Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Shure e2c låter bra?

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-08-12 00:08

Någon som har Shure e2c som gärna vill berätta en snabbis om dessa lurar. Är sugen på att köpa ett par, men vill veta ett par saker.
Får ni ont i öronen när ni har på er dom för länge? Jag får skit ont i öronen när jag har på mig orginal ipod hörlurar efter ett tag.

Hur låter dom jämfört med exempelvis koss porta pro eller andra icke-snäck hörlurar (Grado GR60.... osv).

Tack

Hälsnignar
Raptor

  • Oregistrerad
  • 2004-08-18 07:58

Jag tycker mina lurar låter riktigt bra faktiskt. Tyvärr passar de inte mina öron, har lite problem med snäckor ibland. Ska därför sälja mina E2C. Kontakta mig om du är intresserad.

Antingen via internposten eller på mail razmus (snabel a) fyraess (punkt) se

Vad är problemet med dina lurar Razmus? funderar på ett par sony mdr ex71(vita), har du provat dom? liknande eller?

MVH /Henke(blåbär), peace

De flesta förbiser Etymotics ER-6:or, riktigt sköna lurar och av vad jag har hört, i samma klass som e2c så

  • Medlem
  • 2004-08-19 14:42

vad jag har läst så jämförs oftörs ofta Etymotics ER-6 med sure E3c.. Etymotics ER-6 ska ha ett mer detaljerat ljud, ha mer och bättre diskant och ha lite mindre men mer detaljerad bas.

Själv är jag sugen på att köpa ett par Etymotics ER-6i när dom kommer ut, dom ska ha mer bas och bättre känslighet än vanliga er-6orna och passa ipoden bättre.

Ursprungligen av Toody:

vad jag har läst så jämförs oftörs ofta Etymotics ER-6 med sure E3c.. Etymotics ER-6 ska ha ett mer detaljerat ljud, ha mer och bättre diskant och ha lite mindre men mer detaljerad bas.

Själv är jag sugen på att köpa ett par Etymotics ER-6i när dom kommer ut, dom ska ha mer bas och bättre känslighet än vanliga er-6orna och passa ipoden bättre.

Samma här, plus att de ska vara vita och passa till spelaren

  • Oregistrerad
  • 2004-08-19 16:37
Ursprungligen av Toody:

vad jag har läst så jämförs oftörs ofta Etymotics ER-6 med sure E3c.. Etymotics ER-6 ska ha ett mer detaljerat ljud, ha mer och bättre diskant och ha lite mindre men mer detaljerad bas.

Själv är jag sugen på att köpa ett par Etymotics ER-6i när dom kommer ut, dom ska ha mer bas och bättre känslighet än vanliga er-6orna och passa ipoden bättre.

Etymotic ER-4P på väg till mig :)!
Raptor

Jag har ett par Sony MDR-EX71 vita.

+
Frequency Response: 6 - 23,000Hz
Snygga
Fungerar lite som öronproppar
Vännerna fattar direkt att du har en iPod
Kostar inte 900:- som Shure Ec2

-
GUMMI!
Slag och stötar mot sladden hörs klart och tydligt i lurarna
Förlängningssladden uppfattas tung oh vänster pluggen dras neråt.

Sammanfattningsvis:
De bästa lurarna jag någonsin haft. Uppfattar ljud som jag varken hört i lurarna till datorn eller i min stereo. Köp!

Ursprungligen av Evrion:

Jag har ett par Sony MDR-EX71 vita.

+
Frequency Response: 6 - 23,000Hz
Snygga
Fungerar lite som öronproppar
Vännerna fattar direkt att du har en iPod
Kostar inte 900:- som Shure Ec2

Lite kul att du tar upp frekvenssvaret som plus. Kör du Apple lossless så är det väl befogat men annars känns det inte som du behöver mer än 20 - 20 000 Hz med tanke på att mp3 klipper frekvenser som ligger en bit under 20 kHz. (Dessutom klarar normalörat bara av att uppfatta just 20 - 20 0000 Hz )

Ursprungligen av Erik P:

Lite kul att du tar upp frekvenssvaret som plus. Kör du Apple lossless så är det väl befogat men annars känns det inte som du behöver mer än 20 - 20 000 Hz med tanke på att mp3 klipper frekvenser som ligger en bit under 20 kHz. (Dessutom klarar normalörat bara av att uppfatta just 20 - 20 0000 Hz )

Skumt då att jag hör mer "saker" i musiken i olika lurar..

Ursprungligen av Evrion:

Skumt då att jag hör mer "saker" i musiken i olika lurar..

Är nog inte för att du hör frekvenserna över 20 kHz och under 20 Hz. Beror på att olika lurar återger de "hörbara" frekvenserna olika bra.

  • Medlem
  • 2004-08-21 13:41
Ursprungligen av Evrion:

Frequency Response: 6 - 23,000Hz

Jag skulle gjärna vilja se en graf över frekvenssvaret på dom lurarna. Jag skulle gissa på att för att få dom siffrorna har dom satt gränserna vid -25db eller nått i den stilen. Det innebär att även om man skulle höra så låga frekvenser så så återges dom med löjlig låg volym.

Anledningen till att seriösa hi-fi märken skriver betydligt blygare siffror på frekvenssvaret är att dom sätter gränsen vid -3db.

Så det är nog samma fenomen här som vid watt-märkning på förstärkare. Sony och vissa andra märken är bara ute efter häftiga siffror som deras marknadsavdelning kan använda och töjer därför på gränserna för att uppnå dom.

"Förlängningssladden uppfattas tung oh vänster pluggen dras neråt."

usch o fy...

Dessutom står det såhär om ipoden hos Apple: Frequency response: 20Hz to 20,000Hz

1
Bevaka tråden