Pinnen

Är det bara jag som nästan aldrig använder ipoden med hörlurarna? Jag tycker den är så bra för att jag alltid kan ha med mig all musik och istället för att lyssna på radio köra med iTrip. Bara att koppla in var man än kommer.

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2004-08-30 16:34

Jag har testat Koss the plug lurarna också, jag anser att det är lurar man ska köpa om man vill ha bas, ja bas och inte mycket mer. Dåligt ljud men stark basåtergivning.

Jag tycker inte koss the plug ligger i närheten av varken Sony MDR EX71 eller Apple in - ear - headphones ljudkvalitet.

Ytterligare ett minus är ju deras utseende, vilket knappast är vackert. )

Fast sen tycker ju många om extremt mycket bas...

Skönt att kunna såga koss the plug riktigt ordentligt. :DD

=)... jo som sagt så beror de ju på vad man gillar och vad man lyssnar på för musik. Men om du som jag lyssnar på trance mestadels så är dom mycket bra... men så e de ju de där med designen... de e inte nått ja går runt och tänker på när ja lyssnar direkt men de som e lite synd e ju att ingen ser att man har en ipod

  • Medlem
  • 2004-08-30 16:47
Ursprungligen av antonlof:

=)... jo som sagt så beror de ju på vad man gillar och vad man lyssnar på för musik. Men om du som jag lyssnar på trance mestadels så är dom mycket bra... men så e de ju de där med designen... de e inte nått ja går runt och tänker på när ja lyssnar direkt men de som e lite synd e ju att ingen ser att man har en ipod

Trance? FInns det folk som lyssnar på sån smörja?

Förlåt...lite off topic...

;) hahah

Ursprungligen av Arkie:

Trance? FInns det folk som lyssnar på sån smörja?

Förlåt...lite off topic...

hahah :P:p

jo då visst finns de det alltid... det finns ca 1000 st av dom på min ipod, låtarna alltså inte människorna vad skall man annars lyssna på utom Sum 41?

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2004-08-30 16:52

Precis antonlof! Valet av hörlur bör ju höra ihop med vad man lyssnar på. Ifall det är Trance och annan mindre kvalitetskrävande musik så fungerar det nog bra med Koss the plug.
- utseende

Lyssnar man på akustisk musik osv krävs det en bättre lur, såsom sony eller apple in - ear.
Då skulle jag välja in - ear av egen erfarenhet.

Sen beror det också på hur väl de passar i öronen. Ett par in-ear som inte passar är värdelösa, liksom de andra märkena.

Bästa tipset är att gå in till närmaste butik och lyssna, det gjorde jag!

  • Medlem
  • 2004-08-30 18:07

Låter som om det är följande hörlurar som rekomenderas.

Sony MDR-EX71
Koss the plugg
Apple In-Ear

Får ta och gå och lyssna när jag fått min iPod.
I övrigt, har ni några bra hörsnäckor som ni kan rekomendera så tveka inte att posta!

  • Oregistrerad
  • 2004-08-30 18:08

Allt beror ju på i vilket prissegment du söker lurar. Finns betydligt bättre lurar än de som nämnts här, frågan är, hur mycket är du beredd att betala?

  • Medlem
  • 2004-08-30 18:14

Jag är beredd att ge upp till max 700kr för dem. Eftersom dom åker runt i väskan och kan igentligen gå sönder när som helst om oturen är framme.

Bevaka tråden