Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Test av Radtech:s Podsleevez

Tråden skapades och har fått 25 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har under en tid använt Radtech:s produkt Podsleevez och jag tänkte här bidra med mina synpunkter på produkten.

Podsleevez är ett tunt fodral i microfiber. Den har inget skydd för toppen av iPoden, utan man drar på den som en strumpa. Displayen skyddas av en plastfilm. Kontrollerna kommer går att använda genom fodralet. Det finns ett hål för sync-kontakten i botten av fodralet.

Fodralet är mycket tunt, 0.8 mm enligt tillverkaren själv. Materialet ger en känsla av tyg och ger ett bra grepp. Podsleevez finns i sex färger. Själv har jag testat grå och röd. Det finns även mörklila, ljuslila, blå och svart. Om det är någon som använder sitt svarta originalfodral går det bra att ha iPoden med Podsleevez på i det.

Podsleevez kommer i en originell förpackning i form av en tub. Hålet för dock-kontakten får man ta upp själv. Det är markerat och "försnittat" som på ett papper man ska dra av, men det var inte helt lätt att få en jämn kant och det känns lite obehagligt att klippa i fodralet.

Det är lätt att dra av och på Podsleevez, men jag har upplevt att det är svårt att få skärmskyddet att hamna precis ovanpå skärmen. Det vill gärna halka ner en bit så att hela skärmen inte syns. Det är dåligt. Skärmskyddet vill också gärna "klistra" fast sig så att det ser ut som vätska på displayen.

Annars upplever jag Podsleevez som ett personligt och trevligt fodral. Det är väldigt tunt, skönt att känna på och förhållandevis enkelt att dra av och på. Man ser inte iPoden som den egentligen är, men det är enkelt att dra av Podsleevez för att visa iPodens originella skönhet.

+
* Tunt
* Lätt att dra av och på
* Skönt att hålla i

-
* Går ej att docka med
* Skärmskyddet klistrar fast vid displayen och ger oönskad "vätskeeffekt"
* Skämskyddet ej exakt inpassad mot displayen

Läs mer på Radtech:s hemsida
http://www.radtech.us/Products/podsleevz.aspx

Har haft ett sånt här fodral (blått) sen jag fick min iPod i maj och det funkar mycket bra. Det stämmer att man får lite "vätskeeffekt" på skärmen och att den inte _riktigt_ passar vid skärmen, men det är till begränsad irritationsnivå tycker jag. Mycket bra fodral på det stora hela!

vad som kanske är värre är att man kan få in sand/hårt damm melllan fönstret och fodralet, vilket ovillkorligen leder till repor. det gäller alltså att vara försiktig så att man inte tror att ipod är 100% skyddad. sedan är inte fodralet stötskyddande, även om man kanske förleds att tro det!

i övrigt tycker jag också att det är ett av de bättre fodralen just för att det är skönt att handha och praktiskt, förutom att det är personligt.

  • Oregistrerad
  • 2004-08-14 13:15

Tycker det här fodralet verkar ganska fult! Är det bara jag som tycker det? Men man kanske ska se det mer som en bärpåse om det är lätt att ta på/av. Är den lätt att ta på och av?

Det är rättså lätt att ta av/på, även om displayskyddet kan fastna lite. Det går ju att dra av med lurarna i så det är ju rättså lätt...

Jag tycker att det är rätt snyggt och väldigt skönt att hålla i.

Funderar på att byta till något stötskyddande skal efter att ha tappat podden två gånger i marken igår...

Ursprungligen av svanerik:

Det är rättså lätt att ta av/på, även om displayskyddet kan fastna lite. Det går ju att dra av med lurarna i så det är ju rättså lätt...

Jag tycker att det är rätt snyggt och väldigt skönt att hålla i.

Funderar på att byta till något stötskyddande skal efter att ha tappat podden två gånger i marken igår...

nja ... går det att dra ut ipoden med lurarna har du fått fel storlek. ipodsleevez finns i två storlekar, du har sannolikt den för den tjockare 40GB ipoden, men använder en 20GB ipod. fodralet smiter åt som rejält om du har rätt storlek och är faktiskt rätt krångligt att få av. själva tanken är att du ska ha ett bättre grepp om spelaren.

se även recension av fodralet i senaste numret av MW.

Ursprungligen av d0pp13r:

nja ... går det att dra ut ipoden med lurarna har du fått fel storlek.

Jag har fått alla tre storlekar från Radtech, 40, 20 och mini. Så det är rätt storlek. Det glider inte av på egen hand, men om man lyfter vid displayen och pressar med tummarna på "den vita pluppen", a k a dock-kontaktens skydd så glider skyddet av.

Och greppet blir bättre med skyddet på, som jag har skrivit.

Det är snyggast utan något skydd alls men skyddar inte lika bra men ja skiter i det hehe

  • Oregistrerad
  • 2004-08-15 02:54

Jag har varit och köpt repfix (Displex) på Jula nu. Jag behöver inga skydd längre. BRING IT ON REPOR!

hur funkar det?

Ursprungligen av raZmus:

Jag har varit och köpt repfix (Displex) på Jula nu. Jag behöver inga skydd längre. BRING IT ON REPOR!

jag vet att radtech har en smörja som funkar, men är displex bra? går det snabbt att få upp en finish? radtechs är långsamt...

  • Oregistrerad
  • 2004-08-15 03:10

Jag har inte provat det än. Har inga repor, det är till för displayer. www.displex.de
Ska använda deta på min mobil tänkte jag ;D

  • Oregistrerad
  • 2004-08-20 22:34

Har haft detta skydd, sen april, skyddar mot repor bak men annars är det sämst. Och det är redan uttöjt, man kan knappt använda det med, ska väl köpa exo istället.....

men skulle ge det kanske 2 av 5, måste haft det en månad innan man vet liksom

//C

Jag har ett ljusblått som är gjort av silikon eller vad den nu kan vara. Den är lite för liten, men går ändå i min ipod 20gb (3g). Jag ser ingen större användning av det nu, och dessutom fick jag inte med något band eller så, så att man kan fästa ipoden någonstans. Det tycker jag också verkar dumt. Så jag är inte nöjd med produkten.

  • Oregistrerad
  • 2004-08-20 23:14

Undrar när Lajo kommer med sina fina Zipcases till 4g Ett sånt blir det oerhört lätt, gärna ett lite förstort. Funkar perfekt som carrybag plus att man kan se vad som händer på poden samtidigt

Du kan väl använda ett av de nuvarande zipcasen till 4G utan problem? Vad skulle han göra för skillnad till 4G mot 4G? Det är ju ett helt genomskinligt, slätt case.

Ursprungligen av Erik Svansbo:

Du kan väl använda ett av de nuvarande zipcasen till 4G utan problem? Vad skulle han göra för skillnad till 4G mot 4G? Det är ju ett helt genomskinligt, slätt case.

Vad är det för något? Ska köpa nytt skin till min 20GB 4g nu men har lite beslutsångest och podsleevez verkar ju onekligen bra. Men vore trevligt med lite info och bild på zipcasen.

  • Oregistrerad
  • 2004-08-21 01:01

Det skiljer ju några millimeter hit och dit. Mitt förara zipcase är till en 20gb (har 40gb nu) och jag vill minnas att det var svårt att få på det som det var

Men det är möjligt att det skulle fungera ändå. Får väl beställa zip-exo som är lite större om inte annat, vill nog ändå inte ha den så tight. Skönt med lite luft så man slipper slita i saker å ting.

  • Medlem
  • Haninge
  • 2004-08-23 20:55

Det stämmer till fullo, har oxo en Podsleevz och allt du säger stämmer bra.

  • Medlem
  • 2004-08-26 12:51

Jag har ibland lite problem med att få knapparna att reagera på min 3G ipod med detta fodral.

  • Medlem
  • Täby
  • 2004-08-27 08:23

Jag e grymmt nöjd med min podsleevez, använder den 24/7 och den sitter perfekt, den enda nackdelen som jag kan hålla med om är vätskeffekten, men om man torkar av skärmen med en antistat trasa innan man sätter på den så blir det minimalt Skulle ge den 5/5. Bästa fodralet jag provat.

  • Oregistrerad
  • 2004-10-11 00:18
Ursprungligen av kainen:

Jag e grymmt nöjd med min podsleevez, använder den 24/7 och den sitter perfekt, den enda nackdelen som jag kan hålla med om är vätskeffekten, men om man torkar av skärmen med en antistat trasa innan man sätter på den så blir det minimalt Skulle ge den 5/5. Bästa fodralet jag provat.

men det blir ju uttöjt?? så "grus" kommer in och repar....

äh jag vår tvätta det p 60 gradet

//C

  • Medlem
  • Täby
  • 2004-10-12 09:35
Ursprungligen av Archduk3:

men det blir ju uttöjt?? så "grus" kommer in och repar....

äh jag vår tvätta det p 60 gradet

//C

Utvidgat..o grus?? hmm mit e lika tight som det va från början... dock har jag märkt att mitt fodral till min powerbook har töjt ut sig då det är lättare att få på. kan dock vara för att jag aldrig tar av mitt podsleevz... varför? varför skulle jag ta av det.. onödigt
Och vart använder du din iPod om det kommer in grus innanför fodralet?? :rolleyes:

mitt e också uttöjt... inte så mycket men det sitter inte lika tajt längre... det kommer inte in grus men annat smått som repar ipoden... dessutom har den färgat av sig på min ipod så när kompisarna tar upp den för att kolla så e den ju rosa
e väldigt missnöjd med podsleevz

Podsleevz

Mitt blå Podsleevz är snyggt och sitter som berget och skyddar min 4g 20gb väldigt bra :eek:

Displex fungerar bara bra, för de som fortfarande undrar!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-05-16 18:57

kommer ett uppdaterat test av mig där jag testar podsleevez för ipod mini och photo

1
Bevaka tråden