Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kasett-konverter för iPoden

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hur fungerar denna saken?
Har tänkt och tänkt, men inte kommit fram till något alls :rolleyes: .
Har någon en väldigt kort och sammanfattande beskrivning så tackar jag och tar emot.
Ge gärna länkar till sidor där information utges.

Tack

  • Medlem
  • International user
  • 2004-08-05 11:30

Själva "bandet" i ett vanligt kasettband är magnetiserat på ett speciellt sätt så att ett avläsningshuvud i en bandspelare/bilstereo känner av det och omvandlar signalerna till ljud ut i högtalarna.

I ett sånt adapterband sitter ett omvänt sådant avläsningshuvud, istället för ett magnetband, och gör signaler i realtid som sedan avläsningshuvudet i bandaren läser av.

Inte helt vetenskapligt korrekt beskrivning kanske, men någorlunda rätt borde det vara.

  • Oregistrerad
  • 2004-08-05 23:17
Ursprungligen av jimmy.r:

Själva "bandet" i ett vanligt kasettband är magnetiserat på ett speciellt sätt så att ett avläsningshuvud i en bandspelare/bilstereo känner av det och omvandlar signalerna till ljud ut i högtalarna.

I ett sånt adapterband sitter ett omvänt sådant avläsningshuvud, istället för ett magnetband, och gör signaler i realtid som sedan avläsningshuvudet i bandaren läser av.

Inte helt vetenskapligt korrekt beskrivning kanske, men någorlunda rätt borde det vara.

Hur är ljudkvaliteten på en sån jämfört med iTrip eller line-out/in?

  • Medlem
  • International user
  • 2004-08-06 00:37
Ursprungligen av Earth:

Hur är ljudkvaliteten på en sån jämfört med iTrip eller line-out/in?

Line out/in lär ju vara bättre.
Men jag har inte haft några större invändningar de gånger jag har använt den. Då har jag iofs inte använt den i nån fetgrym stereo, men ändå...
Borde ju ge minst lika bra kvalitet som ett vanligt kassettband.
Kan tyvärr inte jämföra med iTrip. Har aldrig pillat på en sån.

tackar

1
Bevaka tråden