Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

[FAQ] Ljudböcker: Här ställer du ALLA dina frågor som rör Ljudböcker på din iPod

Tråden skapades och har fått 404 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Jag Har Några gammla AudioCD skivor med böcker på som jag har Mp3at hur får jag in de i min iPod under rubriken Audiobooks??

Ursprungligen av EricBradley:

Jag Har Några gammla AudioCD skivor med böcker på som jag har Mp3at hur får jag in de i min iPod under rubriken Audiobooks??

ändra ID3 taggen på Mp3 filen av boken, lägg den i en genre som du kallar "audiobooks" eller vad du vill, då kan du no bläddra i "audiobooks" genren på poden

På min iPod så har jag en meny under Music längst ned står det Audiobooks men jag får inte fram nån bok där... Under genre däremot så finns Audiobooks nu?

Konvertera till AAC, byt filändelse på filen till m4b. Nu ligger den under Audiobooks när du har fört över den till iPoden. Den kommer dessutom komma ihåg vart du slutade lyssna. Oavsett om du har spelat låtar emellan.

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2005-12-23 00:32

Talböcker ACC och M4B

Fungerar det äen om man byter til musik för ett tag och sedan byter tillbaka till Talböker? Kommer den då ihåg var man var?

Nu har Jag konverterat till AAC 96Mbit tror jag.
Sen byter jag filändese på filen.......

Ingenting händer.
Tomt under Audiobook!

Vad gör jag för fel?

Ursprungligen av EricBradley:

Nu har Jag konverterat till AAC 96Mbit tror jag.
Sen byter jag filändese på filen.......

Ingenting händer.
Tomt under Audiobook!

Vad gör jag för fel?

Du måste lägga till den i ditt library igen.

Ursprungligen av DrRotmos:

Du måste lägga till den i ditt library igen.

Hur gör jag för att lägga till den igen.
Ska jag ta bort den först och sedan dra den från mappen till library?
Ska jag ta bort genre audiobooks?

  • Medlem
  • 2004-08-19 10:12

Funkar inte den mappen bara för böker ifrån Audible.com??

Och det är väll ågon form av talsyntes som är skittråkigt att lysna på jämfört med när en riktig person läser texten.

Ursprungligen av Toody:

Funkar inte den mappen bara för böker ifrån Audible.com??

Och det är väll ågon form av talsyntes som är skittråkigt att lysna på jämfört med när en riktig person läser texten.

Nej. Den funkar även för aac-filer med ändelsen m4b.

Och nej, det är ingen talsyntes.

  • Oregistrerad
  • 2004-08-19 11:26

Dessutom kan man ändra hastigheten på Audiobooks med G4an om jag förstått saken rätt. Någon som har något förslag på ett bra program som konverterar mp3 till aac för PC?

Ursprungligen av raZmus:

Dessutom kan man ändra hastigheten på Audiobooks med G4an om jag förstått saken rätt. Någon som har något förslag på ett bra program som konverterar mp3 till aac för PC?

iTunes?

Ursprungligen av raZmus:

Dessutom kan man ändra hastigheten på Audiobooks med G4an om jag förstått saken rätt. Någon som har något förslag på ett bra program som konverterar mp3 till aac för PC?

Wavepad

  • Oregistrerad
  • 2004-08-19 11:53

Jag kanske skulle tillägga att jag inte använder iTunes

Ja, ta bort den ur ditt library, och lägg sedan till låten igen. Genren audiobooks gör varken från eller till.

Ok...
Skall testa detta! Jag återkommer med resultatet

Antingen är jag helt korkad eller så är det något annat som är fel.
Jag får inte upp en enda audiobook.Vad gör jag för fel? Har jag någon inställning som diffar eller?

Ljudböcker

Ursprungligen av EricBradley:

Antingen är jag helt korkad eller så är det något annat som är fel.
Jag får inte upp en enda audiobook.Vad gör jag för fel? Har jag någon inställning som diffar eller?

Då e vi 2 som e helt korkade, blir snart sinnessjuk av att försöka få in ljudböckerna under Audiobooks, slänger snart både dator å iPod genom fönstret.

Ursprungligen av Roger.se:

Då e vi 2 som e helt korkade, blir snart sinnessjuk av att försöka få in ljudböckerna under Audiobooks, slänger snart både dator å iPod genom fönstret.

Ha, ha...
HA lite tålamod bara så blir det riktigt, riktigt bra till sist

Trixet att pausa ljudboken straxt efter att man ska lyssna på den igen verkar inte fungera varje gång. Ett trick som jag börjat andvända är att pausa den direkt när man hör något och sedan pausa igen efter en minuts lyssnande.

Jag vill veta om det är någon som andvänder min guide men INTE har problemet med att boken slutar spela efter nån minuts lyssnande efter att man lyssnat på musik eller synkat den med iTunes.

Vill försöka reda ut om problemet är i mitt sätt att skapa ljudböker.

Ursprungligen av EricBradley:

Antingen är jag helt korkad eller så är det något annat som är fel.
Jag får inte upp en enda audiobook.Vad gör jag för fel? Har jag någon inställning som diffar eller?

Hej! Jag har samma fel som du, kom du på vad du gjorde för fel?

Hjälp det går inte

Jag får det inte att fungera, jag följde erics råd men nope. Jag har lagt in en cdbok men just nu så tror min ipod att det är musik, vad ska jag göra? Mvh bellolinda

Ingen aning faktiskt, du är säker på att du ändrade filändelsen från m4a till m4b?

  • Medlem
  • 2004-08-20 12:14

Här är en detaljerad audiobook-guide jag skrev åt ett annat forum, dock på engelska, men det är knappast ett problem: http://forums.somethingawful.com/showthread.php?s=&threadid=1178387

Kostar pengar

Hej
Det kostade pengar och man blev tvungen att reg. sig, låter jobbigt, kan du mejla över den? Linda

Ursprungligen av obli:

Här är en detaljerad audiobook-guide jag skrev åt ett annat forum, dock på engelska, men det är knappast ett problem: http://forums.somethingawful.com/showthread.php?s=&threadid=1178387

Ursprungligen av DrRotmos:

Ingen aning faktiskt, du är säker på att du ändrade filändelsen från m4a till m4b?

...dum fråga kanske...men hur ändrar man filändelse? lyckas bara ändra filnamnet till namn.m4b.m4a...

Ursprungligen av brucelee:

...dum fråga kanske...men hur ändrar man filändelse? lyckas bara ändra filnamnet till namn.m4b.m4a...

gå in i inställningarna för mappar och filer... där kan du välja att visa/dölja kända filändelser.

Ursprungligen av skummis:

gå in i inställningarna för mappar och filer... där kan du välja att visa/dölja kända filändelser.

tack!

  • Medlem
  • 2005-05-06 09:47

ljudböcker

Hej jag undrar hur många ljudböcker får man i iPod mini med 4 ggb. ?

Jag överfört en ( 1) ljudbok och allt var ok.

Sedan köpte en bok till (2) och vill göra samma sak ,men efter överföring hittar jag bara den "nya (2)" den första (1) bok är borta ???

Kan man bara ha en bok i taget ?? konstigt
Tack i förhand

Yosi

  • Medlem
  • Solna
  • 2005-05-09 15:36
Ursprungligen av yosi:

Hej jag undrar hur många ljudböcker får man i iPod mini med 4 ggb. ?

Jag överfört en ( 1) ljudbok och allt var ok.

Sedan köpte en bok till (2) och vill göra samma sak ,men efter överföring hittar jag bara den "nya (2)" den första (1) bok är borta ???

Kan man bara ha en bok i taget ?? konstigt
Tack i förhand

Yosi

Nej du kan ha flera böcker samtidigt, därimot så verkar det som iPoden blandar ihop dom.

Bevaka tråden