Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

fjärrkontrollen

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej.

Enkel fråga, vars svar inte finns på nätet (vad jag kan se).
Hur lång blir den sammanlagda sladdlängden med en fjärrkontroll mellan iPoden och hörlurarna?
Är fjärrkontrollen och hörlurarna en enhet, eller kan man välja egna lurar till?

/knappen

  • Medlem
  • 2004-07-30 04:08

fjärrkontrollen är separat och kan användas med andra hörlurar än de som skeppas med iPoden. Den lägger till ungefär en meter på släddlängden. har inte orginallurarna i närheten så jag kan inte svara på den totala längden.

Ursprungligen av pixas:

fjärrkontrollen är separat och kan användas med andra hörlurar än de som skeppas med iPoden. Den lägger till ungefär en meter på släddlängden. har inte orginallurarna i närheten så jag kan inte svara på den totala längden.

Orginallurarna går bort direkt. Ska ha några egna dyrgripar. Men en meter längre sladd låter som hopprep. Paussyssla i väntan på tåget om inte annat. :rolleyes:

  • Medlem
  • 2004-07-30 04:24

mätte på riktigt nu (inte bara linda runt handen och räkna varven), 90 cm är den.

Ursprungligen av pixas:

(inte bara linda runt handen och räkna varven)

Det var ju rätt smart

Mellan min iPod Mini och orginallurarna är det ca 2 meter, men till mina Shure E5c så är det lite kortare!

  • Oregistrerad
  • 2004-07-30 17:02

Jag använde aldrig fjärren till min förra iPod (G3). Det blir för lång sladdhärva, smidigt är bra!

  • Oregistrerad
  • 2004-08-04 18:20

<a href="http://se.pricerunner.com/sound-and-vision/so...">De här pluggarna (Sony MDR-EX71SL)</A> är ju annars sjukt bra, utan att vara svindyra, och dessutom med delbar sladd, dvs designad för att läggas till fjärrkontroll utan att födenskull bli löjligt sladdlång.

länken pånytt... , eftersom den inte fattar vanlig html...

Ursprungligen av CHAKA!:

<a href="http://se.pricerunner.com/sound-and-vision/so...">De här pluggarna (Sony MDR-EX71SL)</A> är ju annars sjukt bra, utan att vara svindyra, och dessutom med delbar sladd, dvs designad för att läggas till fjärrkontroll utan att födenskull bli löjligt sladdlång.

länken pånytt... , eftersom den inte fattar vanlig html...

Fast jag tror inte det där funkar! Jag köpte ett par sonyhörlurar för ett tag sen, och tanten frågade om jsg skulle ha dom med fjärrkontroll eller utan. Med sa jag, och fick med en delbar sladd. Men det visade sig att där sladden är delad sitter nån helt annan kontakt än en sån där vanlig liten stereoplugg...
Så det passade inte i min fjärrkontroll som endå var av märket Sony...
Vet dock inte hur det är med den modellen?

/Anders

Har hört att sladdlängden skulle bli dramatiskt ökad ...
Men hade ju hoppats på att man fick ett par lurar med kort sladd till, så att man inte får den där 2 meter långa ormen krypandes på kroppen.

1
Bevaka tråden