Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Öronsnäckor ej plugg...

Tråden skapades och har fått 17 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Känns som att alla öronsnäckor av kvalitet idag är pluggar, mina Sennheiser Mx500 gick sönder efter bara några månader och jag lider nu med ett knaster vid tung bas i båda hörlurarna (sprängda eller)

Nåväl, det känns som att alla snäckor av kvalitet är pluggar men jag vill nog inte ha pluggar för det känns så bökigt att sätta in om man ska slänga av och på dom när man cyklar eller så och har man en dålig öron-dag eller nån lånar dom eller vad så blir det snabbt äckligt...

så frågan är egentligen om det finns några bra snäckor som inte är pluggar och som inte har bågar runt öronen...
köpte ett par sony för några år sen för 700 spänn eller nåt, Fontopia om jag inte mins fel som var svinbra och inte pluggar. Men dom verkar ha försvunnit helt.
Sitter med nya M3 magasinet som har testat snäckor numret och det är bara pluggar som får bra betyg (förutom de Sennheiser som jag har nu som jag inte vill satsa på igen)...

Eller är det så att pluggar ska man ha? Är skeptisk!

Koss the Plug är ju iof jävligt billiga på teknikmagasinet....

Philips SBCHP890
Ett par "vanliga" hörlurar.
Väldigt sköna men också väldigt STORA.
Fick ett par när man Prenumererade på M3.

  • Medlem
  • 2004-08-02 17:13

det är ingen snäcka

mina snäckor är av pluggmodell och jag är väldigt nöjd med dem.. de sitter mycket bättre i öronen än vanliga snäckor och det är ofta bättre ljud också.. problemet är väl att de är ganska skabbiga... fördelen med det är ju att man slipper låna ut ipoden

Ursprungligen av flain:

det är ingen snäcka

mina snäckor är av pluggmodell och jag är väldigt nöjd med dem.. de sitter mycket bättre i öronen än vanliga snäckor och det är ofta bättre ljud också.. problemet är väl att de är ganska skabbiga... fördelen med det är ju att man slipper låna ut ipoden

ja precis...det är lite skabbigheten jag vill slippa

hoh ja jo....men det ska fortfarande vara snäckor..men inte pluggar.

eller så köper jag helt enkelt koss the plug, 200 spänn är ju grymt billigt. men vill helst ha vanliga....

Haha, nya M3 med snäcktest, de nummret av M3 har jag haft i 1 månad

Kolla på E5c på tredje sidan tror jag dom ligger på, underbara!

jaja men det är väl ändå det senaste numret o det som fanns i butiken...pöh!

ja men jag vill inte lägga mer än högst 400 spänn, lurarna går ändå sönder efter ett tag så tänker inte blåsa så mkt pengar...

såg på Kullander & Kullander i malmö idag att dom tar 400 spänn för Koss the Plugg.... rätt sjukt när dom går för 200 på teknikmagasinet ...

NetOnNet tar samma pris; 199,-.
Skall till Ullared i helgen och tänkte köpa sådana. Är de värda pengarna jämfört med Apples lurar?
Bra ljud? Kvalité för 200,-?

http://www.netonnet.se/item.asp?iid=20122

ja men netonnet har ingen butik.. ;).

ligger också i valet o kvalet. hade hellre köpt vanliga snäckor men hittar inga bra.... 200;- är ju överkomligt om man sen inte blir nöjd. Men dom har ju fått väldigt bra kritik...M3 gav dom fint betyg o sa att dom var väl värda sina 350:-...så då är dom nog också värda sina 200:-

Jovisst har de. Du kan hämta själv varor på ett antal ställen!

"Vårt Gör-Det-Själv-sortiment är placerat så att du på egen hand kan plocka till dig det man behöver. Detta sortiment består av alla de produkter och tillbehör du behöver för att fixa, fota, installera med mera. Det är produkter som t ex elkabel, fotoramar, datatillbehör, film, grendosor, band, disketter, verktyg, antenner, väskor, brandvarnare, DVD-filmer, hörlurar, tele-jack, modem, mobiltele-tillbehör, mikrofoner, CD-r-skivor, kabelklammer... eller i det närmaste allt som behövs för din elektronik hemma. "

Detta finn i Borås stad och Båros Lagershop och i Ullared Lagershop.

ooh coolt. men ingen bor i borås eller ullared...

teknikmagasinet har ju öppnat i malmö nu o allt...

Nja, det är klart. men jag skall till GTB ändå och skall handla annat där också.

ja men ändå.
fan jag vill ju inte ha pluggar...det var ju det som var hela grejen med denna tråden ju. allt är ju pluggar nu..

  • Oregistrerad
  • 2004-08-04 09:40

(Off Topic) Jag har ett par Koss The Plugg med extra Pro Eartip (sådana med lameller). Jag får mina nya (impulsköpta-när-det-var-rea-på-JoS) Shure E2c snart, och då säljer jag mina KOSS. Om det är någon som är intesserad så kan jag avvara dem för 150 boppers. De köptes i våras i USA, och KOSS Pro Eartip köptes för någon månad sedan på Webhallen här i Sthlm.

e-post: herminge@tele2.se

Ursprungligen av rikardherminge:

(Off Topic) Jag har ett par Koss The Plugg med extra Pro Eartip (sådana med lameller). Jag får mina nya (impulsköpta-när-det-var-rea-på-JoS) Shure E2c snart, och då säljer jag mina KOSS. Om det är någon som är intesserad så kan jag avvara dem för 150 boppers. De köptes i våras i USA, och KOSS Pro Eartip köptes för någon månad sedan på Webhallen här i Sthlm.

e-post: herminge@tele2.se

oh, drog du tillbaka din order när dom kom på att dom satt för lågt pris?

att sälja pluggar, är inte det lite som att sälja sina kallingar?

1
Bevaka tråden