Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Griffin släpper "Ear Jams"

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-08-27 11:49

Griffin presenterar på sin hemsida sina Ear Jams. Två små "snap on"-snäckor till dina vanliga iPod-lurar. De sägs ge högre volym och bättre bas, hur sköna de är vet jag inte
För $19,99 får man dessa små mackapärer samt ett litet nätt zip-fodral att bära sina lurar i samt 2 olika storlekar på "kuddar". Kuddarna är även tvättbara om man är smutsig i öronen.

http://griffintechnology.com/products/earjams/

[CENTER]

[/CENTER]

Dom ser ganska ok ut faktiskt....
Någon får se till att köpa dom och säga hur dom är.

  • Oregistrerad
  • 2004-08-27 12:56

Personligen kan jag kansake tycka att det är lite väl mycket pengar att lägga ut på ett tillägg till ett par annars ganska dåliga lurar. Bättre att lägga fem gånger så mycket på ett par ordentliga lurar Man kan för den delen få ett par ordentliga för även det dubbla eller kanske ännu mindre.

  • Medlem
  • 2004-08-27 13:59

Jag tycker också att det är mer värt att satsa på ordentliga lurar istället..

Har man råd att lägga nästan 3000 på spelaren så tycker jag det är dumsnålt att inte lägga lite pengar ett par schyssta lurar.

  • Oregistrerad
  • 2004-08-28 09:16
Ursprungligen av Toody:

Jag tycker också att det är mer värt att satsa på ordentliga lurar istället..

Har man råd att lägga nästan 3000 på spelaren så tycker jag det är dumsnålt att inte lägga lite pengar ett par schyssta lurar.

Ja, men då gör det ju ingenting om man slösar lite pengar på att testa de här sakerna.

Som det sagts längre upp. Testa så får resten veta hur bra/dåliga de här sakerna är.

  • Medlem
  • 2004-08-28 10:23
Ursprungligen av larsdahlin:

Ja, men då gör det ju ingenting om man slösar lite pengar på att testa de här sakerna.

Som det sagts längre upp. Testa så får resten veta hur bra/dåliga de här sakerna är.

Det jag menar med dumsnålt är att många som är ute efter riktigt bra ljud ofta går igenom budget segmentet av produkter och hoppas hitta något som är både billigt och bra. Dom köper 4-5 olika prylar för ca 150-300kr/st innan dom inser att det inte finns nägra genvägar till det perfekta ljudet. Då har dom redan kastat en tusenlapp i sjön som dom kunde använt till att köpa nått ordentligt redan från början.

Min upplevelse av hörlurar är att allt under 500kr är skit (undantaget koss porta pro som är ok). Mellan 500-1000kr är det ett jäkla lotteri, saker kan låta bra men ha dålig byggkvalite osv. 1000-uppåt, Här får man bra prylar som håller och låter bra.

PS. De, dom, många, någon jag pratar om är ofta egna upplevelser.

  • Oregistrerad
  • 2004-08-28 10:43

Det var tydligare Toody.

Jag håller med din kritik. Ibland poppar det upp sådana här saker och det kan vara enklare att slå till på en sån här sak än att skaffa bra lurar.

Men jag måste säga att de på Griffin är kreativa.

Känns lite onödigt kanske med ett tillbehör till ett par lurar. Känns som ett jävla jobb om de ramlar av o så när de ligger o skramlar i fickan.

  • Oregistrerad
  • 2004-08-27 15:16

Jag får campingtillbehör-känsla över hela konceptet. Billiga (?) addon-saker som gör att man får häftiga features som är nästan lika bra som på den dyrare produkten. Finnes ofta på Clas Ohlson.

  • Oregistrerad
  • 2004-08-28 10:58

Det är inget fel på Griffins kreativitet, verkligen inte! Sen att inte JAG skulle vilja ha ett par är ju en annan historia. Förste man eller kvinna som köper den kan väl vara så snäll att rapportera hur bra/dåliga de var.

  • Medlem
  • Täby
  • 2004-08-30 10:34

För $19,99 får man ju nästan ett par koss the plugg med pro ear tip.... hmm

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2004-08-30 11:28

Eller så köper man Apple original In-ear-headphones så har man ett par fin fina lurar med äkta ipodfeeling.

  • Medlem
  • Täby
  • 2004-08-30 13:55
Ursprungligen av sEia:

Eller så köper man Apple original In-ear-headphones så har man ett par fin fina lurar med äkta ipodfeeling.

Är grymmt nöjd med mina koss lurar... hört att orginallurarna (in-ear) inte är så bra... tyvärr...

Nån som vet vart man kan köpa dom här i Sverige? Jag menar, jag betalar fan inte $30 i frakt för dom, och dom finns ju inte på theistore.com än.

1
Bevaka tråden