Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

e3c<->e2c

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-08-14 14:03

Någon som vet om det är värt att köpa shure e3c framför e2c. e3c kostar dubbelt så mycket, men är dom dubbelt så bra eller snarare dubbelt så värda?=)

Hälsningar
Raptor

Ursprungligen av Raptor:

Någon som vet om det är värt att köpa shure e3c framför e2c. e3c kostar dubbelt så mycket, men är dom dubbelt så bra eller snarare dubbelt så värda?=)

Hälsningar
Raptor

Har ett par e2c som jag är snuskigt nöjda med, har inte testat e3c men ljudet i e2c är grymt bra, känner många som är nöjda med dem. Har svårt att tro att det skulle vara värt att köpa e3c för dubbelt så mkt, om man inte känner för att slösa då

  • Oregistrerad
  • 2004-08-14 17:32
Ursprungligen av jcolsson:

Har ett par e2c som jag är snuskigt nöjda med, har inte testat e3c men ljudet i e2c är grymt bra, känner många som är nöjda med dem. Har svårt att tro att det skulle vara värt att köpa e3c för dubbelt så mkt, om man inte känner för att slösa då

Jag köpte E2C när JoS hade "rea", och så här i efterhand skulle jag ha betalat normalpriset för dem, så bra tycker jag att de är. Dessutom är det mycket lätt att få dem att passa perfekt i örat. Vad jag vill säga är att E2c är mycket bra lurar till bra pris (när man väl har testat dem). Hur det är med E3c vet jag inte, men utseendemässigt tycker jag att E2c är bäst.

  • Oregistrerad
  • 2004-08-14 23:48
Ursprungligen av rikardherminge:

Jag köpte E2C när JoS hade "rea", och så här i efterhand skulle jag ha betalat normalpriset för dem, så bra tycker jag att de är. Dessutom är det mycket lätt att få dem att passa perfekt i örat. Vad jag vill säga är att E2c är mycket bra lurar till bra pris (när man väl har testat dem). Hur det är med E3c vet jag inte, men utseendemässigt tycker jag att E2c är bäst.

Får ni ont i örat och kring örat när ni lyssnar på e2c ett tag?

Tack

Hälsningar
Raptor

Ursprungligen av Raptor:

Får ni ont i örat och kring örat när ni lyssnar på e2c ett tag?

Tack

Hälsningar
Raptor

jag har aldrig fått ont i örat, om man sätter i dem riktigt så ska det inte vara nått problem, men får du ont av vanliga öronproppar så lär du ju få ont av dem här

  • Medlem
  • 2004-08-15 11:14

Jag köpte också ett par e2c på jos-rean men jag är inte lika nöjd med dom som många andra är.

Till datorn har jag ett par grado sr-60 och när jag går från dom till sure lurarna så märker jag hur stor skilnad det är i detaljåtergivningen. Medans grado lyfter fram detaljer i ljudet så försöker sure dölja dom vilket jag tycker ät lite jobbigt.

Jag kommer nog köpa ett par Ety Er-6i och sälja mina sure lurar. Av vad jag har läst så ska dom vara bättre är E3c och kosta lika mycke.

  • Oregistrerad
  • 2004-08-15 13:07
Ursprungligen av Toody:

Jag köpte också ett par e2c på jos-rean men jag är inte lika nöjd med dom som många andra är.

Till datorn har jag ett par grado sr-60 och när jag går från dom till sure lurarna så märker jag hur stor skilnad det är i detaljåtergivningen. Medans grado lyfter fram detaljer i ljudet så försöker sure dölja dom vilket jag tycker ät lite jobbigt.

Jag kommer nog köpa ett par Ety Er-6i och sälja mina sure lurar. Av vad jag har läst så ska dom vara bättre är E3c och kosta lika mycke.

Åfan, jag har själv ett par Grado SR60 :).
Ska nog inte köpa e2c, annars blir det e3c eller ETY Er-6i som du säger.
Men ger dessa in-ear hörlurar tryck i örat? Typ, hör man trycket från en baskagge tydligt med in-ear hörlurar jämfört med vad grado sr-60 skulle ge?

Förstod ni mig?=)

Hälsningar
Raptor

  • Medlem
  • 2004-08-15 14:57

E2c är dom enda in-ear lurar jag provat så jag är ju ingen expert på sådana men som jag förstått det så finns det inget som hindrar dom ifrån att skapa en ett bra ljud över hela registret.

Stora skilnaden med in-ear är ju att dom isolerar utomstående ljud med ca 20-25db, ungefär som ett par vanliga öronproppar. Lägger du sedan till att du spela musik i dom så blir du totalt isolerad från din omvärld. Så är du i ett tyst rum funkar ju grado lurarna lika bra eller bättre men sitter du i en skumpig buss, spårvagn, bil eller om tjejen har en raseriutbrott så är in-ear bättre och du slipper dessa distraktionsmoment utan smärtsamt höga ljudvolymer.

PS. Grado sr-60 rokkar

  • Oregistrerad
  • 2004-08-15 19:32
Ursprungligen av Toody:

E2c är dom enda in-ear lurar jag provat så jag är ju ingen expert på sådana men som jag förstått det så finns det inget som hindrar dom ifrån att skapa en ett bra ljud över hela registret.

Stora skilnaden med in-ear är ju att dom isolerar utomstående ljud med ca 20-25db, ungefär som ett par vanliga öronproppar. Lägger du sedan till att du spela musik i dom så blir du totalt isolerad från din omvärld. Så är du i ett tyst rum funkar ju grado lurarna lika bra eller bättre men sitter du i en skumpig buss, spårvagn, bil eller om tjejen har en raseriutbrott så är in-ear bättre och du slipper dessa distraktionsmoment utan smärtsamt höga ljudvolymer.

PS. Grado sr-60 rokkar

var kan man köpa Etymotic ER-6i? sökt lite överallt men hittar inte.

Hälsningar
Raptor

  • Medlem
  • 2004-08-15 20:17

ebay, kostar där ca 100$ eller 746.160 Svensk Krona

  • Medlem
  • 2004-08-15 20:24

ER-6i har inte kommit ut på marknaden riktigt än.. Det är en modifikation av dom vanliga ER6orna som ska vara mer lättdrivna och passa ipodarna bättre. dom väntas komma i slutet av augusti är vad jag har hört.

läs mer på http://etymotic.com/ephp/er6i.asp

  • Oregistrerad
  • 2004-08-15 20:36
Ursprungligen av Toody:

ER-6i har inte kommit ut på marknaden riktigt än.. Det är en modifikation av dom vanliga ER6orna som ska vara mer lättdrivna och passa ipodarna bättre. dom väntas komma i slutet av augusti är vad jag har hört.

läs mer på http://etymotic.com/ephp/er6i.asp

Håller på att läsa om ety er-4.
Dom verkar låta bättre än båda e3c och e2c. Men vad är det för skillnad mellan ER-4P och ER-4S? JAg förstår inte det där riktigt. Och så kan man köpa en combo cable som kan convertera ER-4P till ER-4S. Sedan snackas det om en hörlur förstärkare.
Någon som har koll?

Hälsningar
Raptor

  • Medlem
  • 2004-08-15 21:51

kolla in på http://www4.head-fi.org/forums/forumdisplay.php?f=2

där finns massa trådar om alla hi-end lurar på marknaden.

1
Bevaka tråden